Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Long laiffii  (Luettu 6128 kertaa)

Movado

  • Vieras
Long laiffii
Kävin masinistien puolella kattomas mitä ne on ny keksiny ?

Tälläisen juttun lainasin :

Taas se nähtiin, VAG:n Longlife ja öljynsuodatin tukossa!
Sain töissä tehtäväkseni VW:n kuudenkympin huollon. Auton mittarissa oli 57000km

Oli huollettu kerran aiemmin, pari vuotta sitten merkkiliikkeessä. Longlife- systeemi kun mahdollistaa huollon 30000km tai kahden vuoden välein.

Kaksi vuotta ja 30 tuhatta kilometriä oli siis tullut täyteen, ja huoltoa aloitellessa öljynsuodatinkotelon avattuani oli vastassa turhankin tuttu näky:

Suodatinpatruuna oli keskeltä sisäänpäin vetäytynyt ja malliltaan kuin tiimalasi. Oli siis aivan tukossa. Tarkemmin sitä tutkailtuani paperilamellien välistä löytyi iso reikä.

Yllätyksenä tämä ei tullut, mutta uutta asiassa oli että kyseessä oli BENSAKONE Rolling Eyes Dieseleissähän suodatin on lähes aina enemmän tai vähemmän kurtussa.

Takseissa, tai muissa autoissa joilla ajetaan kolmekymppiä täyteen yhden vuoden sisällä, ei ongelma ole niin paha.

On jokaisen oma asia miten autonsa huoltaa tai huollattaa. Hinnassa käy periatteessa yksiin ajaako 30 vai 15 tuhatta öljynvaihtovälillä, pitkän vaihtovälin öljy kun on puolta kalliimpaa.

Halusin vain tuoda esiin mielipiteeni asiasta, kun usein omakohtaisesti näen mitä paskaa Longlife-järjestelmään kuuluvien moottoreiden sisältä löytyy, jo näin vähän ajettuna. Eli öljynvaihto kunniaan!

VS
 Mitä ***** se sinulle kuuluu koska ölkyt vainetaan omaan autoon. Se ei ole sinun auto  
----------------------------------

VAG auto miehiä ei parane neuvoskella  ??? :o

Asiaan
Mahtaako palstalaiset hyödyntää tuota pitkää vaihtoväliä  ???

Trarktorin tunnit muutettu km;miksi 500h x 70kmh keskinopeus =  35000 km

ja volsun pensakone on  aika paljo pienee kuin traktorin kone joka voi olla yli 7 litraa  

Ikävä pilata yö unet mutta long liffe sudattimessa voi olla reikä  ::) tai paperi tukossa ja ohi virtaus rulettaa


Viimeksi muokattu: 27.10.09 - klo:21:18 kirjoittanut Movado

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Long laiffii
Mulla tulee vajaat 30tkm vuodessa ajoa ja 15tkm:n välein olen öljyt vaihtanut, samoin suodattimen. En usko lainkaan pitkiin huoltoväleihin. Olen siinä päässä, että jos kilometrit ei tule täyteen, niin kerran vuodessa pitäisi öljyt vaihtaa. Eriasia tietysti se jos kalustoa vaihtaa muutaman vuoden välein. Silloin voi paskan aina lykätä eteenpäin. Jos meinaa pitempään pitää ajoneuvoa omassa käytössä, niin huoltoon kannattaa mielestäni satsata.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Long laiffii
Autot maksimissaan 10000 tuli sitten vuodessa tai nopeammin. Traktorit 200-250 tuntia vaikka ohjekirjat tms lupais pidempää väliä. Lopputulema on kuitenki se vanha totuus, että öljynvaihto on halvinta moottoriremonttia
tethering holes to their concave windings

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Long laiffii
Ajoa vajaa 30 tkm / vuosi, bensakone 30 tkm vaihtoväli, ja keskellä huoltoväliä olen vaihtanut öljyt ja suodattimen. Jos ei vaihda, kone alkaa kalkattamaan kylmänä n. 20 tkm öljynvaihdon jälkeen. Talven lämpövaihtelut kuitenkin kerää mähnää öljyn joukkoon eri tavalla kuin jossain etelämpänä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Long laiffii
Kaveri on töissä Vag merkkihuollossa. Siellä eivät oikein diggaile tuota longlaiffia vaan yleensä jos asiakas ei vastusta niin tekevät öv-huollot vuosittain tai 15 tkm välein. Ja vaihteistoöljyt manuaalilootaan vaihdetaan ensimmäisen 70 tkm jälkeen, senjälkeen viimeistään 100 tkm jälkeen. (mitkä autot nyt enää sitten sattuu olemaan merkkihuollossa huollatettavissa)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Long laiffii
Eilen kävi portteri huollos ja kerta vuoteen/15000 tai huoltonäytön mukaan  ::)
Fuelfiltterin vaihatan joka kerta, mukavampi vaihtaa lämpimäs hallis mitä taivasalla -27  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26200
  • vastustan
Vs: Long laiffii
m
Kävin masinistien puolella kattomas mitä ne on ny keksiny ?

Tälläisen juttun lainasin :

Taas se nähtiin, VAG:n Longlife ja öljynsuodatin tukossa!
Sain töissä tehtäväkseni VW:n kuudenkympin huollon. Auton mittarissa oli 57000km

Oli huollettu kerran aiemmin, pari vuotta sitten merkkiliikkeessä. Longlife- systeemi kun mahdollistaa huollon 30000km tai kahden vuoden välein.

Kaksi vuotta ja 30 tuhatta kilometriä oli siis tullut täyteen, ja huoltoa aloitellessa öljynsuodatinkotelon avattuani oli vastassa turhankin tuttu näky:

Suodatinpatruuna oli keskeltä sisäänpäin vetäytynyt ja malliltaan kuin tiimalasi. Oli siis aivan tukossa. Tarkemmin sitä tutkailtuani paperilamellien välistä löytyi iso reikä.

Yllätyksenä tämä ei tullut, mutta uutta asiassa oli että kyseessä oli BENSAKONE Rolling Eyes Dieseleissähän suodatin on lähes aina enemmän tai vähemmän kurtussa.

Takseissa, tai muissa autoissa joilla ajetaan kolmekymppiä täyteen yhden vuoden sisällä, ei ongelma ole niin paha.

On jokaisen oma asia miten autonsa huoltaa tai huollattaa. Hinnassa käy periatteessa yksiin ajaako 30 vai 15 tuhatta öljynvaihtovälillä, pitkän vaihtovälin öljy kun on puolta kalliimpaa.

Halusin vain tuoda esiin mielipiteeni asiasta, kun usein omakohtaisesti näen mitä paskaa Longlife-järjestelmään kuuluvien moottoreiden sisältä löytyy, jo näin vähän ajettuna. Eli öljynvaihto kunniaan!

VS
 Mitä ***** se sinulle kuuluu koska ölkyt vainetaan omaan autoon. Se ei ole sinun auto  
----------------------------------

VAG auto miehiä ei parane neuvoskella  ??? :o

Asiaan
Mahtaako palstalaiset hyödyntää tuota pitkää vaihtoväliä  ???

Trarktorin tunnit muutettu km;miksi 500h x 70kmh keskinopeus =  35000 km

ja volsun pensakone on  aika paljo pienee kuin traktorin kone joka voi olla yli 7 litraa  

Ikävä pilata yö unet mutta long liffe sudattimessa voi olla reikä  ::) tai paperi tukossa ja ohi virtaus rulettaa



MB-actros kuorma-auto hakkeenajossa, huoltonäyttö käski öljynvaihtoon kun mittarissa 117000km :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Long laiffii
Pyysin kattomaan vaihteensiirto mekanismin liukupintoja kun jumittaa keppiä...

No nyt pelaa, liukas ku sanonko mikä  :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Long laiffii
Kävin masinistien puolella kattomas mitä ne on ny keksiny ?

Tälläisen juttun lainasin :

Taas se nähtiin, VAG:n Longlife ja öljynsuodatin tukossa!
Sain töissä tehtäväkseni VW:n kuudenkympin huollon. Auton mittarissa oli 57000km

Oli huollettu kerran aiemmin, pari vuotta sitten merkkiliikkeessä. Longlife- systeemi kun mahdollistaa huollon 30000km tai kahden vuoden välein.

Kaksi vuotta ja 30 tuhatta kilometriä oli siis tullut täyteen, ja huoltoa aloitellessa öljynsuodatinkotelon avattuani oli vastassa turhankin tuttu näky:

Suodatinpatruuna oli keskeltä sisäänpäin vetäytynyt ja malliltaan kuin tiimalasi. Oli siis aivan tukossa. Tarkemmin sitä tutkailtuani paperilamellien välistä löytyi iso reikä.

Yllätyksenä tämä ei tullut, mutta uutta asiassa oli että kyseessä oli BENSAKONE Rolling Eyes Dieseleissähän suodatin on lähes aina enemmän tai vähemmän kurtussa.

Takseissa, tai muissa autoissa joilla ajetaan kolmekymppiä täyteen yhden vuoden sisällä, ei ongelma ole niin paha.

On jokaisen oma asia miten autonsa huoltaa tai huollattaa. Hinnassa käy periatteessa yksiin ajaako 30 vai 15 tuhatta öljynvaihtovälillä, pitkän vaihtovälin öljy kun on puolta kalliimpaa.

Halusin vain tuoda esiin mielipiteeni asiasta, kun usein omakohtaisesti näen mitä paskaa Longlife-järjestelmään kuuluvien moottoreiden sisältä löytyy, jo näin vähän ajettuna. Eli öljynvaihto kunniaan!

VS
 Mitä ***** se sinulle kuuluu koska ölkyt vainetaan omaan autoon. Se ei ole sinun auto  
----------------------------------

VAG auto miehiä ei parane neuvoskella  ??? :o

Asiaan
Mahtaako palstalaiset hyödyntää tuota pitkää vaihtoväliä  ???

Trarktorin tunnit muutettu km;miksi 500h x 70kmh keskinopeus =  35000 km

ja volsun pensakone on  aika paljo pienee kuin traktorin kone joka voi olla yli 7 litraa  

Ikävä pilata yö unet mutta long liffe sudattimessa voi olla reikä  ::) tai paperi tukossa ja ohi virtaus rulettaa




Senverran lisäystä aiheeseen, että öljynvaihtoväliin vaikuttaa myös olosuhteet, ja moottorin polttaman polttoaineen määrälläkin on oma vaikutuksensa.

Ai niinettä kui meillä? Autot 6-8 tonnin välein, eli kerran vuodessa ja rattorit noin 100 tunnin välein..  Joka koneessa pyörii 10W/30 universaali. 
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

jarski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27
Vs: Long laiffii
Ei ole kokemusta long life öljyistä,kummisetä sanoi kun näin pari kuukautta sitten että oli liisinki golffissa ruvennu toinen öljyvalo palamaan (se joka ilmaisee että öljyä on liian vähän) no tämä oli ajanut lähimmälle huoltamolle ja ostanu tietysti litran halvinta öljyä,edellisestä öljynvaihdosta oli tuolloin 18tkm.
Tarinan opetus on että vanhaa leasing autoa ei kannata ostaa,en ainakaan minä.
Itse ajelen vanhalla 124 koppasella 250 dieselillä vm -90,ajokilometrejä 208tkm,öljyinä mobilin 0w-40 ja vaihtoväli 12-14tkm,aikaisemmin kun auto oli vanhemmillani öljynä oli ralli formula 5w-50 ja vaihtoväli sama.
Edellisessä katsastuksessa mitattu savuarvo oli 0,61 eli ei paha pian 20 vuotiaalle

RockBull

  • Vieras
Vs: Long laiffii
Suotimissa on ylipaineventtiili,tai se on suotimen jalassa,esim.Cummins.
Aika heikkoja suotimia jotka muotoansa muuttavat,tai jonkun Urpon keksimää urpaanilekentaa.
Tosin en 30000 kilsaa aja itsekkään samoilla öljyillä, mutta nuoruuden 5000km lukemasta on tultu huimasti ylöspäin. Moottorin ikä vaikuttaa eli ohipuhallus,kuin myös kylmäkäyttö,vanhemmissa aina enempi.
Kylmästä koneesta,ei pakkasesta,tikku ylös ja vertaamaan,aika paljon väri ja viskositeetti kertoo.
Eli tässä pyörii alta satatuntia ajetuilla öljyillä oleva kone jonka öljyt on sotkuisemmat kuin uusimman yli 300 tuntia ajetun.
Maalaisjärkeä....
Tosin tuossa tuli mieleen että eihän volkkarissa mitään moottoria ole,nippa nappa puolikas... 8)