Päädyin syksyllä Keslan 204T-malliin 9T kärryllä. Päätökseen johtivat:
- Poronsarviventtiili (ei vikaantuvia sähköosia, tarkka tuntuma)
- Kuormaimen laippakiinnitys (mahdollista siirtää kärryn aisalta runkosovitteisiin)
- Laadukkaan oloiset rakenteet ja viimeistely, kaunis väri
- Laajakulmanivel (joka tosin Hakissa on ollut jo pitkään)
- Kohtalaisen edullinen hinta ja reilu hyvitys vanhasta Hakki-Souvari paketista
1-runkoinen kärry vaikuttaa kuitenkin yllättävän huteralta, vaikka vastaava kärry (Patu 75) Hakki-Souvarin alla tuntui järeältä. 204T:ssä on painoa niin paljon, että kärryn keskipalkki on turhan notkeaa tavaraa siihen verrattuna. Tukijalat pitää laittaa aina maahan. Kärryn kantavuus on mallimerkinnästä poiketen oikeasti vain 8 tonnia, eikä siihen käyttöohjeen mukaan edes saisi asentaa nostomomentiltaan 204T:n kokoista kuormaajaa, mutta silti ne myytiin pakettina.
Jäin myös syvästi kaipaamaan Hakki-mallisia tukijalkoja, joilla kyljelleen kaatuneen kärryn sai nostettua pystyyn ja matka jatkui. Niitä tosin sai maahan unohtumisen johdosta usein korjailla, kunnes isä keksi maalata ne keltaisella huomiovärillä.
Toisena vaihtoehtona oli hieman järeämpi Hakki 4170 ja MV92K hyd. esiohjauksella. Hinnanero pakettina ei olisi ollut montaa tonnia. Ehkä jälkivisaana saattaisin nyt valita tuon, lähinnä kaksipalkkirungon ja tukijalkojen vuoksi. Mutta poronsarviventtiiliä siihen ei olisi saanut.