Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - KMM

Kyllä sähköä löytyy, vielä kun olisi löytynyt jotain hydrauliikkakaaviota ja sähkökuvaa niin olisi voinut vähän pähkäillä. Mutten löytänyt Amazonenkaan sivuilta muuta kuin varaosakuvia ja käyttöohjeita. Puomiston ohjaus tapahtuu venttiililohkon kautta, jossa on kolme kappaletta sähköohjattuja venttiileitä. Joku noista voisi ohjata sitä lukkoa.
Mulla on se karvalakkimalli jota käytetään traktorin lohkoilla niin siinä lukko aukeaa kun puomit on kokonaan auki ja pitää paineen päällä. Mitäs toimintoja siinä on. Hissi ja puomit auki ja kiinni? Onkos molemmille puolille omatventtiilit
Onkos siinä mitään sähköllä. Se anturi kertoo onko lukko päällä vai ei.  Eikös se lukko aukea kun puomit on täysin auki eli  joku hydrauliventtiili on jumissa.
Minkälaisella panssarivaunulla tuota pitää vetää, jotta jonnekin metriin saa ojan upotettua?
Sama kyllä tulee mieleen. Joskus vetänyt 100 heppaisella myyräoja-auraa, ja kyllä se sitkeimmissä paikoissa on tuskaisaa hommaa. Tuossa kun samaan aikaan menee putkea ojaan, niin ei auta edes auraa nostaa. Ilman muuta, jos haluaa homman sujuvan, on painoa oltava vetokoneessa vähintään 6 tonnia, teho ei ole niin määräävä, kun vaan löytyy pieniä välityksiä.

Voiko tuolla vetää ensin ns. kuivan vedon ja sitten vasta toisella putki mukana? Meinaan jos vastaan tulee kivi tai muuten ei tahdo kerralla riittävään syvyyteen kulkea?
Ite oon vetänyt auraa 8150 valtralla parit joka nurkassa. Kovemmilla mailla vedetty toki kaivurilla kaverina. Se kuiva veto kannattaa vetää aina just kivien ja kantojen takia ja helpompi pitää sitten putken kanssa oikeassa korossa. Kaadollinen laaseri ja konevastaanotin ovat minusta ehdottomasti oltava jos meinaa saada kaadot oikein.
Pahin ongelmahan pylväsporissa on se joustava runko varsinkin isoillaterillä porattaessa. Porien teroitus kannattaa myös opetella koska tylsillä terillä ei pylväsporalla poraamisesta tule mitään. Itellä kävi tuuri ja sain ostaa työpaikalta vanhan säteiporakoneen painoakin on noin 2500kg. Sen penkissä voi väännellä jo vähän vaikka rautojakin.
Itelle tuli pulpettikattoseen katokseen jossa 6m tolppaväli muistaakseni140x495mm liimapuupalkki. Tilasin paikallisen rautian kautta vissiin hartolassa tekivät. Liitoskohta tuli tolpan päälle jossa oli metrin mittainen 150x10 latta palkin alla ja toisellasivulla ja kansiruuveilla kiinni ja kelpas viranomaisille.
Kest puoli tuntia, vuotaa norona, ideoita millä sen sais kestämään. Orengas ja tukirengas putäis kestää aika paljon painetta mutta toi ei.
Ootko mitannu putkea ettei olis pullistunu. O-renkaan paikkan voi hioa hiekkapaperilli ja samalla pyöristää lukkorenkaan uran reunoja ettei leikkaa niin helposti. Tuollaisiin paikkoihin on laitettu myös pikkuisen liian pieni o-rengas ja tukirengas ettei jää löysälle ja jää siihen lukkorenkaan uraan.

En ole mitanu. Mittojen kanssa kävin tiivistekaupassa. Lukko ura reilusti viistetty sisäänpäin. Se pääty liikkui herkästi sen jälkeen kun oli menny yli, luulis että ne selvis ehjinä, mutta selvästi vaikutais suuniteluvirheeltä, ura esm. on 6mm levee ja 5 mm syvä. Se o rengas ei varmaan asetu kunnolla noin väljässä.
Minkä kokoista o-regasta olet kokeillut?
Kyllähän 5.7mm paksun o-renkaan pitäis tuossa urassa tiivistää. Laitat vielä 90sh kovuisena niin kestää paremmin sen lukkouran ylityksen ja jos on vielä muuten väljät sovitukset niin ei puristu urasta pois.
Kest puoli tuntia, vuotaa norona, ideoita millä sen sais kestämään. Orengas ja tukirengas putäis kestää aika paljon painetta mutta toi ei.
Ootko mitannu putkea ettei olis pullistunu. O-renkaan paikkan voi hioa hiekkapaperilli ja samalla pyöristää lukkorenkaan uran reunoja ettei leikkaa niin helposti. Tuollaisiin paikkoihin on laitettu myös pikkuisen liian pieni o-rengas ja tukirengas ettei jää löysälle ja jää siihen lukkorenkaan uraan.
Itelle ostin sariksen lavetti vaunun 4x1.85m lavalla ja kuomulla. Äskettäin tein kaverille kelkkakärrin vanhasta 450 soliferin rungosta niin onnittelin kyllä itseäni etten tehny sitä itselle.  Asuntovaununrunko on minusta vähän joustava varsinkin ilman laitoja.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Oniar
: 02.03.17 - klo:20:12
onko niin hullua joka käytetyn "kokeilumallin" virolaisen ostaa.
Katsokaapa miten oniarin pääpuomin sylinteristä on jäänyt häränsilmä pois yläpäästä. :) :)
Miksi pitäs olla joku "häränsilmä". Paljon parempi tuo leveä puslilla varustettu hela on mitä kapea nivellaakeri.
Niin pitkä hela antaa sitten hyvin myöten vai ?eikä väännä vartta eihän ?
Jos korvakot linjassa se mitään väännä. Onhan kronoksessakin nostosylinterin nostopuomin puoleisessa päässä hela. Se varmaan vääntää kanssa.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Oniar
: 02.03.17 - klo:19:22
onko niin hullua joka käytetyn "kokeilumallin" virolaisen ostaa.
Katsokaapa miten oniarin pääpuomin sylinteristä on jäänyt häränsilmä pois yläpäästä. :) :)
Miksi pitäs olla joku "häränsilmä". Paljon parempi tuo leveä puslilla varustettu hela on mitä kapea nivellaakeri.
Soita geotrimille Saaren Vesalle niin vastauksia tulee kysymykseen jos toiseenkin.

Myyjäänkin on oltu jo yhteydessä. Kyllä se aidon käyttäjäkokemuksen kuunteleminen on silti aina paikallaan, mikäli sellaista on saatavilla. Hintaa tuolle Fied-IQ:lle tulee kuitenkin lähes opastimen verran, joten aivan sokkona ei viitsi hankintaa tehdä.

KMM:lle kiitos tiedoista! Itselläni CFX-750 jättää opastamatta noin joka kymmenes kerta ja silloin joutuu kikkailemaan laitteen toimintaan. Nyt on taas sen verran aikaa käytöstä, että en edes muista liittyikö jumitus satelliittien lukumäärään vai mihin. Jos tuo Field-IQ toisi mukanaan vielä jotain satunnaista harmia niin saattaisi hyvinkin jäädä hankkimatta. Viime kausi ruskutettiin parin satunnaisesti takkuavan sähköventiilin kanssa ja kylläpä alkoi käymään hermojen päälle.
Mulla opastin on toiminut ihan hyvin ainakin tähän asti. Sen huolto reissun jälkee piti vähän raapia päätä että sen sai toimimaan koska olivat päivittäneet uusia toimintoja päälle. Kesti hetken tajuta että opastin kuvittelee kulkevansa pakilla. Sitten kun huomas näytössä uuden painike kuvakkeen jolla saa valita suunnan niin taas toimii.
Kerran on hukannu hetkeksi sateliitit. Urakkapellolla oli heti ojan takana jyrkkämäki jossa kasvo iso kuusikko niin ensimmäisellä laistilla pätki. Viime kesänä siirtymällä rupes valittamaan että pitäis hiljentää koska opastus ei onnistu 90 km/h vauhdissa. Riitti kun liikutti antennin johdon liitintä.
Mulla on nyt viitisen vuotta ollu amazonen reppuruiskussa kyseinen field-IQ ja CFX-750. Onhanse lohkoautomatiikan kanssa ruiskutus helpompaa epämääräisen muotoisilla lohkoilla. 
Mulla ruiskua ohjaa amatron+  joten ei ole kokemusta miten field-IQ pelkästään toimii ruiskun ohjaimena.
Kerran koko paketti kävi Geotrimillä huollossa kun opastin oli hukannu talven aikana lohkoautomatiikan asetukset.
Kyllähän minuaki agrin myyjä pelotteli field-IQ toimivuudesta mutta olen ollu erittäin tyytyväinen. Ainoa miinus on se älytön johto hässäkkä mikä ohjaamoon tulee.
Kuormaajan sylinterin turpa vuosi öljyä ulospäin. Vein sylinterin korjaamolle. Korjaamolla mäntää lämmitettiin että olisi saatu mäntä irti varresta, ei lähtenyt millään. Sitten katkaistiin silmukka varresta ja vaihdettiin turvan tiivisteet sitä kautta. Nyt se sitten vuotaa sisään eli kuormaaja tulee aika nopeasti alas. Vaihdettiin letkut toiseen lohkoon ja sama juttu. Sylinteri kävi koeponnistuksessa uudestaan ja väittivät että toimii. Laskee kuitenkin hetkessä alas.

Olisiko käynyt niin että männän ja varren välistä on mahdolliset tiivisteet paskana sen lämmityksen takia, kierteet ei vaan aukea millään.  Sen verran kuitenkin päästää läpi että aisat putoaa. Aika epätodennäköistä että se toinen sylinteri olisi korkannut itsekseen.

Joutuuhan sen purkamaan vielä kolmannen kerran mutta millä se todeksi näyttää korjaamolla että ei toimi koska heidän mielestään sylinteri on kunnossa ja vika jossain muualla.

Hitsaa mäntä kiinni varteen jos epäilet läpivuotoa kierteistä.

Tämä onkin ehkä seuraava homma. Sitä ennen voisi purkaa toisesta vehkeestä samanlaisen sylinterin irti ja kokeilla valuuko alas. Jos ei valu niin homma pitäs mennä pajan takuu töihin. Jos valuu niin hitsaaminen ei auta :)

Sylinteriä testatessa jättää toisen letkun irti niin näkee vuotaako läpi. Voi tietty testata myös ite paikallaan ollessa. Sylinteri esim. lyhimmilleen ja pohjapäästä letku irti ja paine varrenpuolelle ja katsoo tuleeko pohjapään liittimestä öljyä.  Lämmittivätkö männän punaseksi kun yrittivät avata, jotkut liimat vaatii kunnon lämmityksen ennen kun irtoo.
Kuormaajan sylinterin turpa vuosi öljyä ulospäin. Vein sylinterin korjaamolle. Korjaamolla mäntää lämmitettiin että olisi saatu mäntä irti varresta, ei lähtenyt millään. Sitten katkaistiin silmukka varresta ja vaihdettiin turvan tiivisteet sitä kautta. Nyt se sitten vuotaa sisään eli kuormaaja tulee aika nopeasti alas. Vaihdettiin letkut toiseen lohkoon ja sama juttu. Sylinteri kävi koeponnistuksessa uudestaan ja väittivät että toimii. Laskee kuitenkin hetkessä alas.

Olisiko käynyt niin että männän ja varren välistä on mahdolliset tiivisteet paskana sen lämmityksen takia, kierteet ei vaan aukea millään.  Sen verran kuitenkin päästää läpi että aisat putoaa. Aika epätodennäköistä että se toinen sylinteri olisi korkannut itsekseen.

Joutuuhan sen purkamaan vielä kolmannen kerran mutta millä se todeksi näyttää korjaamolla että ei toimi koska heidän mielestään sylinteri on kunnossa ja vika jossain muualla.

Hitsaa mäntä kiinni varteen jos epäilet läpivuotoa kierteistä.
Minkäslaisia kokemuksia on kjellmannin varaosa palvelusta. Itse tilasin osia viikko sitten ja aikoivat heti lähettää Soittivat vielä seuraavana päivänä ja varmistivat että osat on oikeat. Osia ei alkanut näkyä pihassa niin soitin tänään että missä viipyy, niin sanovat että ei niitä oo vielä lähetetty. Kysäsin että jos neuvoteltas vähän hinnasta kun olis niitä osia jo tarvinnut niin ei ole kuulema mitään neuvottelemista mutta seuraavalla kerralla voitas hyvittää. Seuraavaa kertaa ei saata tulla.
En mää tiä mut mua vituttaa juur sellaset apinat jotka tinkaa ja tinkaa jokasta senttiä joka asiasta. Hakekoot muualta johon voi sitten makunsa mukaan todeta että pitäköön tunkkinsa..... ::)

Minua vaan vituttaa sellaset kauppiaat joitten kanssa asia sovitaan puhelimessa ja vahvistetaan sähköpostilla ja vielä seuraavana päivänä puhelimessa mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu.
Sivuja: [1] 2