Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivalannan levitysvaunu  (Luettu 18481 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52034
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kuivalannan levitysvaunu
Saako jollakin muulla tasaista jälkeä kun bergmanilla? Saman moista tavaraa samasta paikasta samaan aikaan ajettu pystykela bratisnabroitsjana temponiabamaruskilla ja bergmannilla. Bergmanni levittää paskan matoksi ja tempo levittää sen kasoiksi. Kylällä useita tempoja ja bergmanneja. Huomaa selvästi kummalla on ajettu. Jos noin paljon on menny perseeleen levitys, on vika tosiaankin siellä ratin ja penkin välissä. Eikä Joskinillakaan sen sukkelmapaa jälkeä tule kun tempollakaan. Bergmann on kuivapaskakärryjen mese, vähän kun Ventti ;D
Kannattaa katsoa Oltsikin kommentti, pelkää asiaa. Kaikki nykyisin markkinoilla olevat lautaslevittimet, joihin tavara tulee pienestä aukosta, levittävät tasaisesti. Isoja eroja käytännössä ei ole. Myös voimansiirrossa kulmavaihteet ovat useilla merkeillä saman valmistajan. Suurin ero on vain koneiden hinnoissa. Ainoastaa "inhimillisen" tekijän vaikutus "peltouskottavuuteen" pakottaa rahanraiskausta kalliisiin koneisiin.
Jaa. Mitä ***** tekemistä on uskottavuudella jos haluaa kunnon levitysjäljen. Ei niabamaruskiperestroikka-tempon akseli kestä kuule montaa kuormaa ajaa tonnilla. Taitaa olla ratkaiseva tekijä se lautasten sijoitus ja merkki... huokovalu ja kummiketju ei vaan kestä. Todettu on. Ennemin sen rahan "raiskaa" kun kiroaa ja purkaa kuormaa talikolla kun ketjut venyy ja paukkuu ja hyppii yli.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Kuivalannan levitysvaunu

Jaa. Mitä ***** tekemistä on uskottavuudella jos haluaa kunnon levitysjäljen. Ei niabamaruskiperestroikka-tempon akseli kestä kuule montaa kuormaa ajaa tonnilla. Taitaa olla ratkaiseva tekijä se lautasten sijoitus ja merkki... huokovalu ja kummiketju ei vaan kestä. Todettu on. Ennemin sen rahan "raiskaa" kun kiroaa ja purkaa kuormaa talikolla kun ketjut venyy ja paukkuu ja hyppii yli.....
[/quote]

Tempestori tarttee tonnisen perän kestääksensä eres vähä! Vaa saattaa olla ossuutta sillä vällii koppuloorulla pukkilaakerillaki. Kettinkit ko siinen oliis saanu nuire kuminauhoje sijaa nin oliis sillä kelevannu kylälääsiä aroomilla " haistatella".

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Kuivalannan levitysvaunu
Kettinkit ko siinen oliis saanu nuire kuminauhoje sijaa nin oliis sillä kelevannu kylälääsiä aroomilla " haistatella".

Meillä kun oli el tiempo niin pariks viimeiseksi vuodeksi tehtiin ketjuremppa jossa yhteydessä vaihdettiin kuminauhojen tilalle eurooppalaiset nostokettingit(Certex möi) ja loppu venyminen. Kaikkein jännin siinä oli että tempon alkup. varaosana ketjut+kolat jotain 1300 eur, tuonostokettinki maksoi noin 500 eur ::) ::)

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Kuivalannan levitysvaunu
Kettinkit ko siinen oliis saanu nuire kuminauhoje sijaa nin oliis sillä kelevannu kylälääsiä aroomilla " haistatella".

Meillä kun oli el tiempo niin pariks viimeiseksi vuodeksi tehtiin ketjuremppa jossa yhteydessä vaihdettiin kuminauhojen tilalle eurooppalaiset nostokettingit(Certex möi) ja loppu venyminen. Kaikkein jännin siinä oli että tempon alkup. varaosana ketjut+kolat jotain 1300 eur, tuonostokettinki maksoi noin 500 eur ::) ::)

Tuoskuule 5 vuoden ajon jälkeen enimäisen kerran lyhenettiin velivenäläistä kärryjen ketjuja, ja olisitte muute aikaskuule kovaa ainetta, ja 12mm ainevahvuus. Muutenki niistä kärryystä täytyy va sannoo että ei ikäpäivänä 3.valtakunnan kärryillä päästä samaan hinta-laatu suhteeseen....  Minkä ihmeen takia maksaa kaksin-kolminkertainen hinta? Liikaa rahaa? Vai unohtuiko kohtuullisuudentaju valmistusvaiheessa? Vai onko kiitollisuuden velka saksalaisa kohtaan kyseesä? Vai suomalaiseen perusideologiaan iskostunut RYSSÄVIHA.
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kuivalannan levitysvaunu
Kettinkit ko siinen oliis saanu nuire kuminauhoje sijaa nin oliis sillä kelevannu kylälääsiä aroomilla " haistatella".

Meillä kun oli el tiempo niin pariks viimeiseksi vuodeksi tehtiin ketjuremppa jossa yhteydessä vaihdettiin kuminauhojen tilalle eurooppalaiset nostokettingit(Certex möi) ja loppu venyminen. Kaikkein jännin siinä oli että tempon alkup. varaosana ketjut+kolat jotain 1300 eur, tuonostokettinki maksoi noin 500 eur ::) ::)

Tuoskuule 5 vuoden ajon jälkeen enimäisen kerran lyhenettiin velivenäläistä kärryjen ketjuja, ja olisitte muute aikaskuule kovaa ainetta, ja 12mm ainevahvuus. Muutenki niistä kärryystä täytyy va sannoo että ei ikäpäivänä 3.valtakunnan kärryillä päästä samaan hinta-laatu suhteeseen....  Minkä ihmeen takia maksaa kaksin-kolminkertainen hinta? Liikaa rahaa? Vai unohtuiko kohtuullisuudentaju valmistusvaiheessa? Vai onko kiitollisuuden velka saksalaisa kohtaan kyseesä? Vai suomalaiseen perusideologiaan iskostunut RYSSÄVIHA.
Laatu on aika vaihtelevaa. Joka paikassa isot toleranssit. Jotkut paikat mitoitettu aivan riittämättömästikin. Levitystasaisuus on perinteisesti ryssävaunulla ollut huono eikä levitystehokaan välttämättä kovin suuri. Ketjuissakin eroja, joskus oli ketjut jotka ei venyneet juuri lainkaan, nyt jeantillin ketjuja joutuu kiriä aika usein vai liekö huolellisuus parantunut tempon ajoista... Vieläkin 11t tempo tuolla varastossa vara/kakkoskoneena, pariin vuoteen ei ole käytetty.