Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa  (Luettu 12382 kertaa)

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Miksei kun käyttää halpoja mineraaliöljyjä ,aina synteettisiä.
Mineraaliöljyt on jotenkin luomumpia mun mielestä kun ne kylvää tonne pitkin peltoja?

Hitsaan varmaan ite jonkun pöntön sille suotimelle, kun niitä sisälmyksiä on jo nurkissa.

Ootko kysyny vara-osatiskiltä tuota mitä ei ikinä tapahu? Onko niillä vielä sitä pienempää matalapainepiirin pumppua? Oisko sulla entinen tallessa ja siinä ehjä pumppu ja pystyykö vaihtamaan sen? Kun olis tieto mistä se ahistaa niin helppohan tuota olisi väljentää.
Poksahtelevia moottoriöljysuotimia teki teho filtteri,silloin joskus. Yleisnimenä tarvikesuodin räjähtää on aika kaukaa haettua.
Aika ihme jos esim. m-filter nimellä ja valumöltti nimellä suotimet samalta linjalta olisivat eri peltiä? Toki pieniä eroja kun iso ostaja aina joain haluaa mutta merkittäviä ei. Teho teki 05 sarjaan ilmanputsareita siis tarvikkeena,laskivat läpi. Tämmönen tuli huomattua kun se varmuus suodin pölähti puhaltaessa ni nakkasin menemään. Että teho filtteriä edelleen vieroksun. Donaldsoneja ja originaaleja käytössä nyt. Virosta sopuhintaan.

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 915
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Kyllä huoltomiehellä joku tieto oli, mistä voi väljentää. En kysellyt tarkemmin kun ei ole nyt kuitenkaan painemittaria toistaiseksi. Jollain prikalla kuristetaan, jos olisi kuula ja jousi suurempi tuotto ei edes paljon vaikuttaisi paineeseen.

Tuossa suodattimessa hajonnut pääty on noin 0,4 milliä paksua peltiä, joka on vielä ohentunut, kun painettu poimulle. Halkaisija on 95 milliä, josta seuraa, että jo 20 baarin paine vetää päätyä irti 1,4 tonnin voimalla. Mikään valmistaja ei varmaankaan tarjoa tuollaista peltipurkkia 20 baarin paineeseen. Ehkä 10 olisi vielä mahdollinen. Se on vaan päätetty tuon olevan hyvä tuohon paikkaan. Räjäytyskuvassa siinä on erillinen kotelo, ilmeisesti Volvon peruja.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Ratkaisu olemassa. Hienoa!

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 915
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Hyvin edistyy tämä homma. Huoltomies on ollut tulossa jo monta kertaa toukokuusta lähtien. Ostin nyt painemittarin ja koplasin kiinni. Tyhjäkäynnillä tulee yli 20 baaria ja kierroksilla yli 50 kylmillä öljyillä. Pitäisi olla siis 7 baaria ja kierroksilla lähellä 20. Ei tarvitse ainakaan ite alkaa painekoteloa hitsaamaan, kun vaan saa paineet kohdalleen. Vielä kun löytää sen kuristuksen jostain.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Heh. Kieltämättä tulee omankylän valamettihuoltaja mieleen ;D
Paska homma.

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 915
Vs: Volvo BM Valmetin hydrauliikka prakaa
Lainaan tätä juubin kuvaa, jossa venttiililaatta purettuna:

http://juubi.hlan.net/tractor/915/hydraulics1/915hydraulics1_15.jpg

Lähde: http://juubi.hlan.net/index.php?page=tractor/915/Hydraulics1

Purkasin nyt omasta pois tuon paineensäätöventtiilin, joka kuvassa tulee kaikkein alimmaksi. Meinaan jättää pois tuon 2mm paksun kupariprikan, joka on venttiililaatan ja säätöventtiilin rungon välissä. Runko nousee ylemmäksi ja paineen pitäisi tippua. Huoltomies sanoi jotain prikasta, jota kaivetaan putkilähdön kautta pois, joten tuo se on varmaan.

Viimeksi muokattu: 23.08.17 - klo:23:24 kirjoittanut Lemmy

Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html