Volkswagen ja tiedät tunteen
Jumakeissön miten monta kertaa on pitänyt sakemanni hinata jaappanilaisella korjaamolle, millon jakohihna hyppää, tankki rutussa, puola rikki, sytysyksikkö sökö, millon takapään laakeri jorisee ja leikkaa kiinni, ja se jokavuotinen alustan puslien vaihto, raidetangon vaihto yms. ruljanssi ennen katsastusta. Nii ja jos ohjaustehostimesta katoaa öljyt, ota raidetangon "kumi auki, lorota öljyt pois ja kaada takasin säiliöön
Juu ja "mustekalahan" kuuluu passatin vakiovarusteisiin kun ovet ei mene kiinni. Ja jos liian pitkään pidät avaimia oven lukossa niin lasit aukeaa automaattisesti auki, pakkasella, ja nehän ei jaksa sit nousta enää ylös ennenkuin lämpeää
Omaan kulkineeseen, Nissan Maxima qx:n on tarvinnu vaihtaa 12 vuoteen ja 220 tkm:n vasta pakoputkisto katista taapäin, 2 jarrusatulaa, 1 jarrupalat eteen ja taakse, konepellin kaasujouset ja sitten perushuollot tehty ajallaan. Ruostealkua nähtävissä pikkasen pohjassa ja yksi outo paikka, takaikkunan kehyksen reunassa muutama rokon arpi. Pitäs ensikesänä tarkastaa ja ottaa kiinni.
Ja ajomukavuus on ihan toista kuin 1.6 farmari passatilla
Ei tarvitse kuin pikkasen varvasta oikasta niin jopa kiihtyy mukavasti.
Ja taloudellinenkin on, noin 7 litraa sataselle kesällä seka-ajossa talvella 8-8.5 litraa/sataselle.
Koneena 2 litrainen V6