Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Dieselin vuotavat suuttimet  (Luettu 33934 kertaa)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Dieselin vuotavat suuttimet
Jos vikaa suuttimissa.. Kokeile 2,5% 2t seosta tankkiin. Hieman jumittavat suuttimet herkeävät tällä kikalla.
Nii se on...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Dieselin vuotavat suuttimet
Jos vikaa suuttimissa.. Kokeile 2,5% 2t seosta tankkiin. Hieman jumittavat suuttimet herkeävät tällä kikalla.

Mä olen käyttänyt tuota konstia traktoreihin ja se kyl pelaa. Tolla kausityökoneella olen polttanut vasta niin vähän löpöä että tällainen konsti ei ole vielä tehonnut.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26252
  • vastustan
Vs: Dieselin vuotavat suuttimet
Jos vikaa suuttimissa.. Kokeile 2,5% 2t seosta tankkiin. Hieman jumittavat suuttimet herkeävät tällä kikalla.

Mä olen käyttänyt tuota konstia traktoreihin ja se kyl pelaa. Tolla kausityökoneella olen polttanut vasta niin vähän löpöä että tällainen konsti ei ole vielä tehonnut.
kehtaako/voiko sillä kausikoneella kylille lähteä, aika monelta nyrkkipajalta voi löytyä suutintestauspumppu jolla voi suuttimet tarkistaa paikoillaan, tai vaihtoehtoisesti pyydät remonttimiestä ilmaantumaan paikalle testauspumpun kans.... vanhoissa esikammiokoneissa nyt ei mitään vahinkoa tuu vaikka muutaman kerran ruuttaa suutinta paikoillaan ja samalla selviää pitääkö tuo suutin. voihan sitä varmuuden vuoks pyörittää sitte hetken sammutin päällä.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Dieselin vuotavat suuttimet
"Thermostart" joka työntää tahallaan löpöä ylimäärän starttiin ?


Eihän siinä ole oikeaa Thermostart-laitetta? Sekin voi nimittäin vuotaa omia aikojaan imusarjaan....

Jos liekkihehku vuotaa niin sen tietää siitä että öljymäärä lisääntyy ja öljy muuttuu juoksevammaksi. Ja jos liekkihehku vuotaa pö.tä männänpäälle, täyttyy männässä oleva palotila, ja sen kyllä kuulee käynistyksen yhteydessä et yks sylinteri on korkeampipuristeinen... 

Ja se on rahamiehen merkki jos ei käsiään sotke.... 
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4425
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Dieselin vuotavat suuttimet
"Thermostart" joka työntää tahallaan löpöä ylimäärän starttiin ?


Eihän siinä ole oikeaa Thermostart-laitetta? Sekin voi nimittäin vuotaa omia aikojaan imusarjaan....

Jos liekkihehku vuotaa niin sen tietää siitä että öljymäärä lisääntyy ja öljy muuttuu juoksevammaksi. Ja jos liekkihehku vuotaa pö.tä männänpäälle, täyttyy männässä oleva palotila, ja sen kyllä kuulee käynistyksen yhteydessä et yks sylinteri on korkeampipuristeinen... 

Ja se on rahamiehen merkki jos ei käsiään sotke....

Riippuu juu siitä miten paljon se vuotaa, ja vielä koneestakin että valuuko se koneeseen päin vai ilmansuodattimeen. Ja tosiaan niinkuin joku jo kertoikin niin tuolla voi saada koneeseen paljonkin tuhoa aikaan ajanmittaan. Suurinpiirtein samat murheet kuin kurjasta suuttimestakin. Palamaton polttoaine pesee voiteluainetta pois, voi aiheuttaa lämpöshokkeja männälle etc.

Niistä mahdollisista ajon aikana vuotavista tipoista tarkoitin että niitä ei koneen käynnistä juuri erota, hiukan saattaa savuttaa enemmälti. Muuta haittaahan reilummasta vuodosta kyllä sitten on.

Ja luultavasti 'potilaassa' ei sitten ole koko Thermostart-laitetta :-)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Dieselin vuotavat suuttimet
"Thermostart" joka työntää tahallaan löpöä ylimäärän starttiin ?


Eihän siinä ole oikeaa Thermostart-laitetta? Sekin voi nimittäin vuotaa omia aikojaan imusarjaan....

Jos liekkihehku vuotaa niin sen tietää siitä että öljymäärä lisääntyy ja öljy muuttuu juoksevammaksi. Ja jos liekkihehku vuotaa pö.tä männänpäälle, täyttyy männässä oleva palotila, ja sen kyllä kuulee käynistyksen yhteydessä et yks sylinteri on korkeampipuristeinen... 

Ja se on rahamiehen merkki jos ei käsiään sotke....

Riippuu juu siitä miten paljon se vuotaa, ja vielä koneestakin että valuuko se koneeseen päin vai ilmansuodattimeen. Ja tosiaan niinkuin joku jo kertoikin niin tuolla voi saada koneeseen paljonkin tuhoa aikaan ajanmittaan. Suurinpiirtein samat murheet kuin kurjasta suuttimestakin. Palamaton polttoaine pesee voiteluainetta pois, voi aiheuttaa lämpöshokkeja männälle etc.

Niistä mahdollisista ajon aikana vuotavista tipoista tarkoitin että niitä ei koneen käynnistä juuri erota, hiukan saattaa savuttaa enemmälti. Muuta haittaahan reilummasta vuodosta kyllä sitten on.

Ja luultavasti 'potilaassa' ei sitten ole koko Thermostart-laitetta :-)

Juu, ei oo  ;D Kävin nääs tutkimassa... Sitä parempi mitä vähemmän tekniikkaa  8)

Ei kun suuttimet testiin. Muuan huoltomies uhkaili tekevänsä homman ilmaiseksi, mutta hän oli osin syyntakeettomassa tilassa  ::) Pitää vaan vetää viidet kumihanskat kouraan päällekkäin ja toivoa että löpö ei sulata nahkoja kourista kuten viimeksi kävi. Vaikka joskus keväällä  :-\

kujala

  • Vieras
Vs: Dieselin vuotavat suuttimet
Tarkista ettei suuttimien ylivuotoletkuissa ole vuoto, voi seistessä tulla ilmaa joka aiheuttaa pitkän startin.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Dieselin vuotavat suuttimet
Tarkista ettei suuttimien ylivuotoletkuissa ole vuoto, voi seistessä tulla ilmaa joka aiheuttaa pitkän startin.

Täytyy käydä nuokin läpi... Katsoin jo aiemmin hieman, ylimenoputki on aika isoa putkea ja huonosti kiinni. Voi olla että tuossakin on sellasta vikaa joka täytyy käydä läpi/vaihtaa sopivampaan.

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Dieselin vuotavat suuttimet
Tarkista ettei suuttimien ylivuotoletkuissa ole vuoto, voi seistessä tulla ilmaa joka aiheuttaa pitkän startin.

No jos ei nyt kumminkaa....   Jos polttoainetankki on alempana kuin syöttölaitteet, imuvuoto siirtopumpun ja polttoainetankin välillä on taas mahdollista, jos joku mestari on vääntäny jengat jostain suodattimen helmestä...
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Dieselin vuotavat suuttimet
"Thermostart" joka työntää tahallaan löpöä ylimäärän starttiin ?


Eihän siinä ole oikeaa Thermostart-laitetta? Sekin voi nimittäin vuotaa omia aikojaan imusarjaan....

Jos liekkihehku vuotaa niin sen tietää siitä että öljymäärä lisääntyy ja öljy muuttuu juoksevammaksi. Ja jos liekkihehku vuotaa pö.tä männänpäälle, täyttyy männässä oleva palotila, ja sen kyllä kuulee käynistyksen yhteydessä et yks sylinteri on korkeampipuristeinen... 

Ja se on rahamiehen merkki jos ei käsiään sotke....

Riippuu juu siitä miten paljon se vuotaa, ja vielä koneestakin että valuuko se koneeseen päin vai ilmansuodattimeen. Ja tosiaan niinkuin joku jo kertoikin niin tuolla voi saada koneeseen paljonkin tuhoa aikaan ajanmittaan. Suurinpiirtein samat murheet kuin kurjasta suuttimestakin. Palamaton polttoaine pesee voiteluainetta pois, voi aiheuttaa lämpöshokkeja männälle etc.

Niistä mahdollisista ajon aikana vuotavista tipoista tarkoitin että niitä ei koneen käynnistä juuri erota, hiukan saattaa savuttaa enemmälti. Muuta haittaahan reilummasta vuodosta kyllä sitten on.

Ja luultavasti 'potilaassa' ei sitten ole koko Thermostart-laitetta :-)

Normaalisti liekkihehkussa on oma pö säiliö, joka on suuttimien paluuputkessa, ja tähänsaakka liekkihehku on imusarjassa, eli jos rattori on parkkeerattuna nokka alamäkeen, silloin aine valuu ilmansuodatinta kohti, ja jos se on parkissa nokka ylämäkeen, imusarjan muodosta riippuen pö jää makaamaan joko imusarjaan tai sitte se valuu imukanavaan ja jos imuventtiili on auki tavara menee männän päälle. Ja jos venttiili on kiinni ja pitää, niin reipas desilitra ainetta menee kertalaakista männänpäälle. Tarttaaminen loppu siiihen. Ja tietysti imusarja voi olla semmonenki että ilmasuodattimen tulo on keskellä imusarjaa suoraa ylöspäin.

Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)