Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onneksi olkoon Fendt!  (Luettu 7427 kertaa)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Onneksi olkoon Fendt!
Kyllä se vaan tuo ventti kiinnostaa. Pitäisi ruveta ihan tosissaan kevväämmällä katselemaan.

laita 936 ja siihen 500hv lastulla niin ei enään vakio vt,t mene eelle muutakuin tyhjänä ja ei mene kaikki tienestit polttoaineisiin niinku deerel

Ei kai sitä nyt noin vähää kannata laittaa, täällä päin on sellaisessa paljon enemmän. :D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

jikow

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Onneksi olkoon Fendt!
Kyllä se vaan tuo ventti kiinnostaa. Pitäisi ruveta ihan tosissaan kevväämmällä katselemaan.

Ehkä sittenkin maataloustukea on karsittava.
Suoraan sanoen tuo teidän traktorikeskustelu
ärsyttää.
Jos ette saa Valtroilla ja Zetoreilla peltojanne
viljeltyä, niin vaihtakaa ammattia.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Onneksi olkoon Fendt!
Kyllä se vaan tuo ventti kiinnostaa. Pitäisi ruveta ihan tosissaan kevväämmällä katselemaan.

Ehkä sittenkin maataloustukea on karsittava.
Suoraan sanoen tuo teidän traktorikeskustelu
ärsyttää.
Jos ette saa Valtroilla ja Zetoreilla peltojanne
viljeltyä, niin vaihtakaa ammattia.

huumoria hiukan sullekkin sinne kireän pipon alle muuten voi ruveta kaulan seudulta ahistamaan tai näin on ainakin monelle käynyt taantuman aikaan  :P

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Onneksi olkoon Fendt!
Yhteenveto
Lähetetty: tänään kello 22:17Kirjoittanut: jikow 
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: Ala-Pertti - tänään kello 20:49
Kyllä se vaan tuo ventti kiinnostaa. Pitäisi ruveta ihan tosissaan kevväämmällä katselemaan.


Ehkä sittenkin maataloustukea on karsittava.
Suoraan sanoen tuo teidän traktorikeskustelu
ärsyttää.
Jos ette saa Valtroilla ja Zetoreilla peltojanne
viljeltyä, niin vaihtakaa ammattia.
 
ViljeLEN, mutta en ole viljeliJÄ. Olen urakoitsija. En siis saa maataloustukia, muuten kuin välillisesti työpalkkoina.

Siihen polttoaineen kulutukseen tuolla möröllä töissä, ei kirkonkyläajelussa, Fentti pääsee liki samoihin lukemiin, ÄssäVallu ottaa liki tuplaeväät ja Hollannikas on siinä välissä. Kaikki nuo kiiruhtaa kuormaa ottamaan suht rivakasti, mutta purkupaikalle tullessa ovat tientukkona.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Vs: Onneksi olkoon Fendt!
Kyllä se vaan tuo ventti kiinnostaa. Pitäisi ruveta ihan tosissaan kevväämmällä katselemaan.

Ehkä sittenkin maataloustukea on karsittava.
Suoraan sanoen tuo teidän traktorikeskustelu
ärsyttää.
Jos ette saa Valtroilla ja Zetoreilla peltojanne
viljeltyä, niin vaihtakaa ammattia.


Traktorelle pitäis varmaan saada joku ajoneuvovero :-\

jikow

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Onneksi olkoon Fendt!
Ala-Pertti.
Jos noin on, että Valtra on hirveä syöppö niin
miksi Agco Sisu Power valmistaa moottoreita?
Eikö sellaisen tunaritehtaan olisi syytä lopettaa
moottoreiden valmistus?
Miksi yleensä joku viljelijä tai urakoitsija on
niin hölmö, että ostaa Valtra traktorin?

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Onneksi olkoon Fendt!
Ala-Pertti.
Jos noin on, että Valtra on hirveä syöppö niin
miksi Agco Sisu Power valmistaa moottoreita?
Eikö sellaisen tunaritehtaan olisi syytä lopettaa
moottoreiden valmistus?
Miksi yleensä joku viljelijä tai urakoitsija on
niin hölmö, että ostaa Valtra traktorin?

Eihän ne moottoreina ole "huonoja". Pitäisi vaan muistaa se tosiasia, että jokaisella moottorilla on oma ominaistehoalue, jossa se toimii taloudellisesti, eikä yrittää ottaa liikaa tehoja.
Hyvänä esimerkkinä nämä 150-160 horsepower neloskoneet vastaan samantehoiset kuutoset, turpiin tulee ja tuimasti niin kulutuksessa, kuin todellisessa käytössäolevassa tehossa ja ennekaikkea väännössä.

On aivan sama mimmoiset käyrät se nelonen piirtää yli 2000 kierroksen  huudatuksella, kun työt kuitenkin tehdään paljon alemmilla kierroksilla ja siellä missä kuutonen vääntää on nelonen sammunut tai kepitetty ja taas se huutaa kierroksilla ja löpö maistuu.
Taas tuonne sadan heposen pintaan se on aivan kilpailukykyinen moottori, kas kun siellä on sen ominaistehoalue.

Jostakin kumman syystä se sisudiesel vaan on aina ollut janoisen koneen maineessa, vaikka ne suht lujia patoja ovat muutoin olleetkin.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

eikka 76

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 42
Vs: Onneksi olkoon Fendt!
Mikä hel..... noissa massereissa aiheuttaa tommosta vihaa itte ajanu mf 14 vuotta. suurin vika mf on kesko

JASS

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 159
Vs: Onneksi olkoon Fendt!
Mikä hel..... noissa massereissa aiheuttaa tommosta vihaa itte ajanu mf 14 vuotta. suurin vika mf on kesko

Hei kato,ei se ole vihaa se on KATEUTTA.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Onneksi olkoon Fendt!
Ala-Pertti.
Jos noin on, että Valtra on hirveä syöppö niin
miksi Agco Sisu Power valmistaa moottoreita?
Eikö sellaisen tunaritehtaan olisi syytä lopettaa
moottoreiden valmistus?
Miksi yleensä joku viljelijä tai urakoitsija on
niin hölmö, että ostaa Valtra traktorin?

Eihän ne moottoreina ole "huonoja". Pitäisi vaan muistaa se tosiasia, että jokaisella moottorilla on oma ominaistehoalue, jossa se toimii taloudellisesti, eikä yrittää ottaa liikaa tehoja.
Hyvänä esimerkkinä nämä 150-160 horsepower neloskoneet vastaan samantehoiset kuutoset, turpiin tulee ja tuimasti niin kulutuksessa, kuin todellisessa käytössäolevassa tehossa ja ennekaikkea väännössä.

On aivan sama mimmoiset käyrät se nelonen piirtää yli 2000 kierroksen  huudatuksella, kun työt kuitenkin tehdään paljon alemmilla kierroksilla ja siellä missä kuutonen vääntää on nelonen sammunut tai kepitetty ja taas se huutaa kierroksilla ja löpö maistuu.
Taas tuonne sadan heposen pintaan se on aivan kilpailukykyinen moottori, kas kun siellä on sen ominaistehoalue.

Jostakin kumman syystä se sisudiesel vaan on aina ollut janoisen koneen maineessa, vaikka ne suht lujia patoja ovat muutoin olleetkin.

tääiäpäin hävittivät aikanaan  pois pc jenkkejä 7000 sarjalaisia just tehon hukka valtava samaten kulutus verrattuna pq  ,epäilenpä ,että syöläämpää konetta ei löydy ku 8000 sarjan jd pc laatikolla .
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Onneksi olkoon Fendt!
Tiedätkös Lappalainen, ja kaikella kunnioituksella, että on olemassa elämää Suomen rajojen ulkopuolellakin. Ja missä on elämää, siellä myös jossakinmäärin viljellään.
Siellä voi olla niin muokkaus- kuin kylvöyksikötkin suurempia, kuin mitä Suomessa on totuttu näkemään. Niin myös sadon korjuu- kuin kuljetuskalustokin,. Perävaunuina usein vankkurit ts. täysperät ja niiden liikuttelemiseen tarvitaan painoa ja jonkinverran myös sitä voimanpaskaa.
Nuo +8000/+200 soveltuvat siellä esim. kastelupumppujen ja apevaunujen pyöritykseen, ja silloin ei vaihteistolta kummosia vaadita.

Tietysti minähän voin olla täysin fiktiivinen olento, 12 vee koulupoika jostakin Sörnäisten rantakadulta. ;) Mutta elämä on.

Ps. oletko kuullut, että traktorissa voi olla myös runkonivel ( : :D"8000" :D :D)
 
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Onneksi olkoon Fendt!
Tiedätkös Lappalainen, ja kaikella kunnioituksella, että on olemassa elämää Suomen rajojen ulkopuolellakin. Ja missä on elämää, siellä myös jossakinmäärin viljellään.
Siellä voi olla niin muokkaus- kuin kylvöyksikötkin suurempia, kuin mitä Suomessa on totuttu näkemään. Niin myös sadon korjuu- kuin kuljetuskalustokin,. Perävaunuina usein vankkurit ts. täysperät ja niiden liikuttelemiseen tarvitaan painoa ja jonkinverran myös sitä voimanpaskaa.
Nuo +8000/+200 soveltuvat siellä esim. kastelupumppujen ja apevaunujen pyöritykseen, ja silloin ei vaihteistolta kummosia vaadita.

Tietysti minähän voin olla täysin fiktiivinen olento, 12 vee koulupoika jostakin Sörnäisten rantakadulta. ;) Mutta elämä on.


näin mää aattelinki  ;)


Ps. oletko kuullut, että traktorissa voi olla myös runkonivel ( : :D"8000" :D :D)    on tuos yks isäntä hitsas 2 361 yhteen ja väliin tuli nivel muuten en ikinä kuullutkaan, että traktorissa vois olla runkonivel  :)
dynä vt se nykyaikasin portaaton