http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012092716127079_uu.shtmlFazer on sijoittanut euroja mainostamiseen Kansallis-kokoomuslaisessa Sosiaalisdemokraattisessa pää-äänenkannattajassa. Miten kiittää Hesari? Julkaisemalla kolumnin joka sivaltelee mustamaalauksen eri värisävyjen ja valheen rajamaita.
Kysymys kuuluukin, ymmärtääkö suomalainen elintarvikesektori boikotoinnista mitään? Jos ei media Suomessa ole riippumaton, miksi pitäisi yritysten olla yhtä sinisilmäisiä kuin tähän asti?
Fazerille mainoksesta tuli tahra maineeseen, mainoksen hinnan lisäksi täytyy yrityksen kestää taloudessaan myös Helsingin Sanomien kolumnin aiheuttama myynninlasku.
Lienevät Suomen yritysjohtajat kuitenkin niin munatonta sakkia että mainostus hesarissa jatkuu. Munattomuutta voidaan puolustaa toteamalla että "onhan hesari suomen vaikutusvaltaisin lehti".
Hesarin taholta anteeksipyyntöä tuskin tulee. Ei kuulu lehden tapoihin.