Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - bulldozer

ostin tuohon vitos sarjan akselin. Ainaki paljo jäsympi ku entinen. Voi olla jo turhanki jäsy ku edellinen kesti sen reilu 10 vuotta eikä siinä aikasemmassa ei ollu ku 5 senttiä akselit limittäin nii sillä se repes... Harmittaa vaan katkasta uutta parin sadan akselia 30 senttiä ku ei muuten mahu.... 6400 valtra pyörittää giljotiiniä.
sieltähän oli nivelakseli halki... eihän sitä tajunnu siinä illankähmässä.  ;D
no on se senki kerran tehny...  :o
kone on siis estren klapikone ja tullu taloon n.2000 vuonna uutena. sama kone tieten ku nokan malli. tuosa iltasella klapeja tein ja työnsin sisään niin ison koivun ku vaan aukosta mahtu, ja "kirves" jäi puoleen väliin puuta ja hirvee raksutus alko kuuluun.... veistelin huskulla sen pöllin pois ja laitoin uudestaan koneen tulille ja se alko pyöriin ihan oikein ilman mitään... no laitoin vaan semmosen ranteen vahvusen koivun sisään mut sama homma...

kaikki sisuskalut näytti olevan kasassa ja hammasrattaat ja ketjut niinku pitää. pyöritin sitä ilman sitä takapeltiä niin kaikki pelas ennen ku laitto puun sisään... näyttää siltä että vaihdelaatikossa on jotain paskana vai onko tuossa koneessa murtopulttia jossain?????

se on jo ilta nii pitää repia lissää huomenna jos se siitä selviäis...
Hyviä ja luotettavia vehkeitä nuo on... varsinki Dodget.! gumminssit on varmoja koneita ja huolto osat saa samalta tiskiltä ku casen ja nyykkäreitten osat...  ;) ei noissa chevyn 6.5 koneissakaan mitään suurempaa ole. kulutus on ihan oikeasti samaa luokkaa kun ssamanikäsessä ja niin hyväksi kehutussa hiluxissa tai navarassa mutta voima, vääntö ja massat on ihan jotain muuta. jos mahollista valita niin ottaa semmosen jossa lukee otteessa "maastokuorma-auto" (taitaa olla M1G) niin ei voi katsurit valittaa vaikka laitat renkaiksi valtran paripyörät ja korottaakin sain vähintäänkin riittävästi....
kolmesta paikkaa kyselin mut en heizomaatilta... Pitää kysästä sieltäkin.! Sehän on selvä että mikään ei ole ikuista... Eikä varsinkaan öljyt! Ikuisiksi sanottiin ennen rautaputkesta tehtyjä lämpökanaalejakin.... Niinpä niin. Kattelin huvikseni vakuutus yhtiöitten tulkintoja sammutusjärjestelmistä ja kaikilla oli samat määreet että 2 toisistaan riippumatonta järjestelmää pitää olla... Tapiolasta ja Ifiltä löyty piirustus jossa oli pelkkä pudotuskaivo ruuvien välissä ja siinä lokerosyöttimen korvas vesilukko?? Syöttöputkissa ja pudotuskuilun päällä oli myös sprinkleri järjestelmä joka löytyis jo valmiiks pannuhuoneesta. Mutta tuon vesilukon toiminta periaate ei mulle selvinnyt.... Joku viisaampi vois valaista asiaa! Olikohan palokärki merkillä lokerosyöttimen korvaajana patentti nimeltä takapaloluukku....? Ja Mikähän se sitten on...
kopsasin tuon tekstin suoraan siitä tarjouksesta ja eihän tuossa puhuta tosiaan jousipurkaimesta mitään.... Uskoisin et tarjouksen tekijä on sen unohtanu tuohon laittaa koska just siitä purkaimesta alunperin sen tarjouksen halusin. Mut muuta ei puutu ku tuo purkain ja kattila. Kattilat lähtee varmaan kolmesta tonnista eteenpäin...?? Sopiva on joku 50-80kw noille polttimille.... Toki jos haluaa gsm/muita hälytys laitteita lisää tai sammutus juttuja parantaa nii ne siihen päälle sit
no ala-talkkarilta eivät oikein halunneet myydä mulle pelkkää jousipurkainta, kierrukkaa, ja lokerosyötintä... ei kullemma kannata naittaa säätötulen vehkeisiin.  :o eihän se ole ku rautaa ja sähköö... ihme hommaa!

mut jos jotain kiinnostaa niin AT: paketti sisältäen sulkusyöttimen, ohjauskeskuksen (logiikkapohjainen), kattilatermostaatti, palopää 40 tai 60 kw, puhallin, palotilan kansi,
vaihdemoottorit, syöttöruuvit 10*125mm, pituudet siiloruuvi 3m ja syöttöruuvi 0,8m, vesipalosulut (2kpl).  Hinta 12.800€. sisältäen alvit. ....kallista?
kiitokset vastauksista...

http://www.finnmammut.fi/pages/Heizomat_tuotesivu_8/1570 siis tuommonenhan lokerosyötinhän niiden ruuvien väliin pitäis laittaa takapaloa estämään. lokerosyötinhän voi olla suoraan laippakiinnityksellä siinä palopään syöttöputkessa... ja lokerosyöttimen yläpuolella on sitten muutaman kymmenen sentin pudotuskuilu...

onko Palliksella toiminut tuo AT:n patentti kuinka hyvin? pystytkö säätämään erikseen noiden ruuvien nopeutta tai sykettä? ja toimiiko tuo kapasitiivinen anturi niinku pitää?

jos tuon pidemmän ruuvin ohjauksen toteuttas vain sen anturin takaa niin aika paljonvartijana on tuo anturi... eli pakkohan se on lähteä siitä että ruuvit pyörii saman aikaisesti ja joku ruuhka anturi takapiruksi... helpoiten siis niin että sama sähkö joka moottorille ja ylempää kierrukkaa pätkii se anturi jos aihetta tulee...

jos olen ymmärtänyt Mika oikein niin pakkohan tuossa nykyisessä ruuvin moottorissa on taajuusmuuntaja olla kun sen kierrosnopeutta voi säätää?? kontaktoreita ei ole mennyt yhtään vaikka mulla yks onkin varastossa "pahanpäivänvaralle" Tuo Mikan esittämä " Voisi vielä lisätä semmoisen jutskan että jos takapalo uhkaa niin käytetään kattilaan syöttävä ruuvi tyhjäksi." on kyllä hyvä pointti! ja varmaan toteutus ois lämpötila anturi/rele/kytkin oikeaan paikkaan tuota härveliä...??

mitenkäs tuo AT:n jousipurkaimen voimansiirto on toteutettu? eli ottaako se voiman siitä ruuvista rauta rautaa vasten vai kulmavaihteistolla?

mitään suunnitelmia en siis ole vielä lyönyt lukkoon vaan tämä on suunnittelu asteella . ens kesään mennessä ois tarkotus romut hommata ja alkaa värkkään ne paikoilleen... otan tietysti tarjoukset talkkareilta ja säätötulelta sun muilta noista komponenkeista mut nuo osathan on ihan perus osia joita valmistaa useampi firma.... ja näin sais hintaakin halvemmaksi. bonuksena tulee se että saa ite tehdä  ;D

onko tuon jousipurkaimen tilalle muilla suositella toista vaihtoehtoa??? hakevarasto on 4m levee ja n.8m pitkä ja tarkoitus oli siis että kippaan hakkeen suoraan sen kuljettimen päälle ja sit ku siitä loppuu niin työntelen valtralla loppu hallista lisää tavaraa siihen päälle...  jousipurkaimella tuon jousen "työalueeksi" tulis 3x3 - 4x4 metriä....
nykynen kalusto pannuhuoneessa on säätötulen 40kw strong stokeri n. Puolen kuution säiliöllä. Pannu on tulimaxin 50kw. Hakevarasto on n. 120kuutiota vetävä ja heti pannuhuoneen seinän takana. N. Metri väliä stokerisäiliön ja hakevaraston välissä. Laitteisiin olen kyllä ollu hyvin tyytyväinen nyt 8 vuoden ajan. Ongelma on tuo lyhyt täyttöväli noin pienellä säiliöllä.... Jos meinaa talvella olla yli päivän reissussa niin tarvii "palkata" talkkari täyttään pönttö.  suunnitelmissa ois ottaa nykysestä järjestelmästä palopää ,syöttöputki/kierrukka ja ohjauskeskus uusiokäyttöön. hommais lisäksi stokeripöntön tilalle sen "pudotuskuilun" sekä sen takapaloesto jutun (en ny muista oikeeta nimee) ja siitä hakevaraston puolelle n. 3,5 metrin kierrukka ja jousipurkain varaston lattialle. Osat on jo eri toimittajilta katteltuna. Mut nyt seuraa siis ite kysymys... Miten sitä jousipurkain kierrukkaa ohjataan että se tuo just oikeen määrän tavaraa palopään kierrukalle.??? Pähkäilin raja /jotain muuta kytkinta tai anturia siihen pudotuskuiluun. Eli kun anturi kattoo että hakkeen pinta kuilussa laskee niin se käynnistää varasto ruuvin. Takapalojutun moottoria ohjais säätötulen ohjaus eli kun polttimen ruuvi pyörii niin takapalojutun moottori pyörii... Omasta mielestä se ei voi käytännössä toimia että säätötulen ohjaus pyörittäs kumpaakin ruuvia vaikka ruuvit tekis saman kokosiksi ja niitä mottorit pyörittääs samoilla kierroksilla...? Jolla tämmönen laitteisto on niin kertokaa ihmeessä miten se pelaa ja miten sitä ohjataan.? Kaikki muutkin käyttökokemukset on tervetulleita...
Sivuja: [1]