Kävin masinistien puolella kattomas mitä ne on ny keksiny ?
Tälläisen juttun lainasin :
Taas se nähtiin, VAG:n Longlife ja öljynsuodatin tukossa!
Sain töissä tehtäväkseni VW:n kuudenkympin huollon. Auton mittarissa oli 57000km
Oli huollettu kerran aiemmin, pari vuotta sitten merkkiliikkeessä. Longlife- systeemi kun mahdollistaa huollon 30000km tai kahden vuoden välein.
Kaksi vuotta ja 30 tuhatta kilometriä oli siis tullut täyteen, ja huoltoa aloitellessa öljynsuodatinkotelon avattuani oli vastassa turhankin tuttu näky:
Suodatinpatruuna oli keskeltä sisäänpäin vetäytynyt ja malliltaan kuin tiimalasi. Oli siis aivan tukossa. Tarkemmin sitä tutkailtuani paperilamellien välistä löytyi iso reikä.
Yllätyksenä tämä ei tullut, mutta uutta asiassa oli että kyseessä oli BENSAKONE Rolling Eyes Dieseleissähän suodatin on lähes aina enemmän tai vähemmän kurtussa.
Takseissa, tai muissa autoissa joilla ajetaan kolmekymppiä täyteen yhden vuoden sisällä, ei ongelma ole niin paha.
On jokaisen oma asia miten autonsa huoltaa tai huollattaa. Hinnassa käy periatteessa yksiin ajaako 30 vai 15 tuhatta öljynvaihtovälillä, pitkän vaihtovälin öljy kun on puolta kalliimpaa.
Halusin vain tuoda esiin mielipiteeni asiasta, kun usein omakohtaisesti näen mitä paskaa Longlife-järjestelmään kuuluvien moottoreiden sisältä löytyy, jo näin vähän ajettuna. Eli öljynvaihto kunniaan!
VS
Mitä ***** se sinulle kuuluu koska ölkyt vainetaan omaan autoon. Se ei ole sinun auto
----------------------------------
VAG auto miehiä ei parane neuvoskella
Asiaan
Mahtaako palstalaiset hyödyntää tuota pitkää vaihtoväliä
Trarktorin tunnit muutettu km;miksi 500h x 70kmh keskinopeus = 35000 km
ja volsun pensakone on aika paljo pienee kuin traktorin kone joka voi olla yli 7 litraa
Ikävä pilata yö unet mutta long liffe sudattimessa voi olla reikä
tai paperi tukossa ja ohi virtaus rulettaa