perkinssin kone jakamallin pumppu jos on ilma päässyt suuttimelle asti niin ei lähe kun tuurilla käymään
Ei siihen tuuria tarvita vaan taitoa...
kun se ilmakupla siellä suuttimen kärjessä tekee kiusaa niin tuuria tarvitaan ettei tarvitse ottaa suutinta irti
Nojooo asiaankin välillä... Ei koskaan, ei milloinkaan vielä oo tarvinnu suuttimia alkaa ruuvailemaan irti. Pelkkä suutin putken löysääminen on auttanu pahimmissa tapauksissa. Pahin tapaus oli, kun 690:n tankki tyhjeni paalatessa joskus kymmenisen vuotta sitten. Mittari rikki eikä kukaan ollu havaannu konetta pitkään aikaan tankata. Täydestä paalausvauhdista kone seis ja vois ainakin tuossa tapauksessa väittää, että varmasti oli ilmakuplaset suuttimilla asti. Kieltämättä siinä pitkään ja hartaasti sai ilmata, mutta vain putkia irti. Toinen tapaus oli, kun tankki ajettiin tarkoituksella tyhjäksi...
Ainiin... tankin anturi paljastui vialliseksi eli johto irti (sisäpuolella siis).
Voihan se olla niinkin, että jossain tietyssä moottorimallissa käy noin kuten tuossa casessa...
Järjestyksessä tankilta alkaen ja ensin jakajapumpun kyljestä ilmausruuvit auki ja kiinni, vasta sen jälkeen nestepäästä päällimmäinen pilli auki, tai voi kai sen suuttimen puoleisesta päästä kans aukaista. Pikku pyöräytys tässä vaiheessa paljastaa onko aikaisemmat toimet (pysäytysvivun asentnon voi myös terävämpi kaveri tässä vaiheessa tarkistaa) suoritettu oikein...suuttimen kärjestä ilmat kyllä lähtee löpön toimesta, mutta putkista ne kyllä pitää poistaa.
Männä syksynä meillä tuore, mutta kuitenkin vanha vihertävä jyvän ravistin oli sitkeä käynnistettävä, arvelimpa kahvipöydässä avokullalle, että korjata tarvii, "Eipä taida isännän hommat paljoo hidastua, vaikka joutuu puimuria puolitoista minuuttia käynnistämään!" Ilmat löyty suodattimen ja jakajapumpun väliltä "kissanselkä" putkesta...