Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Myytti kilpailun lisääntymisestä  (Luettu 5239 kertaa)

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Suomalainen maatalousyrittäjä on tyytyväinen kun maatalouskonekaupan kilpailu lisääntyy merkkien lisääntyessä. Mikä kilpailu lisääntyy? Pelkästään merkkien välinen kilpailu markkinaosuuksista.

Miten kilpailu laskisi hintoja maatalouskoneissa? Suurimman markkinaosuuden haltija määrää hintatason ja muut määrittää omat hintansa sen mukaan. Huomioimatta jää täysin suojeltu varaosapuoli, tarvikeosia saa pelkästään auroihin, vanhempiin äkeisiin ja traktoreihin. Uusien koneiden hankkijat ovat samalla merkkien varaosamyyntien vankeja. Vaan annetaan kustannuskriisin jatkua.  ::)
Poliittinen *****.

IsoK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä
Ei kilpailu ainakaan meilläpäin ole hintoja laskenut, päinvastoin. Vaihtokoneita kun katsoo niin ei voi kuin ihmetellä. Pari tonnia lisää niin saat uuden, koskee aika kalliitakin koneita. Tietysti ei se ihan niin mene käytännössä, siitä käytetystä voi saada "ison" alennuksen jos oikein hyvin käy.

Viimeksi muokattu: 09.12.09 - klo:18:19 kirjoittanut IsoK

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä
Ei kilpailu ainakaan meilläpäin ole hintoja laskenut, päinvastoin. Vaihtokoneita kun katsoo niin ei voi kuin ihmetellä. Pari tonnia lisää niin saat uuden, koskee aika kalliitakin koneita. Tietysti ei se ihan niin mene käytännössä, siitä käytetystä voi saada "ison" alennuksen jos oikein hyvin käy.

tai jos kone seisoo toista vuotta rivistössä niin sit voi myös saada hyvän alennuksen. ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä
Ei kilpailu ainakaan meilläpäin ole hintoja laskenut, päinvastoin. Vaihtokoneita kun katsoo niin ei voi kuin ihmetellä. Pari tonnia lisää niin saat uuden, koskee aika kalliitakin koneita. Tietysti ei se ihan niin mene käytännössä, siitä käytetystä voi saada "ison" alennuksen jos oikein hyvin käy.

"Kone on kuin uusi" ja ajettukin vain 5000 tuntia... Liian usein tämmösiä ilmoituksia saa lukea.
tethering holes to their concave windings

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä
Ei kilpailu ainakaan meilläpäin ole hintoja laskenut, päinvastoin. Vaihtokoneita kun katsoo niin ei voi kuin ihmetellä. Pari tonnia lisää niin saat uuden, koskee aika kalliitakin koneita. Tietysti ei se ihan niin mene käytännössä, siitä käytetystä voi saada "ison" alennuksen jos oikein hyvin käy.

"Kone on kuin uusi" ja ajettukin vain 5000 tuntia... Liian usein tämmösiä ilmoituksia saa lukea.

siinä on kylläkin eroa et onko se 5000h ajettu 2 vaiko 12 vuodessa.
jos koneesta löytyy merkkihuollon huoltokirja niin aika varmasti kunnossa on.
tosin voi niitä huoltokirjoja jälkeenpäinkin täyttää.  ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä
Ei kilpailu ainakaan meilläpäin ole hintoja laskenut, päinvastoin. Vaihtokoneita kun katsoo niin ei voi kuin ihmetellä. Pari tonnia lisää niin saat uuden, koskee aika kalliitakin koneita. Tietysti ei se ihan niin mene käytännössä, siitä käytetystä voi saada "ison" alennuksen jos oikein hyvin käy.

"Kone on kuin uusi" ja ajettukin vain 5000 tuntia... Liian usein tämmösiä ilmoituksia saa lukea.

siinä on kylläkin eroa et onko se 5000h ajettu 2 vaiko 12 vuodessa.
jos koneesta löytyy merkkihuollon huoltokirja niin aika varmasti kunnossa on.
tosin voi niitä huoltokirjoja jälkeenpäinkin täyttää.  ;D
Tarkotinkin niitä tapauksia, joilla on jo ikää yli 10 vuotta ja edelleen kuin uusi... lähes uuden hinnalla.

"Miksi ostaisit uuden, kun meiltä saat samalla hinnalla käytetyn?"
tethering holes to their concave windings

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä


"Kone on kuin uusi" ja ajettukin vain 5000 tuntia... Liian usein tämmösiä ilmoituksia saa lukea.
[/quote]

siinä on kylläkin eroa et onko se 5000h ajettu 2 vaiko 12 vuodessa.
jos koneesta löytyy merkkihuollon huoltokirja niin aika varmasti kunnossa on.
tosin voi niitä huoltokirjoja jälkeenpäinkin täyttää.  ;D
[/quote]
Tarkotinkin niitä tapauksia, joilla on jo ikää yli 10 vuotta ja edelleen kuin uusi... lähes uuden hinnalla.

"Miksi ostaisit uuden, kun meiltä saat samalla hinnalla käytetyn?"
[/quote]

joo kyllä välillä näkee ihan järkyttäviä hintapyyntöjä yli 10 vuotta vanhoista koneista.
ja kun kunnosta ei tiedä yhtään mitään.

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä
Suomalainen maatalousyrittäjä on tyytyväinen kun maatalouskonekaupan kilpailu lisääntyy merkkien lisääntyessä. Mikä kilpailu lisääntyy? Pelkästään merkkien välinen kilpailu markkinaosuuksista.

Miten kilpailu laskisi hintoja maatalouskoneissa? Suurimman markkinaosuuden haltija määrää hintatason ja muut määrittää omat hintansa sen mukaan. Huomioimatta jää täysin suojeltu varaosapuoli, tarvikeosia saa pelkästään auroihin, vanhempiin äkeisiin ja traktoreihin. Uusien koneiden hankkijat ovat samalla merkkien varaosamyyntien vankeja. Vaan annetaan kustannuskriisin jatkua.  ::)

Mulle ei tuo yhtälö aiva täysin auennu... Mitenkä suurin markkinaosuus saadaan hankittua? Ja tyytyykö muut pienempään markkinaosuuteen suosiolla?

Varaosapuolen ongelmista oon täysin samaa mieltä.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä
Suomalainen maatalousyrittäjä on tyytyväinen kun maatalouskonekaupan kilpailu lisääntyy merkkien lisääntyessä. Mikä kilpailu lisääntyy? Pelkästään merkkien välinen kilpailu markkinaosuuksista.

Miten kilpailu laskisi hintoja maatalouskoneissa? Suurimman markkinaosuuden haltija määrää hintatason ja muut määrittää omat hintansa sen mukaan. Huomioimatta jää täysin suojeltu varaosapuoli, tarvikeosia saa pelkästään auroihin, vanhempiin äkeisiin ja traktoreihin. Uusien koneiden hankkijat ovat samalla merkkien varaosamyyntien vankeja. Vaan annetaan kustannuskriisin jatkua.  ::)

Mulle ei tuo yhtälö aiva täysin auennu... Mitenkä suurin markkinaosuus saadaan hankittua? Ja tyytyykö muut pienempään markkinaosuuteen suosiolla?

Varaosapuolen ongelmista oon täysin samaa mieltä.

kaikki yrittävät kasvattaa kokoajan omaa markkinaosuutta.
mutta jos toisella osuus kasvaa niin se on äkkiä toiselta pois.

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä
Suomalainen maatalousyrittäjä on tyytyväinen kun maatalouskonekaupan kilpailu lisääntyy merkkien lisääntyessä. Mikä kilpailu lisääntyy? Pelkästään merkkien välinen kilpailu markkinaosuuksista.

Miten kilpailu laskisi hintoja maatalouskoneissa? Suurimman markkinaosuuden haltija määrää hintatason ja muut määrittää omat hintansa sen mukaan. Huomioimatta jää täysin suojeltu varaosapuoli, tarvikeosia saa pelkästään auroihin, vanhempiin äkeisiin ja traktoreihin. Uusien koneiden hankkijat ovat samalla merkkien varaosamyyntien vankeja. Vaan annetaan kustannuskriisin jatkua.  ::)

Mulle ei tuo yhtälö aiva täysin auennu... Mitenkä suurin markkinaosuus saadaan hankittua? Ja tyytyykö muut pienempään markkinaosuuteen suosiolla?

Varaosapuolen ongelmista oon täysin samaa mieltä.

kaikki yrittävät kasvattaa kokoajan omaa markkinaosuutta.
mutta jos toisella osuus kasvaa niin se on äkkiä toiselta pois.
Kuinkahan tuo markkinaosuuden kasvattaminen tapahtuu, jos sitä kaikki yrittää?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä
Suomalainen maatalousyrittäjä on tyytyväinen kun maatalouskonekaupan kilpailu lisääntyy merkkien lisääntyessä. Mikä kilpailu lisääntyy? Pelkästään merkkien välinen kilpailu markkinaosuuksista.

Miten kilpailu laskisi hintoja maatalouskoneissa? Suurimman markkinaosuuden haltija määrää hintatason ja muut määrittää omat hintansa sen mukaan. Huomioimatta jää täysin suojeltu varaosapuoli, tarvikeosia saa pelkästään auroihin, vanhempiin äkeisiin ja traktoreihin. Uusien koneiden hankkijat ovat samalla merkkien varaosamyyntien vankeja. Vaan annetaan kustannuskriisin jatkua.  ::)


Näin se menee. Miksi joku oikeasti lähtisi myymään halvemmalla jos sopiva hintataso on jo löytynyt? Ei bisneksiä niin hoidella.. Kilpailun tuottama hintojen aleneminen on myytti. Todellinen kilpailu alkaa jos joku haluaa oikeasti pyrkiä markkinoille tai jos myyjällä menee tosi huonosti.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä
Eihän 5000 tuntia ole kuin sisäänajo? Eihän se ole maksanu etes ihtiään takasi millään niille tunneille :o
Metsäkoneillakin ajetaan 20-25 t h ennenkuin pannaan vaihtoon, yleensä lähtevät venäjän savotoille tai baltiaan...
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5329
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä
Kuinkahan tuo markkinaosuuden kasvattaminen tapahtuu, jos sitä kaikki yrittää?
Jos joku ei yritä kasvattaa osuuttaan, niin se pienenee.

Mutta kyllä tämä "jatkuvasti kiristyvä kilpailu" on kumma myytti, ihan niinkuin joskus muinaisella 80-luvulla raha olisi juossut kauppamiehen kassaan laulaen ja leikkien, kraka kaulassa myyntimiestä esittäen.

Petri

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: Myytti kilpailun lisääntymisestä
Eihän 5000 tuntia ole kuin sisäänajo? Eihän se ole maksanu etes ihtiään takasi millään niille tunneille :o
Metsäkoneillakin ajetaan 20-25 t h ennenkuin pannaan vaihtoon, yleensä lähtevät venäjän savotoille tai baltiaan...


Kyllähän toi väite sopii täpinöitsijöille, elikkä kyllä koneen pitää olla suurinpiirtein tienannut itsensä 5000 kohdalla.
Tämän jälkeen seuraavat 5000 mietitään vaihtoa.

On totta että etenkin metsäkone puolella tilanne on sairas sillä eihän voi olla taloudellisesti kannattavaa ajattaa kyseisen hintaisia laitteitta suorastaan naurettavan alhaisella hinnalla. Tällöin päästään yhtälöön että moto rupee tienaan vasta kolmannen konkurssin jälkeen.

Monessa kone hommassa niin sanotut freelancerit (täpinöitsijät)tulee pilaamaan markkinat.