Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kalkinlevitysvaunu  (Luettu 18163 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kalkinlevitysvaunu
Kumpi on parempi, kahmari nosturin päässä vai etukuormaajalla lastaus. Tuota kahmarin käyttöä olen seurannut ja mielestäni se on onnetonta nysväystä.
Ihan näppärästihän tuo täyttyy... Aika toimelias saa olla jos joka kerta viitteis kärryn irrottaa ja kuormata etukauhalla.. http://www.youtube.com/watch?v=7EgiYiR1xYQ

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Kalkinlevitysvaunu
Aika veemäinen ek täyttää jostain kapeasta liittymästä. Täälläpäin ainkain ei välten aina oo ihanne senssit kun auto on käyny kippaamassa. Nosturilla oli kätevä vaan ottaa vierestä ja jatkaa matkaa. Sillee pärjäis et samalle alueella kerralla kalkit ja levitys ettei tarte ajella teitä kasojen perässä. Ite lopetin sen takia. Kasa siellä täällä. Tieajo otti kumminkin pö kun navat ja vedot pyöri eikä kärri huilannu yhtää... Sängille ja nurmille jos  vaan levittäs niin pärjäis aika keveällä ja suurella kontilla. Leviäis tavarakin...

Tommosella yhdistelmällä levitettiin. Vaunu paljon muokattu bredal.Loppuajasta viel 38" takapyörät kärrissä
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=15593#top_display_media

Viimeksi muokattu: 01.05.13 - klo:08:55 kirjoittanut kyntaja

Nii se on...

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Kalkinlevitysvaunu
Miksei rakentaisi hamsteri täyttöä? Eli samanlainen kun on lumihamsterissa.. Kyllä kuormaus kävisi.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Kalkinlevitysvaunu
Kumpi on parempi, kahmari nosturin päässä vai etukuormaajalla lastaus. Tuota kahmarin käyttöä olen seurannut ja mielestäni se on onnetonta nysväystä.

Ehdottomasti kahmarilla kuormaus, jos meinaa urakoida oikeasti. Ei kukaan pudota kärryä joka kuormalle tunnin välein. Ja toiseksi, kalkkikasojen ympärys tulee niin myllätyksi että etukuormaimella homma onnistuu vain kun maa on jäässä ja paikka aurattu puolelta hehtaarilta. Silti osa karkaa ja jää pellolle.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Kalkinlevitysvaunu
Kumpi on parempi, kahmari nosturin päässä vai etukuormaajalla lastaus. Tuota kahmarin käyttöä olen seurannut ja mielestäni se on onnetonta nysväystä.
Ihan näppärästihän tuo täyttyy... Aika toimelias saa olla jos joka kerta viitteis kärryn irrottaa ja kuormata etukauhalla.. http://www.youtube.com/watch?v=7EgiYiR1xYQ
Kuvaaja oli "vähän" levoton!
pessimisti ei pety!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kalkinlevitysvaunu
Kumpi on parempi, kahmari nosturin päässä vai etukuormaajalla lastaus. Tuota kahmarin käyttöä olen seurannut ja mielestäni se on onnetonta nysväystä.
Ihan näppärästihän tuo täyttyy... Aika toimelias saa olla jos joka kerta viitteis kärryn irrottaa ja kuormata etukauhalla.. http://www.youtube.com/watch?v=7EgiYiR1xYQ
Kuvaaja oli "vähän" levoton!
Sitä se oli  ;D

Tbs

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
Vs: Kalkinlevitysvaunu
On urakoitsija aina saanut etukuormaajallakin kuormattua, vaatii tilaa ja kantavan paikan. Ainoa mikä siinä nyppii, niin kasanpohjaan jää pahimillaan toista kuutiota kalkkia.

kalkkivalmet

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Kalkinlevitysvaunu
lastauksesta puheen ollen kahmari lastaus ehdoton,ja nosturi kärryn aisalla.ja mitä veto avun tarpeeseen tulee niin yhden kerran tarvinnut veto apua ja kuitenkin olen levittänyt kalkkia 50000 tonnia,on tietty painunut mut heti kun kuormaa keventää ja nosturilla siirtää painoa puolelta toiselle niin aika pahasta nousee omin avuin....ja lastaus nopeus ehjältä kasalta noin kolme minuuttia...että saa siinä kuormaimella lastata aika sukkelaan jos meinaa imussa pysyä..

Taavettimies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: Kalkinlevitysvaunu
Tais olla sama zetka viteos mikä meilpäi kävi. Ja sitte ol ollu jontikkanii pellonomistaja kuormas länkkärillä ja etukuormaajal kahta puolta. Se ois tehokasta.
Kerra David Brown, aina David Brown

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Kalkinlevitysvaunu
Pisnesksestä en ota kantaa mutta Bredal taitaa olla paras http://www.mascus.fi/bredal/+/Search.html http://www.bredal.com/#

Mä kun luulin, että se mun Belarus olis sellanen parin, kolmen tonnin kones, mutta näköjään, jos maalais tummemman punaseks ja vaihtais tarrat, niin 43 700 ja alvit päälle :o

Ja mahtako tollanen Pertaali olla edes Pelarutsin veronen. Viimeksi mainittu ei mene ikinä rikki, ei ruostu, levittää tarvittaessa hehtaarille 10 000 kg kalkkia tai 200 kg apulantaa. Tarkkuus riippuu kuljettajan ajolinjoista. Ja Pelastuksessa on paineilmajarrut, mekaaninen käsijarru, teli ja sellainen hieno ketjuhäsäkkä, jolla voi rengasrikon sattuessa nostaa puhjenneen fillarin ilmaan ja ajaa telin ehjemmällä kurralla. Ja koeteltua tekniikkaa: säätöpyörä on sama kuin 122 mm:n haupitsissa. Näyttänyt kyntensä viimeksi Georgian vastaisessa sodassa 2008.

taapero

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Kalkinlevitysvaunu
Itsellä kalkinlevitysurakointi oli hyvin kannattava maatalouden liitännäinen, joskin jouduin luopumaan siitä pakon sanelemana. Tein hommaa toistakymmentä vuotta, loppuaikana noin 10tuhatta tonnia vuodessa. Veturina valtra 8550htt ja vetävä kärry bredalin kuupalla. Aisalla patu 915 kuormain. Viimeinen rengastus oli hyvä 1050 mic ja 66x43x25 vaunussa. ei upottanut ja lumessakin pääsi yllättävän hyvin. Pitkän aikavälin työsaavutus oli 15 tn tunnissa sisältäen koneen käynnistyksen pihassa , siirrot, kuormaukset, päivä rasvaukset, levityksen ja kotiin paluun. sulanmaan aikaan keskimääräinen polttoaineen kulutus olui 10.5 litraa ja lumella 12,5 litraa, luntahan täällä savossa on. keskimäärin kolme rekallista päivään, parhaana kahdeksan. Ennakko huolto tärkeä, mm sakarakytkimen laakerit kannatti uusia vuosittan niin ei ollut murheita. letkuja meni silloin tällöin, yleensä pakkasella. et sillein.