Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Volkkari kuningaskuluttajassa  (Luettu 9465 kertaa)

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Volkkari kuningaskuluttajassa
Volkswagen ja tiedät tunteen  ;D

Jumakeissön miten monta kertaa on pitänyt sakemanni hinata jaappanilaisella korjaamolle, millon jakohihna hyppää, tankki rutussa, puola rikki, sytysyksikkö sökö, millon takapään laakeri jorisee ja leikkaa kiinni, ja se jokavuotinen alustan puslien vaihto, raidetangon vaihto yms. ruljanssi ennen katsastusta. Nii ja jos ohjaustehostimesta katoaa öljyt, ota raidetangon "kumi auki, lorota öljyt pois ja kaada takasin säiliöön  :o    Juu ja "mustekalahan" kuuluu passatin vakiovarusteisiin kun ovet ei mene kiinni. Ja jos liian pitkään pidät avaimia oven lukossa niin lasit aukeaa automaattisesti auki, pakkasella, ja nehän ei jaksa sit nousta enää ylös ennenkuin lämpeää  ::)

Omaan kulkineeseen, Nissan Maxima qx:n on tarvinnu vaihtaa 12 vuoteen ja 220 tkm:n vasta pakoputkisto katista taapäin, 2 jarrusatulaa, 1 jarrupalat eteen ja taakse, konepellin kaasujouset ja sitten perushuollot tehty ajallaan. Ruostealkua nähtävissä pikkasen pohjassa ja yksi outo paikka, takaikkunan kehyksen reunassa muutama rokon arpi. Pitäs ensikesänä tarkastaa ja ottaa kiinni.

Ja ajomukavuus on ihan toista kuin 1.6 farmari passatilla  :D  Ei tarvitse kuin pikkasen varvasta oikasta niin jopa kiihtyy mukavasti.

Ja taloudellinenkin on, noin 7 litraa sataselle kesällä seka-ajossa talvella 8-8.5 litraa/sataselle.
Koneena 2 litrainen V6  :P

Viimeksi muokattu: 21.02.10 - klo:13:58 kirjoittanut nuffieldmaster

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: Volkkari kuningaskuluttajassa
 Ei tarvitse kuin pikkasen varvasta oikasta niin jopa kiihtyy mukavasti.

Koneena 2 litrainen V6  :P



 :P Tuossa on kyllä kaksi toisensa poissulkevaa faktaa, mukavasti kiihtyminen ja kahen litran kone ::) ( olihan siinä kylläkin verrokkina 1.6 passatti,ei kyllä ihmeitä vaadi sen kepittämiseen...)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Volkkari kuningaskuluttajassa
 Ei tarvitse kuin pikkasen varvasta oikasta niin jopa kiihtyy mukavasti.

Koneena 2 litrainen V6  :P



 :P Tuossa on kyllä kaksi toisensa poissulkevaa faktaa, mukavasti kiihtyminen ja kahen litran kone ::) ( olihan siinä kylläkin verrokkina 1.6 passatti,ei kyllä ihmeitä vaadi sen kepittämiseen...)

Eipä tarvii maanteilläkään puotella pykäliä eikun pikkasen vaan nilkkaa oikasee niin ohi pääsee tarpeeksi rivakasti ja muuta liikennettä häiritsemättä. Suomessahan vallitsevat kesäisin 80 ja 100 rajoitukset näillä seuduin joten harvemmin muuta liikennettä hitaampaa tukkoa liikenteessä näkyy.

Ja huom. veekone wääntää ihan eri tavalla kuin joku nelosen rousku  ;D
Itte tulee taajamassa pykällettyä kakkoselta neloselle kun kiekat on vain 2500rpm, antaa myllyn vääntää.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Volkkari kuningaskuluttajassa
Tekniikan maailmassa oli aika suuri auto vertailu, lukeeko moni??

Ai se talviautovertailu? Mazdahan siellä komeili ykköspaikalla 8) Tosin yhdessä skooda jetin ja toyota ripuksen kanssa.
Velipojalla on viitisen talvea ajettu Mazda 6, kilometrejä 150 000 luokkaa. Kurkkas tuossa alkutalvesta alustaan joatin kivenhakkaamaa pellinreunasta lakatessaan. Peräpäästään koko alustasta kesii maali. Siellä pellissä jonkin näköinen galvanointi. Nyt jo on anionit ja kationit touhuneet siinä ohuessa pinnoitteessa siihen malliin, että galvanointi maaleinen kesii liuskoina pois..
..Jo ensimmäisen talven jälkeen maahantuoja tarjosi sisälokasuojat eteen, asennus tosin piti kustantaa itse...

Sellainen LAATUmielikuva.

Noo, ne on niitä poikkeustapauksia ;D Mullon vanhan mallin masta vielä, 323F -02. Siinä on ny 135 000km mittarissa eikä ole ruosteongelmia havaittavissa... tosin tuossakin niitä kiveniskemiä on lokareissa (takana) ja ei ole niitä sisälokasuojia. Äänieristyshän tuossa saisi parempikin olla, niinkuin japseissa yleensäkin, mutta eipä tuota ole tarvinut korjaamolla seisottaa ainakaan nyt kolmen vuoden aikana, kun se on mulla ollut. Normaali huoltojen lisäksi ainoastaan polttimon vaihtoa ja kerran jarrupalat.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: Volkkari kuningaskuluttajassa
Volkswagen ja tiedät tunteen  ;D

Jumakeissön miten monta kertaa on pitänyt sakemanni hinata jaappanilaisella korjaamolle, millon jakohihna hyppää, tankki rutussa, puola rikki, sytysyksikkö sökö, millon takapään laakeri jorisee ja leikkaa kiinni, ja se jokavuotinen alustan puslien vaihto, raidetangon vaihto yms. ruljanssi ennen katsastusta. Nii ja jos ohjaustehostimesta katoaa öljyt, ota raidetangon "kumi auki, lorota öljyt pois ja kaada takasin säiliöön  :o    Juu ja "mustekalahan" kuuluu passatin vakiovarusteisiin kun ovet ei mene kiinni. Ja jos liian pitkään pidät avaimia oven lukossa niin lasit aukeaa automaattisesti auki, pakkasella, ja nehän ei jaksa sit nousta enää ylös ennenkuin lämpeää  ::)

Omaan kulkineeseen, Nissan Maxima qx:n on tarvinnu vaihtaa 12 vuoteen ja 220 tkm:n vasta pakoputkisto katista taapäin, 2 jarrusatulaa, 1 jarrupalat eteen ja taakse, konepellin kaasujouset ja sitten perushuollot tehty ajallaan. Ruostealkua nähtävissä pikkasen pohjassa ja yksi outo paikka, takaikkunan kehyksen reunassa muutama rokon arpi. Pitäs ensikesänä tarkastaa ja ottaa kiinni.

Ja ajomukavuus on ihan toista kuin 1.6 farmari passatilla  :D  Ei tarvitse kuin pikkasen varvasta oikasta niin jopa kiihtyy mukavasti.

Ja taloudellinenkin on, noin 7 litraa sataselle kesällä seka-ajossa talvella 8-8.5 litraa/sataselle.
Koneena 2 litrainen V6  :P


maxima on kyllä kelpo peli. mutta mitä tulee näihin jokamiesluokan corolloihin ja nissaneihin ohan ne viattomia pelejä mutta ajo-ominaisuuksien sekä kelvottomien istuimien takia valitsen ennemmin euroauton. onhan siinä selkeä ero sitte kun 300000 mittarissa, kyllä vain on eurooppalaiset jämymmässä kunnossa. ainakin täällä maaseudulla oon huomannu että nuo korollat ja nissanit selkeästi varttuneemman väen autoja jota puunataan ja vahataan tallissa haudotaan, eikä lähetä liikenteeseen roskakelillä. jostain luin avensiksen markkinaosuuksista, varttuneessa väessä kaikki jotka avensiksen periaatteessa ostais, on sen jo ostanu, mutta nuorten aikuisten kohdalla markkinaosuudessa jostain syystä notkahdus. tämä oli muistaakseni tojotan itse tekemä tutkimus
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Volkkari kuningaskuluttajassa
Tekniikan maailmassa oli aika suuri auto vertailu, lukeeko moni??
Tietysti tietysti tulee kotiin kannettuna kaikille tosiautomiehille ;D ;D parempi kuin Tuulilasi sekin tuli kokeeksi .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: Volkkari kuningaskuluttajassa
Tekniikan maailmassa oli aika suuri auto vertailu, lukeeko moni??
Tietysti tietysti tulee kotiin kannettuna kaikille tosiautomiehille ;D ;D parempi kuin Tuulilasi sekin tuli kokeeksi .
jurppii siinä TMsä ne taulukkosivut ja mainokset, vie lähes puolet sivuista
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Volkkari kuningaskuluttajassa
Tekniikan maailmassa oli aika suuri auto vertailu, lukeeko moni??

Ai se talviautovertailu? Mazdahan siellä komeili ykköspaikalla 8) Tosin yhdessä skooda jetin ja toyota ripuksen kanssa.
Velipojalla on viitisen talvea ajettu Mazda 6, kilometrejä 150 000 luokkaa. Kurkkas tuossa alkutalvesta alustaan joatin kivenhakkaamaa pellinreunasta lakatessaan. Peräpäästään koko alustasta kesii maali. Siellä pellissä jonkin näköinen galvanointi. Nyt jo on anionit ja kationit touhuneet siinä ohuessa pinnoitteessa siihen malliin, että galvanointi maaleinen kesii liuskoina pois..
..Jo ensimmäisen talven jälkeen maahantuoja tarjosi sisälokasuojat eteen, asennus tosin piti kustantaa itse...

Sellainen LAATUmielikuva.

Ei kai kukaan pidä nykyautoa yli 3 vuotta tai 100 000 km? Ruosteet ym ongelmat on sen toisen omistajan murheita :-X
  Seitsämän  vuoden takuulla on hyvä pitää autoa josta 2 jo mennyt  :D  Näin meillä....

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Volkkari kuningaskuluttajassa


Ei kai kukaan pidä nykyautoa yli 3 vuotta tai 100 000 km? Ruosteet ym ongelmat on sen toisen omistajan murheita :-X
[/quote]

Mulla ei ole koskaan ollut alle 3-vuotta vanhaa autoa, yli 500 000 km
ajettua on ollut.

Teroman

Vs: Volkkari kuningaskuluttajassa

volkkari käytännössä jo menettänyt osuudet Kiminkiselle ja ehkä myös tojotalle,,,,,
 8)