Mulla on tuo Telewell 510 tossa koneen päässä.Olen kyllä rekisteröitynyt dy.fi palveluun mutta en sitä kautta saadulla ip osoitteella päässyt mihinkään.Pitäiskö Vivotekin oman ohjelman antaa rekisteröityä dy.fi palveluun uudelleen jotta reitti menisi kameralle.Minusta se kyllä toimii koska se päivittyy.
Oletuksena muistaakseni Telewell 510 on osoitekäännös eli NAT päällä, jos et ole Telewellin asetuksista käynyt avaamassa porttia tuolle kameralle niin et sinne myöskään pääse. Ja toiseksi, tuolla dy.fi-palveluun rekisteröidyllä osoitteella et tuossa tapauksessa kameraa näe samassa sisäverkossa olevalla koneella, vaan on käytettävä sen kameran saamaa 192.168.-alkuista sisäverkon osoitetta.
Katsopa osoitteesta 192.168.0.254 (telewellin hallinta) asetuksia, jos siellä on LAN-asetuksissa DHCP päällä, niin kamerasi ja tietokoneesi on silloin omassa sisäverkossaan 192.168.0.x osoitteissa, ja jos haluat että sinne kameralle pääsee ulkoverkosta päin tuolla dy.fi osoitteella, on sinne määriteltävä porttiohjaus.
Eli etsi Telewellin asetuksista "ohjelmallinen palvelin" kohta, siellä määrittelet sisäverkon osoitteeksi sen kameran saaman 192.168.-alkuisen osoitteen ja sille portiksi 80. Vastaavasti WAN eli ulkoverkon portiksi joko tuo 80 tai jokin muu mieluiten yli 10000 numeroinen portti. Jos ulkoverkon portiksi laitat 80, niin sitten sinne kameralle pääsee suoraan tuolla dy.fi osoitteellasi ulkoverkosta, mutta jos portti on joku muu niin osoitteen perään on lisättävä :porttinro eli esim. munkamera.dy.fi:11111