Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Millainen lavetti+veturi yhdistelmä 16t telakoneelle?  (Luettu 29260 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Eikö tuollainen 16 tonninen ole liian iso "vähän mitä sattuu"-hommiin. Osta joku 8-tonninen, se mahtuu maansiirtokärryille ja sitä voi vetää 10k€:n traktorilla
Niin no ei muuten mahdu 8 tonninen maansiirtokärryille...  :P  Eikä edes kuorma-auton lavalle ja auton päällä toi mun ajokki on semmoset 4,6m korkea kuljetus niin ei kannata lähtee leikkii mutta tyvitaittopuomillinen menee kyllä enemmän nippuun mutta ei semmosella viittii kaivaa..  Vanha iso zetka tai vaikkapa turbollinen 905 valmetti tai mikä vaan sen ajan turbo kuutonen mutta siirtoon vaan menee muutaman minuuttia enemmän kun nykyisillä liikennetraktoreilla koska eivät kulje niin kovaa välttämättä...  Mutta harvemmin tarttee noin isoo konetta siirtää montaa kertaa päivässä tai ainakaan ne hommat ei sais olla semmosia... 8tn koneesta alespäin hommat on monesti sellaisia että saa melkeimpä joka päivä olla eri paikassa.. Tosin itse olen saanut olla tänä vuonna olla viikosta kahteen kuukauteen samalla työmaalla putkeen 8tn kaivurilla  ;)   Aikamoista ajatus virtaa taas näin perjantaina mut mitä siit sit  ;D     Niin ja talveksi lumitöihin sillä traktorilla niin saattaa maksaa joskus itsensä takaisin kun kaivuuhommia ei kuitenkaan ihan talvella ole paljoakaan...

Menee se laittomasti jos sen leveys on alle 255 cm  ;D
Leveys ei ole ongelma yleensä kaivinkoneen siirroissa vaikka olis 900mm telat kaivurissa  ;)  Lavetista vaan ylileveysvaloja leveemmälle ja majakat päälle niin kyllä sitä tilaa on tähän asti löytynyt  8)

Taisi olla kyse maansiirtokärrystä eikä lavetista.

Jos tekis alastaittuvat laidat niin silloinhan ylileveän koneen saisi ajettua normi kärryn päälle. Millä sitten saisi kestämään tarpeeksi on eri juttu. Ehkä jotkut kaivinkoneella paikalleen nostettavat laidat mitkä tippuisi johonkin hahloon olisi myös yksi vaihtoehto.
Helpoimmalla pääsee kun on lavetti ja kärryt erikseen...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Eikö tuollainen 16 tonninen ole liian iso "vähän mitä sattuu"-hommiin. Osta joku 8-tonninen, se mahtuu maansiirtokärryille ja sitä voi vetää 10k€:n traktorilla
Niin no ei muuten mahdu 8 tonninen maansiirtokärryille...  :P  Eikä edes kuorma-auton lavalle ja auton päällä toi mun ajokki on semmoset 4,6m korkea kuljetus niin ei kannata lähtee leikkii mutta tyvitaittopuomillinen menee kyllä enemmän nippuun mutta ei semmosella viittii kaivaa..  Vanha iso zetka tai vaikkapa turbollinen 905 valmetti tai mikä vaan sen ajan turbo kuutonen mutta siirtoon vaan menee muutaman minuuttia enemmän kun nykyisillä liikennetraktoreilla koska eivät kulje niin kovaa välttämättä...  Mutta harvemmin tarttee noin isoo konetta siirtää montaa kertaa päivässä tai ainakaan ne hommat ei sais olla semmosia... 8tn koneesta alespäin hommat on monesti sellaisia että saa melkeimpä joka päivä olla eri paikassa.. Tosin itse olen saanut olla tänä vuonna olla viikosta kahteen kuukauteen samalla työmaalla putkeen 8tn kaivurilla  ;)   Aikamoista ajatus virtaa taas näin perjantaina mut mitä siit sit  ;D     Niin ja talveksi lumitöihin sillä traktorilla niin saattaa maksaa joskus itsensä takaisin kun kaivuuhommia ei kuitenkaan ihan talvella ole paljoakaan...

Menee se laittomasti jos sen leveys on alle 255 cm  ;D
Leveys ei ole ongelma yleensä kaivinkoneen siirroissa vaikka olis 900mm telat kaivurissa  ;)  Lavetista vaan ylileveysvaloja leveemmälle ja majakat päälle niin kyllä sitä tilaa on tähän asti löytynyt  8)

Taisi olla kyse maansiirtokärrystä eikä lavetista.

Jos tekis alastaittuvat laidat niin silloinhan ylileveän koneen saisi ajettua normi kärryn päälle. Millä sitten saisi kestämään tarpeeksi on eri juttu. Ehkä jotkut kaivinkoneella paikalleen nostettavat laidat mitkä tippuisi johonkin hahloon olisi myös yksi vaihtoehto.
Helpoimmalla pääsee kun on lavetti ja kärryt erikseen...

voin ihan faktana kertoa että ei pääse. Jos työmaalla on tarvetta siirtää yksi kuorma soraa niin kukaan ei hae sitä kärryä vaikka 20 kilsan päästä mutta siitä kärrystä mistä juuri ajoi kaivinkoneen pois on mukava laittaa kuorma ja siirtää se työmaan sisällä. Tätäkään ei tajua ennen kun kokee sen mahdollisuuden. Toki kaikki on taas kiinni niistä työmaista ja kalustosta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Eikö tuollainen 16 tonninen ole liian iso "vähän mitä sattuu"-hommiin. Osta joku 8-tonninen, se mahtuu maansiirtokärryille ja sitä voi vetää 10k€:n traktorilla
Niin no ei muuten mahdu 8 tonninen maansiirtokärryille...  :P  Eikä edes kuorma-auton lavalle ja auton päällä toi mun ajokki on semmoset 4,6m korkea kuljetus niin ei kannata lähtee leikkii mutta tyvitaittopuomillinen menee kyllä enemmän nippuun mutta ei semmosella viittii kaivaa..  Vanha iso zetka tai vaikkapa turbollinen 905 valmetti tai mikä vaan sen ajan turbo kuutonen mutta siirtoon vaan menee muutaman minuuttia enemmän kun nykyisillä liikennetraktoreilla koska eivät kulje niin kovaa välttämättä...  Mutta harvemmin tarttee noin isoo konetta siirtää montaa kertaa päivässä tai ainakaan ne hommat ei sais olla semmosia... 8tn koneesta alespäin hommat on monesti sellaisia että saa melkeimpä joka päivä olla eri paikassa.. Tosin itse olen saanut olla tänä vuonna olla viikosta kahteen kuukauteen samalla työmaalla putkeen 8tn kaivurilla  ;)   Aikamoista ajatus virtaa taas näin perjantaina mut mitä siit sit  ;D     Niin ja talveksi lumitöihin sillä traktorilla niin saattaa maksaa joskus itsensä takaisin kun kaivuuhommia ei kuitenkaan ihan talvella ole paljoakaan...

Menee se laittomasti jos sen leveys on alle 255 cm  ;D
Leveys ei ole ongelma yleensä kaivinkoneen siirroissa vaikka olis 900mm telat kaivurissa  ;)  Lavetista vaan ylileveysvaloja leveemmälle ja majakat päälle niin kyllä sitä tilaa on tähän asti löytynyt  8)

Taisi olla kyse maansiirtokärrystä eikä lavetista.

Jos tekis alastaittuvat laidat niin silloinhan ylileveän koneen saisi ajettua normi kärryn päälle. Millä sitten saisi kestämään tarpeeksi on eri juttu. Ehkä jotkut kaivinkoneella paikalleen nostettavat laidat mitkä tippuisi johonkin hahloon olisi myös yksi vaihtoehto.
Helpoimmalla pääsee kun on lavetti ja kärryt erikseen...

voin ihan faktana kertoa että ei pääse. Jos työmaalla on tarvetta siirtää yksi kuorma soraa niin kukaan ei hae sitä kärryä vaikka 20 kilsan päästä mutta siitä kärrystä mistä juuri ajoi kaivinkoneen pois on mukava laittaa kuorma ja siirtää se työmaan sisällä. Tätäkään ei tajua ennen kun kokee sen mahdollisuuden. Toki kaikki on taas kiinni niistä työmaista ja kalustosta.
Joo meitin hommissa se lava on yhden puhelun päässä... Tuommosilla irtolaitaisilla se käyttöikä on sen verran lyhyt ja kantavuudetkin pieniä niin ihan yhtä tyhjän kanssa pidemmän päälle...

kenni_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Joo ja se maansiirtokärry löytyy jo niin ei oo tarvetta sellaselle. Eikä toi kone mahu minkään lavan päälle...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Eräs tuttu kaivinkoneurakoitsija tais joskus sanoa parhaillaan (tai pahimmillaan? ) käyneensä viikonlopun aikana kaivamassa 7 eri paikassa. Luonnollisesti urakat melkoisen pieniä, mut pointti tuossa oli että kuorma-auton ritilällä se siirto kävi senverran mukavemmin kuin traktorilavetilla että päivässä kerkeää ja viitsii tehdä noilla siirtomatkoilla pari siirtoa enemmän.

Talviliukkailla on sitten ajovarmuus ihan eriluokkaa kun kaivurin paino on vetävien pyörien päällä. Myös jarrut toimivat kuorkissa paremmin yhteen kuin lavetti+traktoriyhdistelmissä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's