Samaa potentiaalia on digitaalihydrauliikassa jota TTY kehittää Bosch Rexrothin kanssa.
http://www.tekniikkatalous.fi/ict/automaatio/tty+ja+bosch+rexroth+tutkivat+yhdessa+digitaalihydrauliikkaa/a325463?service=mobileSamat toimijat kehittelevät myös energian talteenottoa, hybriditekniikkaa.
Sivut 21-22:
http://issuu.com/omnip/docs/fluidfinland1_11Esim. nostureilla taakkaa laskettaessa vapautuva energia otetaan talteen, kun se nyt pihistellään lämmöksi venttiilissä.
Minä laittaisin rahani maatalous-ja työkonepuolella tuohon hydrauliikkaan. Maantiekalustoon sitten sähköä.
Kokonaispaino ja ylläpitokustannukset tuntuvat oudolta kuviolta kun tulee kaksi rinnakkaista tekniikkaa. Toyota Prius on tainnut kyllä olla hyvää Toyota tasoa luotettavuudessaan.
"Kaikki asiakkaiksemme" on huimaa toiveajattelua. Valmistajille on tärkeää erottua kilpailijoista, eikä muutenkaan kaikkia parhaita teknologioita oteta käyttöön, syystä tai toisesta.