Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puutavaranosturin voimat kateissa  (Luettu 6974 kertaa)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Puutavaranosturin voimat kateissa

Tietysti nostosylinterin männäntiiviste on saattanut antautua, mutta se on jo harvinaisempaa. Tämä selviää avaamalla sylinterin nostossa paineeton linja - jos tunkki ei vipua vetämällä liiku mutta sieltä reiästä lentää öljyä niin asia on pihvi. Nimenomaan sieltä sylinteristä, ei pöydälle menevästä letkusta. Sieltä voi kyllä tulla öljyä, sen letkun voi tässä kokeessa vaikka tulpata.

Todennäköisempää kuin että sylinterin tiivisteet olis korkanneet yhenäkin, lienee että sylinterin männän lukitus on löystynyt ja vuotaa männän ja varren välistä ?

Just tuo männän vuotaminen väärältä puolen lienee syyllinen. Voinut olla jo pidempäänkin vuotoa jos kerran on nostanut huonosti pidempäänkin. Mutta toisaalta liikkeen pitäis päästää sitte kokkolailla helposti. Eli helppokokeilla jos puomi laskee nopeesti itsekseen sylinteri tulpattuna niin vika on siellä. Jos taas ei päästä tulpattuna niin sitte vika lienee pöydässä. Todennäköisesti juurikin siellä paineen rajoitus venttiilissä. Kun kyllä neet yleensä nostaa lähestulkoon saman vaikka venttiili ei avautisikaan kokonaan. Liike vain on hitaampi.

Kait siinä alustakoneessa on paineet kohdallaan?

Eikö tuossa käy niin että sisäänpäin männänvarsi ei mene tulpatussa sylinterissä vaikka mäntä vuotaisikin jotain kautta? Sisään painuminen edellyttäisi että öljyä pääsisi ulos saakka, sillä muuten ei männänvarrelle synny uutta vapaata tilaa eikä se voi painua syvemmälle vaikka öljy pääseekin männän puolelta toiselle? Sieltä varrettomalta puolelta tulee enemmän öljyä liikettä kohden kuin mitä toiselle puolelle syntyy koska siellä osan tilavuudesta syö se varsi. Se ei mene sisään vaikka siellä olisi pelkkä varsi eikä ollenkaan mäntää (uppomäntäsylinterin primitiivimalli).

Sensijaan kun jättää siihen kuorman ilmaan, sammuttaa traktorin ja varovasti löysää sitä varren puolen liitintä, mitään ei pitäisi tapahtua ehjässä systeemissä. Jos öljyä alkaa norottaa ja taakka laskee niin sitten vuotaa sisältä.

Varren ja männän välisen vuodon todennäköisyys riippuu rakenteesta. Periaatteessa sieltä voisi kai olla jopa mäntä kokonaan irti... silloin kyllä tulisi pahimmillaan varsi pihalle jos max pituutta ei muu mekaniikka rajoita... riippuu taas rakenteesta. Tämän voisi päätellä myös siitä että kevyessa nostossa olisi vauhtia huomattavasti alkuperäistä enemmän mutta voima sitten puuttuu suurelta osin.

Ehkä se vika kuitenkin löytyy sieltä karan shokkiventtiilistä, mutta tuo em 'riiputuskoe' on niin helppo
 tehdä että kannattaa varmistaa se ensin.

Niin tua meinasin että tulpata se puoli sylinteristä jonka puolelle sen paineen pitäis kohdistua.  Ainakin mulla kaivurissa valskaa siinämäärin että ko konstilla noin kolmessa minuutissa on puomi alhaalla maksimi korkeudesta. Kaivusylinteri päästää noin puolessatoista minuutissa itsensä vaakasta noin suoraan kulmaan :-[ Eikä siinä mitään mutta näissä on uudet tiivisteetkin :'( Ja lohko päästää vähintään yhtä paljon. Eli sillä ei mitään voi kannatella mutta kaivaan pystyy normaalisti ja jaksaa vetää itseään edelleen ns nahkoneen.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Puutavaranosturin voimat kateissa

Tietysti nostosylinterin männäntiiviste on saattanut antautua, mutta se on jo harvinaisempaa. Tämä selviää avaamalla sylinterin nostossa paineeton linja - jos tunkki ei vipua vetämällä liiku mutta sieltä reiästä lentää öljyä niin asia on pihvi. Nimenomaan sieltä sylinteristä, ei pöydälle menevästä letkusta. Sieltä voi kyllä tulla öljyä, sen letkun voi tässä kokeessa vaikka tulpata.

Todennäköisempää kuin että sylinterin tiivisteet olis korkanneet yhenäkin, lienee että sylinterin männän lukitus on löystynyt ja vuotaa männän ja varren välistä ?

Just tuo männän vuotaminen väärältä puolen lienee syyllinen. Voinut olla jo pidempäänkin vuotoa jos kerran on nostanut huonosti pidempäänkin. Mutta toisaalta liikkeen pitäis päästää sitte kokkolailla helposti. Eli helppokokeilla jos puomi laskee nopeesti itsekseen sylinteri tulpattuna niin vika on siellä. Jos taas ei päästä tulpattuna niin sitte vika lienee pöydässä. Todennäköisesti juurikin siellä paineen rajoitus venttiilissä. Kun kyllä neet yleensä nostaa lähestulkoon saman vaikka venttiili ei avautisikaan kokonaan. Liike vain on hitaampi.

Kait siinä alustakoneessa on paineet kohdallaan?

Eikö tuossa käy niin että sisäänpäin männänvarsi ei mene tulpatussa sylinterissä vaikka mäntä vuotaisikin jotain kautta? Sisään painuminen edellyttäisi että öljyä pääsisi ulos saakka, sillä muuten ei männänvarrelle synny uutta vapaata tilaa eikä se voi painua syvemmälle vaikka öljy pääseekin männän puolelta toiselle? Sieltä varrettomalta puolelta tulee enemmän öljyä liikettä kohden kuin mitä toiselle puolelle syntyy koska siellä osan tilavuudesta syö se varsi. Se ei mene sisään vaikka siellä olisi pelkkä varsi eikä ollenkaan mäntää (uppomäntäsylinterin primitiivimalli).

Sensijaan kun jättää siihen kuorman ilmaan, sammuttaa traktorin ja varovasti löysää sitä varren puolen liitintä, mitään ei pitäisi tapahtua ehjässä systeemissä. Jos öljyä alkaa norottaa ja taakka laskee niin sitten vuotaa sisältä.

Varren ja männän välisen vuodon todennäköisyys riippuu rakenteesta. Periaatteessa sieltä voisi kai olla jopa mäntä kokonaan irti... silloin kyllä tulisi pahimmillaan varsi pihalle jos max pituutta ei muu mekaniikka rajoita... riippuu taas rakenteesta. Tämän voisi päätellä myös siitä että kevyessa nostossa olisi vauhtia huomattavasti alkuperäistä enemmän mutta voima sitten puuttuu suurelta osin.

Ehkä se vika kuitenkin löytyy sieltä karan shokkiventtiilistä, mutta tuo em 'riiputuskoe' on niin helppo
 tehdä että kannattaa varmistaa se ensin.

Niin tua meinasin että tulpata se puoli sylinteristä jonka puolelle sen paineen pitäis kohdistua.  Ainakin mulla kaivurissa valskaa siinämäärin että ko konstilla noin kolmessa minuutissa on puomi alhaalla maksimi korkeudesta. Kaivusylinteri päästää noin puolessatoista minuutissa itsensä vaakasta noin suoraan kulmaan :-[ Eikä siinä mitään mutta näissä on uudet tiivisteetkin :'( Ja lohko päästää vähintään yhtä paljon. Eli sillä ei mitään voi kannatella mutta kaivaan pystyy normaalisti ja jaksaa vetää itseään edelleen ns nahkoneen.
Tuossa on kuitenkin se vaara että mäntä tekee jälkiä sylinteriin jos huonot ohjain met ja tiivisteet.Pikkupuomin sylinteri on häjyssä asennossa eli makaa lähes koko ajan ja raskas sylinterivarsi ja mäntä hinkkaa halukkaasti jos tiivisteet huonot sekin on koettu.
No jos noin käy niin sitten koko sylinteri uusi ihanan halpaa tiivisteisiin verrattuna. :D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Puutavaranosturin voimat kateissa

Tietysti nostosylinterin männäntiiviste on saattanut antautua, mutta se on jo harvinaisempaa. Tämä selviää avaamalla sylinterin nostossa paineeton linja - jos tunkki ei vipua vetämällä liiku mutta sieltä reiästä lentää öljyä niin asia on pihvi. Nimenomaan sieltä sylinteristä, ei pöydälle menevästä letkusta. Sieltä voi kyllä tulla öljyä, sen letkun voi tässä kokeessa vaikka tulpata.

Todennäköisempää kuin että sylinterin tiivisteet olis korkanneet yhenäkin, lienee että sylinterin männän lukitus on löystynyt ja vuotaa männän ja varren välistä ?

Just tuo männän vuotaminen väärältä puolen lienee syyllinen. Voinut olla jo pidempäänkin vuotoa jos kerran on nostanut huonosti pidempäänkin. Mutta toisaalta liikkeen pitäis päästää sitte kokkolailla helposti. Eli helppokokeilla jos puomi laskee nopeesti itsekseen sylinteri tulpattuna niin vika on siellä. Jos taas ei päästä tulpattuna niin sitte vika lienee pöydässä. Todennäköisesti juurikin siellä paineen rajoitus venttiilissä. Kun kyllä neet yleensä nostaa lähestulkoon saman vaikka venttiili ei avautisikaan kokonaan. Liike vain on hitaampi.

Kait siinä alustakoneessa on paineet kohdallaan?

Eikö tuossa käy niin että sisäänpäin männänvarsi ei mene tulpatussa sylinterissä vaikka mäntä vuotaisikin jotain kautta? Sisään painuminen edellyttäisi että öljyä pääsisi ulos saakka, sillä muuten ei männänvarrelle synny uutta vapaata tilaa eikä se voi painua syvemmälle vaikka öljy pääseekin männän puolelta toiselle? Sieltä varrettomalta puolelta tulee enemmän öljyä liikettä kohden kuin mitä toiselle puolelle syntyy koska siellä osan tilavuudesta syö se varsi. Se ei mene sisään vaikka siellä olisi pelkkä varsi eikä ollenkaan mäntää (uppomäntäsylinterin primitiivimalli).

Sensijaan kun jättää siihen kuorman ilmaan, sammuttaa traktorin ja varovasti löysää sitä varren puolen liitintä, mitään ei pitäisi tapahtua ehjässä systeemissä. Jos öljyä alkaa norottaa ja taakka laskee niin sitten vuotaa sisältä.

Varren ja männän välisen vuodon todennäköisyys riippuu rakenteesta. Periaatteessa sieltä voisi kai olla jopa mäntä kokonaan irti... silloin kyllä tulisi pahimmillaan varsi pihalle jos max pituutta ei muu mekaniikka rajoita... riippuu taas rakenteesta. Tämän voisi päätellä myös siitä että kevyessa nostossa olisi vauhtia huomattavasti alkuperäistä enemmän mutta voima sitten puuttuu suurelta osin.

Ehkä se vika kuitenkin löytyy sieltä karan shokkiventtiilistä, mutta tuo em 'riiputuskoe' on niin helppo
 tehdä että kannattaa varmistaa se ensin.

Niin tua meinasin että tulpata se puoli sylinteristä jonka puolelle sen paineen pitäis kohdistua.  Ainakin mulla kaivurissa valskaa siinämäärin että ko konstilla noin kolmessa minuutissa on puomi alhaalla maksimi korkeudesta. Kaivusylinteri päästää noin puolessatoista minuutissa itsensä vaakasta noin suoraan kulmaan :-[ Eikä siinä mitään mutta näissä on uudet tiivisteetkin :'( Ja lohko päästää vähintään yhtä paljon. Eli sillä ei mitään voi kannatella mutta kaivaan pystyy normaalisti ja jaksaa vetää itseään edelleen ns nahkoneen.
Tuossa on kuitenkin se vaara että mäntä tekee jälkiä sylinteriin jos huonot ohjain met ja tiivisteet.Pikkupuomin sylinteri on häjyssä asennossa eli makaa lähes koko ajan ja raskas sylinterivarsi ja mäntä hinkkaa halukkaasti jos tiivisteet huonot sekin on koettu.
No jos noin käy niin sitten koko sylinteri uusi ihanan halpaa tiivisteisiin verrattuna. :D

Onsiitä kaivurista siis varmaan kulunu nuo sylinterit ja lohkokin. Tiivisteet on uusia kauhasylinteriä lukuun ottamatta. Mutta päästäköön kunhan jonkinlaisia monttuja sa raapittua. Se kauhasylinterin tiiviste pitää kyllä vaihtaa josko vaikuttas ko liikkeen jumimiseen.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!