ajatellaampa tilanne että on vuosi 2030 ja sorkkiksella on sähköauto, hän on sopinut heti parin päivän keikan maantaille mutta sitten iskeekin myrsky ja sorkkikselle johtava sähkölinja katkeaa ja johdot käy vielä yhteen niin että sorkkiksen auton laturi rikkoontuu ja sorkkiksen mielestä akkukin ottaa haverissa itseensä hieman. savolainen sorkkuri jolla on myös dieselauto varalla käy tekemässä keikan.kuka korvaa sorkkikselle aiheutuneet rahalliset menetykset?
Viimeksi muokattu: 22.07.21 - klo:07:48 kirjoittanut pig24
2030 ilmastonmuutos on jo peruttu. Fortumin sopimuksen sivulla 399 alareunassa lukee, että välillisiä vahinkoja ei korvata.
Viimeksi muokattu: 22.07.21 - klo:09:53 kirjoittanut icefarmer
kertoo jotain maitotuotteiden tärkeydestä ravintoketjussa kun eemeli valvoo jopa öitään murehtien miten maidot saadaan pohjoisen tiloilta meijerille. huoli on kuitenkin turha, pohjoisen kuskien osaamista arvostetaan koskea myöten itse murehtisin kuitenkin hesalaisten touhuja, ajatellaapa tilanne että perhe pakkaa itsensä ja kaikki tarpeelliset tavarat suppilaudoista lähtien autoon ja suuntaa maalle juhannuksen viettoon, akun kapasiteetti riittää niukin naukin mökille savoon.juhannus on ryypätty ja siinä saunan lämmityksen ohessa autokin on unohtunut laittaa laturiin, noo kiire painaa päälle ja liikenteeseen lähetään 89 prosenttisesti ladatulla akulla. Oksa on käynyt juhannuspuhteellaan nykäisemässä tien viimeisen päälle sileäksi ja pieni sadekuuro saattelee hesalaiset matkalle, märkä sora vedättääkin kovasti säöhköautoa. myös vastatuuli yltyy matkalla. mitä etelämmäksi päästään sitä pahemmin liikenne ruuhkautuu ja syö akkuja, onnettomuuksin takia madellaan tunti jonossa. nyt alkaa akku olla ihan loppu ja niinhän se auto tekee tenän 40 kilometriä ennen helsinkiä.tässä on se skenaario jota eemelin ja sorkiksen kannattaa murehtia, hinureiden kapasiteetin puutteeseen suomi voi kaatua, ei maitoautojen
Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 22.07.21 - klo:09:50kertoo jotain maitotuotteiden tärkeydestä ravintoketjussa kun eemeli valvoo jopa öitään murehtien miten maidot saadaan pohjoisen tiloilta meijerille. huoli on kuitenkin turha, pohjoisen kuskien osaamista arvostetaan koskea myöten itse murehtisin kuitenkin hesalaisten touhuja, ajatellaapa tilanne että perhe pakkaa itsensä ja kaikki tarpeelliset tavarat suppilaudoista lähtien autoon ja suuntaa maalle juhannuksen viettoon, akun kapasiteetti riittää niukin naukin mökille savoon.juhannus on ryypätty ja siinä saunan lämmityksen ohessa autokin on unohtunut laittaa laturiin, noo kiire painaa päälle ja liikenteeseen lähetään 89 prosenttisesti ladatulla akulla. Oksa on käynyt juhannuspuhteellaan nykäisemässä tien viimeisen päälle sileäksi ja pieni sadekuuro saattelee hesalaiset matkalle, märkä sora vedättääkin kovasti säöhköautoa. myös vastatuuli yltyy matkalla. mitä etelämmäksi päästään sitä pahemmin liikenne ruuhkautuu ja syö akkuja, onnettomuuksin takia madellaan tunti jonossa. nyt alkaa akku olla ihan loppu ja niinhän se auto tekee tenän 40 kilometriä ennen helsinkiä.tässä on se skenaario jota eemelin ja sorkiksen kannattaa murehtia, hinureiden kapasiteetin puutteeseen suomi voi kaatua, ei maitoautojen Lappi , noin 165000 asukasta . Ice farmer unohtaa sellaisen asian ettei lapin touhuilla ole merkitystä positiivisessa mielessä . Maidontuotantotuki , 30 senttiä/litra ja sen päälle tuotantotuki jää muiden kustannettavaksi joten vaikka se loppuu pystytään tuo maito tuottamaan edullisemmin etelässä ja C-1 ja C-2 alueella .Ice farmerina olisin enemmin huolissaan lapin teistä jotka kuljetustuen loppuessa jäävät kansainvälisten yritysten huolehdittavaksi .
Lainaus käyttäjältä: sorkkis - 22.07.21 - klo:10:02Lainaus käyttäjältä: icefarmer - 22.07.21 - klo:09:50kertoo jotain maitotuotteiden tärkeydestä ravintoketjussa kun eemeli valvoo jopa öitään murehtien miten maidot saadaan pohjoisen tiloilta meijerille. huoli on kuitenkin turha, pohjoisen kuskien osaamista arvostetaan koskea myöten itse murehtisin kuitenkin hesalaisten touhuja, ajatellaapa tilanne että perhe pakkaa itsensä ja kaikki tarpeelliset tavarat suppilaudoista lähtien autoon ja suuntaa maalle juhannuksen viettoon, akun kapasiteetti riittää niukin naukin mökille savoon.juhannus on ryypätty ja siinä saunan lämmityksen ohessa autokin on unohtunut laittaa laturiin, noo kiire painaa päälle ja liikenteeseen lähetään 89 prosenttisesti ladatulla akulla. Oksa on käynyt juhannuspuhteellaan nykäisemässä tien viimeisen päälle sileäksi ja pieni sadekuuro saattelee hesalaiset matkalle, märkä sora vedättääkin kovasti säöhköautoa. myös vastatuuli yltyy matkalla. mitä etelämmäksi päästään sitä pahemmin liikenne ruuhkautuu ja syö akkuja, onnettomuuksin takia madellaan tunti jonossa. nyt alkaa akku olla ihan loppu ja niinhän se auto tekee tenän 40 kilometriä ennen helsinkiä.tässä on se skenaario jota eemelin ja sorkiksen kannattaa murehtia, hinureiden kapasiteetin puutteeseen suomi voi kaatua, ei maitoautojen Lappi , noin 165000 asukasta . Ice farmer unohtaa sellaisen asian ettei lapin touhuilla ole merkitystä positiivisessa mielessä . Maidontuotantotuki , 30 senttiä/litra ja sen päälle tuotantotuki jää muiden kustannettavaksi joten vaikka se loppuu pystytään tuo maito tuottamaan edullisemmin etelässä ja C-1 ja C-2 alueella .Ice farmerina olisin enemmin huolissaan lapin teistä jotka kuljetustuen loppuessa jäävät kansainvälisten yritysten huolehdittavaksi .joo joo, nyt oli kyse siitä miten hesalaisten mökkimatkat sujuu sähköautolla. hyväksyykö eemeli ja sorkkis mukisematta että siirtomaksut etelässä kohoaa merkittävästi kun mökkikuntien sähköverkkoa saneerataan mannerheimintien verkkoa vastaavaksi perin mielenkiinnolla odotan myös vakuutusyhtiöiden ja autoliittojen suhtautumista akun loppumiseen
Kuka korvaa, kuka silmää, kuka nenää.Pääasia, että jokainen jotain.