Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Raakaa V-8 voimaa .  (Luettu 16940 kertaa)

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Raakaa V-8 voimaa .
Kyllä Scania kestää ,lukemattomat lähiseudun autoilijat ovat siirtyneet Scaniaan ja ovat olleet erityisen tyytyväisiä.
Scania on noussut 15 vuodessa vakavaksi kilpailijaksi Volvon rinnalle ja nyt taitaa olla myydyin kuormaauto Suomessa.

http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Kuorma-automerkit/Elokuu+2010.htm

nyt on mersukin mennyt volvosta ohi.


Sain lukea tuossa eräästä lehdestä et mersulta tulee uusi actros malli 2011 helmikuussa ja ei siinä vielä mitään mutta moottorit vaihtuu v-koneista suoriin kutosiin ja voiman lähteenä on detroit diesel konserni moottorit ei jumalauta... mitähän ne oikeen meinaa >:(

Ensinnäkään amerikkalaiset ei oo viä koskaan osannu tehdä taloudellista ja kestävää moottoria ei bensaa tai dieseliä!!!! Pahaa pelkään et kalliiksi tuloo tämäkin kokeilu, ihan niinku chryslerinkin kanssa henkiläöauto puolella!

meinaat et cumminssin ja pillarin koneet on paskoja? ei hyvää päivää, maailman parhaimmat moottorit

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Raakaa V-8 voimaa .
Kyllä Scania kestää ,lukemattomat lähiseudun autoilijat ovat siirtyneet Scaniaan ja ovat olleet erityisen tyytyväisiä.
Scania on noussut 15 vuodessa vakavaksi kilpailijaksi Volvon rinnalle ja nyt taitaa olla myydyin kuormaauto Suomessa.

http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Kuorma-automerkit/Elokuu+2010.htm

nyt on mersukin mennyt volvosta ohi.


Sain lukea tuossa eräästä lehdestä et mersulta tulee uusi actros malli 2011 helmikuussa ja ei siinä vielä mitään mutta moottorit vaihtuu v-koneista suoriin kutosiin ja voiman lähteenä on detroit diesel konserni moottorit ei jumalauta... mitähän ne oikeen meinaa >:(

Ensinnäkään amerikkalaiset ei oo viä koskaan osannu tehdä taloudellista ja kestävää moottoria ei bensaa tai dieseliä!!!! Pahaa pelkään et kalliiksi tuloo tämäkin kokeilu, ihan niinku chryslerinkin kanssa henkiläöauto puolella!

meinaat et cumminssin ja pillarin koneet on paskoja? ei hyvää päivää, maailman parhaimmat moottorit

Cummins taitaa olla parasta mitä "Uudelta mantereelta" tulee.

Catti on kyllä paska ja sen suhteen lainaan erästä kanukkituttua:

"People don't choose CAT because it's good. People choose CAT because it is the cheapest engine and those people buying CAT have learnt to live with it. But, honestly there's nothing good with CAT."

(Esim. monien kuorma-autovalmistajien tekeleisiin siellä voi valita useamman eri moottoritoimittajan välillä.)
Grow the feed, not the weeds!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26236
  • vastustan
Vs: Raakaa V-8 voimaa .
Kyllä Scania kestää ,lukemattomat lähiseudun autoilijat ovat siirtyneet Scaniaan ja ovat olleet erityisen tyytyväisiä.
Scania on noussut 15 vuodessa vakavaksi kilpailijaksi Volvon rinnalle ja nyt taitaa olla myydyin kuormaauto Suomessa.

http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekister%C3%B6innit/Kuorma-automerkit/Elokuu+2010.htm

nyt on mersukin mennyt volvosta ohi.


Sain lukea tuossa eräästä lehdestä et mersulta tulee uusi actros malli 2011 helmikuussa ja ei siinä vielä mitään mutta moottorit vaihtuu v-koneista suoriin kutosiin ja voiman lähteenä on detroit diesel konserni moottorit ei jumalauta... mitähän ne oikeen meinaa >:(

Ensinnäkään amerikkalaiset ei oo viä koskaan osannu tehdä taloudellista ja kestävää moottoria ei bensaa tai dieseliä!!!! Pahaa pelkään et kalliiksi tuloo tämäkin kokeilu, ihan niinku chryslerinkin kanssa henkiläöauto puolella!

meinaat et cumminssin ja pillarin koneet on paskoja? ei hyvää päivää, maailman parhaimmat moottorit
sisumiehet hylkäs cumminssin heti kun muita koneita tuli saataville, eikä tuio cattikaan oo vissiin ollut laulun arvoinen
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Raakaa V-8 voimaa .
Siis eipä tainnu cumminssin osalta aivan noin mennä... Vielki myytäs sisua oikeen roimasti jos ois se kultti 14 litranen myynnis. Oli se vaan niin hyvä pannu. Mutta saasteet pilas senkin tarinan.

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Raakaa V-8 voimaa .
näihä se oli, ja edelleenki joku kehtaa väittää et pillari tekee huonoi moottorei?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Raakaa V-8 voimaa .
Catti kun vääntää hytin alla niin siinä antautuu sisun peräkin  ;D No eihän siellä pitänyt ollakkaan kuin joku 860hv :D Omistajalta sitten kyselin että mites tuo catti on pelittänyt kun jotkut niitä haukkuu niin tokas vaan että pojat ajelee liian laihoilla seoksilla  :o 

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Raakaa V-8 voimaa .
jaa nii tää peräahon catti vae?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Raakaa V-8 voimaa .
jaa nii tää peräahon catti vae?
Sepä se... Savua ei tuu kuin väriksi edes dynossa ja siinä eivät saaneet edes pyöriä pitämään kun ei saanut rajoitinta pois että olis saanut lisää vauhtia...

Bonden

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 583

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Raakaa V-8 voimaa .
näihä se oli, ja edelleenki joku kehtaa väittää et pillari tekee huonoi moottorei?

Esim. Ajolinja kertoo:

"Caterpillar petti suomalaisautoilijat
Viime kesänä amerikkalainen moottorivalmistaja Caterpillar ilmoitti, ettei se tulee tekemään moottoreita raskaaseen kalustoon muille kuin Navistarille. Päätös tarkoittaa, että ensi vuoden alusta Pohjois-Amerikassa voimaan tuleviin uusiin EPA-päästömääräyksiin ei Cat-koneita tule saataville.

Mutta koskee amerikkalaiskuvio Suomeakin, sillä onhan C600-Sisussa se sama Caterpillarin 15-litran moottori, jonka saa suuriin amerikkalaismerkkeihin Peterbiltiin ja Kenworthiin.

Miksi Caterpillar sitten poistuu näinkin dramaattisesti raskaiden maantiemoottoreiden markkinoilta? Se on helppo ymmärtää, kun kuuntelee suomalaisia autoilijoita. Caterpillarin ACERT-teknologia ei toimi kunnolla - erityisen huonosti lyhyessä ajossa.

ACERT-tekniikan idea on hieno. Kerätään palamisessa syntyneet päästöhiukkaset pakoputkessa olevaan katalysaattoriin, jonne polttoainetta ruiskuttamalla saadaan partikkelit poltettua. Jälkipoltto tuottaa niin paljon lämpöä, ettei polttoa eli regenerointia voi tehdä auton ollessa paikoillaan. Tästä ovat kärsineet erityisesti maansiirtoautoilijat, jotka ajavat paikallisliikennettä. Poltto vie aikaa puolisen tuntia eli on ajettava turhaan pitkiä pätkiä, jotta moottori toimisi häiriöttä.

Caterpillar päätti siis lopettaa ACERT-tekniikan kehittämisen ja palata moottorikehityksessä alkuruutuun. Kun Cat ilmoitti päätöksestä, sen moottorimyynti tottakai sakkasi ja imagokilpeen tuli likainen tahra. Siitä hyötyi erityisesti rakas kilpakumppani Cummins, jonka markkinaosuus alkoi nousta Amerikan teillä samantien.

Ensimmäinen Caterpillar-Sisu tuli liikenteeseen vuoden 2003 alusta. Silloin oltiin onnellisia, kun Cumminsille oli löytynyt vahvabrändinen seuraaja. C18-moottorin 630 heppaa oli uutta ja ihmeellistä. Cat-Sisua markkinoitiin, että 'nyt Suomi muuttui tasaiseksi'.

Mutta mutkia tuli monen autoilijan matkaan aika pian. Ei Caterpillar ollutkaan yhtä kestävä kuin Cummins, joka ei ollut tehnyt uudesta 15-litran koneesta Eurooppa-versiota.

C18-moottorin seuraajan, C15:sen, istutus Sisun nokalle ja moottorin saaminen pelittämään Renaultin eurooppalaisen sähköjärjestelmän kanssa vaati Karjaan pojilta rajusti työtä. C15-Sisu myöhästyi kuukausilla, kun moottoritoimitukset olivat myöhässä ja Sisun rajalliset tuotekehitysresurssit eivät pystyneet parempaan.

Nyt on helppo jälkiviisaana sanoa, ettei Cat ollut hyvä moottorivalinta. Muttei se Sisun nokalla ollut Mack-moottorikaan Cumminsin veroinen ollut. Cumminsia muistellaankin kaihoisasti, mutta itku ei nyt auta.

Kun Caterpillar lopetti C15-moottorin ACERT-tekniikan kehitystyön, Karjaan tehtaalla on jouduttu painimaan lähes yksin teknisten ongelmien kanssa. Caterpillarin tekninen tuki on ollut muutenkin heiveröistä.

Caterpillarin voidaan sanoa pettäneen suomalaiset, erityisesti suomalaiset maansiirtoautoilijat, joiden ajossa teknisiä ongelmia on ollut eniten. Caterpillar kävi Suomen maanteillä ja poistuu pakokaasuhäntä pyörien välissä. ""

Paska mikä paska ja laivamoottorina vielä surkeampi.

Kun kaksi surkeaa kuten Perkins ja CAT alkavat yhdessä tekemään sutta ja sekundaa (=CAT-Perkins), niin siitä vasta soppa syntyy.
Grow the feed, not the weeds!

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Raakaa V-8 voimaa .
näihä se oli, ja edelleenki joku kehtaa väittää et pillari tekee huonoi moottorei?




Nyt on helppo jälkiviisaana sanoa, ettei Cat ollut hyvä moottorivalinta. Muttei se Sisun nokalla ollut Mack-moottorikaan Cumminsin veroinen ollut. Cumminsia muistellaankin kaihoisasti, mutta itku ei nyt auta.

Aiheen sivusta mutta mikä tuossa Macissa on huonoa?   Pieni ja kevyt käyttöönsä ehkä tarpeettomasti mutta onko noissa ollut yleisesti kuitenkaan ongelmia?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Raakaa V-8 voimaa .
Vaikka mitä ongelmia kannet ,sylinterit ,männät eli kaikkiaan tosi surkea.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !