Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra hitech suunnanvaihto.  (Luettu 13245 kertaa)

osteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Valtra hitech suunnanvaihto.
Mistä mahtaa johtua kun silloin tällöin hitech valtra heittää vauhdista vapaan päälle. Onko muilla kokemusta kyseisestä ilmiöstä?

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Valtra hitech suunnanvaihto.
Antaako näyttöön vikakoodia?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra hitech suunnanvaihto.
Tutki nyt ensialkuun perusasiat kuten suunanvaihtovivun toiminnan täsmällisyys ja vaihdekepin napit. Suunnavaihdon toimintaa voi tutkia virrat päällä ja puhaltimet sammutettuna siirtelemällä vipua eri asentoihin ja kuulostelemalla että missä kohtaa releet ottaa kiinni.

Yks vikapaikka voi kanssa olla penkin anturi, sen rakennetta lie jossain vaiheessa kai muutettukin ? Omassa -01 6850.ssä tuo on tyyliin induktiivinen tjsp. ja on toiminut luotettavasti.

Viimeksi muokattu: 08.11.13 - klo:19:04 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Valtra hitech suunnanvaihto.
Joko kuskin elopaino ei riitä, persaus käy penkistä irti, penkin anturi on viellinen tai johto poikki.

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: Valtra hitech suunnanvaihto.
Suurimmassa osassa lienee jo ohitettu tuo penkin kytkin juuri tämän takia.

Johtaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 34
Vs: Valtra hitech suunnanvaihto.
Mistä mahtaa johtua kun silloin tällöin hitech valtra heittää vauhdista vapaan päälle. Onko muilla kokemusta kyseisestä ilmiöstä?
Se ei ole vika se on ominaisuus..

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: Valtra hitech suunnanvaihto.
Tai sit voip olla suunnanvaihtajan asennon tunnistin tms. irti sielt ratin sisält.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Valtra hitech suunnanvaihto.
Penkin anturi on paras veikkaus munkin mielestä. Anturin ohitus onnistuu penkkiä purkamatta, koska johdot menevät penkin takareunasta maton alle ja siinä on liitin erikseen virta- ja anturijohdossa. En nyt tiedä johdon värejä sanoa, mutta traktorin puoleiseen liittimeen vain piuhanpätkällä lenkki nastojen välille. Jos on mekaaninen penkki ilman lämmitystä, niin eipä siellä muita johtoja olekaan.

Suunnanvaihtovivun vika ei ole kovin todennäköinen, kun siellä käytetään reed-releitä ja vivun varressa on magneettirengas, joka niitä kytkee. Ei mitään kovin mekaanista ja kuluvaa. Mutta sitä vipuakin voi vähän testata. Laita traktori liikkeelle ja koita ihan vähän nostaa vipua. Jos veto katkee heti millin liikkeestä, voi vika olla siinä vivussakin. Ei saisi aivan niin herkällä olla.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2536
  • Etelä-Karjala
Vs: Valtra hitech suunnanvaihto.
Voi hyvinkin olla vikaa siinä vivussa. Se vipu on kiinni vain kierrejousessa, ja voi liukua käytön seurauksena muutaman millin ulospäin, jolloin reed-anturi ei saa riittävää signaalia. pahimmillaan jää koko hantaaki käteen nimim. kokemusta on. >:(
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

suomileijona

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 460
Vs: Valtra hitech suunnanvaihto.
Joko kuskin elopaino ei riitä, persaus käy penkistä irti, penkin anturi on viellinen tai johto poikki.
Tuo ois kyllä tympiää, jos ei elopaino riittäis :o

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Valtra hitech suunnanvaihto.
6850:nen alko pesun jälkeen mennä suvena edetä 15 m kerrallaan, alkuun ei tullu koodia lopulta sitten antoi, en kyllä muista mikä. No vika oli tässä tapauksessa hytin alla perän päällä olevan anturin kosketuksessa. eli puhdistus, kuivaus, ruosteenestoa (crc) ja monesti. Lopulta rupes taas toimii eikä oo ihme kyllä oireilu sen jälkeen. Se anturi on todella hanuri paikassa hydeputkien seassa ja sitä ei näe kuin peilillä. Liittiminä abikot. Huollon mukaan varsin yleinen vika tuo...
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Valtra hitech suunnanvaihto.
6850:nen alko pesun jälkeen mennä suvena edetä 15 m kerrallaan, alkuun ei tullu koodia lopulta sitten antoi, en kyllä muista mikä. No vika oli tässä tapauksessa hytin alla perän päällä olevan anturin kosketuksessa. eli puhdistus, kuivaus, ruosteenestoa (crc) ja monesti. Lopulta rupes taas toimii eikä oo ihme kyllä oireilu sen jälkeen. Se anturi on todella hanuri paikassa hydeputkien seassa ja sitä ei näe kuin peilillä. Liittiminä abikot. Huollon mukaan varsin yleinen vika tuo...

Samaa vikaa oli määllä taannoin. Syksyllä märkää kuraa siellä perän päällä. Huolellinen  pesu ja kuivaus korjas sen, eikä toiste takunnu.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: Valtra hitech suunnanvaihto.
Penkin anturi on paras veikkaus munkin mielestä. Anturin ohitus onnistuu penkkiä purkamatta, koska johdot menevät penkin takareunasta maton alle ja siinä on liitin erikseen virta- ja anturijohdossa. En nyt tiedä johdon värejä sanoa, mutta traktorin puoleiseen liittimeen vain piuhanpätkällä lenkki nastojen välille. Jos on mekaaninen penkki ilman lämmitystä, niin eipä siellä muita johtoja olekaan.

Tuo anturi on kyllä jokin pirunkeksintö, monissa töissä kurkoteltava ja konehan pysähtyy siihen. Monet läheltä piti tilanteet kun kone ei liikukaan kytkintä nostamalla >:(
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)