valion maito tuodaan meijeriin keskimmäärin 74 kilometrin päästä, valmiit tuotteet taitaa taas matkata meno paluu kuormina, tuontielintarvikkeita etelästä ylöspäin... on suorastaan viisasta ja neroa tuottaa maitoa pohjoisessa

Täyttä satua. Valio toimii tukkuliikkeen tavoin, siis hoitaa itse kuljetukset pieniinkin yksiköihin, esim. koulut.
Olisi todella järkevää, että luopuisivat tästä monopoolioikeudesta ja rupeaisivat käyttämään todellisten tukkujen palveluja.
Silloin voitaisiin viedä banaaneja pohjoiseen ja tuoda paluukuormassa sitä maitorahkaa. 
swan line ajo ennen valion siirtokuljetukset, tais olla täysin itsenäinen kuljetusyritys, otti vaikka uusia traktorinrenkaita kyytiin tarvittaessa ei kysellyt valiolta saako ottaa jos tilaa oli, nyt vissiin tilalla on toinen yritys kun noita swan linen autoja ei juurikaan tapaa. Mutta valio ei omista kait itse juurikaan autoja vaikka on suomen suurin kylmäkuljetusten suorittaja, kuljettaa paljon lihatalojen tuotteita... miksi tästä asemasta pitäisi sepeteuksen mielestä vapaaehtoisesti luopua

Sen verran uskon kuljetuspuolen olevan tiukilla että tyhjänä ei ajeta jos ei pakko ole. Mitä taas tulee noiden autojen paluukuormiin jotka tavarat jakelee kauppoihin niin nehän kerää tyhjät lavat, rullakot ja laatikot takas, ei taida kovin suuria mahdollisuuksia paluukuormiin olla. että jos joku väärässä on niin sepeteus
