Kettinkit ko siinen oliis saanu nuire kuminauhoje sijaa nin oliis sillä kelevannu kylälääsiä aroomilla " haistatella".
Meillä kun oli el tiempo niin pariks viimeiseksi vuodeksi tehtiin ketjuremppa jossa yhteydessä vaihdettiin kuminauhojen tilalle eurooppalaiset nostokettingit(Certex möi) ja loppu venyminen. Kaikkein jännin siinä oli että tempon alkup. varaosana ketjut+kolat jotain 1300 eur, tuonostokettinki maksoi noin 500 eur
![::)](https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/Smileys/default/rolleyes.gif)
Tuoskuule 5 vuoden ajon jälkeen enimäisen kerran lyhenettiin velivenäläistä kärryjen ketjuja, ja olisitte muute aikaskuule kovaa ainetta, ja 12mm ainevahvuus. Muutenki niistä kärryystä täytyy va sannoo että ei ikäpäivänä 3.valtakunnan kärryillä päästä samaan hinta-laatu suhteeseen.... Minkä ihmeen takia maksaa kaksin-kolminkertainen hinta? Liikaa rahaa? Vai unohtuiko kohtuullisuudentaju valmistusvaiheessa? Vai onko kiitollisuuden velka saksalaisa kohtaan kyseesä? Vai suomalaiseen perusideologiaan iskostunut RYSSÄVIHA.
Laatu on aika vaihtelevaa. Joka paikassa isot toleranssit. Jotkut paikat mitoitettu aivan riittämättömästikin. Levitystasaisuus on perinteisesti ryssävaunulla ollut huono eikä levitystehokaan välttämättä kovin suuri. Ketjuissakin eroja, joskus oli ketjut jotka ei venyneet juuri lainkaan, nyt jeantillin ketjuja joutuu kiriä aika usein vai liekö huolellisuus parantunut tempon ajoista... Vieläkin 11t tempo tuolla varastossa vara/kakkoskoneena, pariin vuoteen ei ole käytetty.