Matkapuhelinoperaattori antoi saman puhelinnumeron kahdelle eri asiakkaalle.
(JYRKI VESA)
- Maanantaina alkoi puhelin piristä. Soittoja ja tekstiviestejä tuli jatkuvasti oudoista numeroista, nokialainen Anu Alfthan kertoo.
Kun Alfthan vastasi puheluihin, soittajat pyysivät puhelimeen hänelle täysin tuntematonta henkilöä. Alfthan luuli aluksi, että kyseessä oli "väärä numero".
Kun vääriä yhteydenottoja tuli useampia, Alfhan vertasi numeroaan soittajan kanssa. Se oli täysin sama.
- Soitin ihmeissäni Elisan asiakaspalveluun, josta kerrottiin, että numeroni oli annettu toiselle ihmiselle, Alfthan kertoo.
Tuntien jonotus asiakaspalveluun
Moka oli tapahtunut maanantaina, kun toinen henkilö oli avannut uuden Saunalahden liittymän. Hän oli saanut avauksen yhteydessä Alfthanin numeron, joka oli ollut hänellä käytössä yli kymmenen vuotta.
- Minulla on tuhraantunut tunteja asian selvittämiseen, kun olen jonottanut asiakaspalveluun. Tekstiviestit eivät vieläkään tule perille, Alfthan kertoo.
Saunalahden osastopäällikkö Turkka Koivu on tietoinen tapauksesta ja lupaa, että asia selvitetään pikimmiten.
- On tosiaan käynyt niin, että numero on mennyt uudelleen jakoon. Tapaus on kuitenkin yksittäinen, Koivu kertoo.
Koivun mukaan kaksi vuotta sitten tehty liittymän vaihto Saunalahdelta Elisalle voi olla syynä numeroiden päällekkäisyyteen.
- Näin ei tietenkään pitäisi käydä, Koivu sanoo.
Alfthan saa vastaisuudessakin pitää vanhan numeronsa, mutta sotkun toinen osapuoli joutuu vaihtamaan numeroaan.
MAARIT NYKÄNEN
maarit.nykanen@iltalehti.fi