Katselinpa uuden Lantaristeilijän specificaatioita ja näyttäis ettei ilmajousitusta oo enää saatavissa? Yhden edelliskoppaisen Executiven tiedän missä on ilmajousitus ja ollut kuulemma pajalla taajaan, mutta ko. herra on kyllä ylikriittinen ja saattaa kahden korjaamokerran jälkeen puhua pajalla makaamisesta. LC V8:n ilmajousitusta ei kai koskaan ollut saatavissakaan? Lexuksen RX:n toi on näemmä saatavissa: http://www.lexus.fi/range/rx/key-features/engine/engine-air-suspension.aspx
Miksipä näin eikös ilmajousitus kuitenkin ainakin maastossa oo paras?
LandCruiser100:n ilmajousituksesta on kokemusta. Maavaraa voi nostaa ja laskea tiettyjen ehtojen puitteissa
Normaaliasennosta +50mm alle 40km/h
+70mm kun pienin vaihde hitaalta puolelta, ja kaikki lukot, päällä (ns. kiinnijuuttumis skenaario, mutta ei ole tullut eteen...
)
- 50mm lastaamista varten kun auto on paikallaan
Iskunvaimennuksen jäykkyyttä voi säätää neliportaisella asteikolla "lennosta". Jousituksen saa pehmeäksi maastoon ja huonolle tiellä ja jämäkäksi asfaltille.
Teknistä huolta ei sen enempää kuin normaalistikaan Cruisereissa: yksi iskunvaimennin on pitänyt vaihtaa ensimmäisen 160 000km aikana.
Siis miten ne maasto-ominaisuudet ja Landcruiser kuuluvat yhteen.
Ala-Perttihän on täällä virallisesti todettu huumorimieheksi