Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Nyt meinas joku laittaa 33 riisselillä rahoiksi. Ei muuta ku kisaamaan kuka kerkiää hakemaan tämän helmen kotiinsa
http://www.nettikone.com/valmet/33d/1277597
Etuakselin jousitus on ihan ehdoton varuste varsinkin näihin n-sarjalaisiin missä on se fentin hydraulijousitus on nimittäin paljon parempi mitä T-sarjasen paineilmajousitus. Varsinki jos sattuu olee vaikka aurat perässä niin aisajoustolla ja etuakselin jousituksella saa ajaa aika isoon monttuun ilman että penkillä pahemmin tuntuu. Itellä siis N141 etukuormaimella missä etuakselin jousitus, ilmapenkki ja kuormaajanjousitus. Tosin tuo kuormaajan jousto on aika pettymys ei oikein oo koskaan toiminu kunnolla.
http://www.nettikone.com/tuhti/m130/1222264Edulliset tuhdit. Ainoa vaan että ei kelvannu mennä rahojen kans seuraavana päivänä hakemaan vaan olis pitäny maksaa ennakkoon, puhelin numero on prepaid ja tuolle kalevi sirulalle ei löydy netistä mitään yhteystietoja. Nouto osoite olisi ollut puravuorentie 2 jossa paikassa google mapsin mukaan ei ole asuntoja ollenkaan.
itellä 7485 fergu se jaksaa 3.7+3.2 kakkonen yhdistelmällä kunnon heinässä just sen 20 kulkea.
Jos ajaa maakiveen yli 20 niin täytyykö käydä ulkona kattomassa peiton alle vai saako jo hytistä soittaa vakuutusyhtiölle että hakekaa pois, laitan uuden tilaukseen.
Noin yleisesti niin joku on pielessä koneessa jos työnopeus nousee lähemmäs 20. Mulla on ollut ehdottomana rajana 10 mutta ymmärrän ehkä jossain niitossa hieman reilumman nopeuden. Lopputulemana kuitenkin että kivikosketukset on niin rajuja noissa nopeuksissa että pajalla menee aikaa.
Yhtään remonttia ei ole 6 vuoden aikana maaakivien tai muunkaan törmäyksen takia tehty. Toki järki pitää olla siellä missä tietää että ei kiviä ole niin ajetaan tuota reilua 20. Sitte taas siellä missä tietää kiviä olevan niin lasketaan nopeusta sinne kymmenen tuntumaan.
Kulkeehan se varmaan jotenki mutta jos vähäki enempi alkaa olla laihossa tavaraa niin rupee 415 hyytymään. Ja onhan toi 716 kuitenki kutonen niin vääntöä voipi olla paremmin. itellä 7485 fergu se jaksaa 3.7+3.2 kakkonen yhdistelmällä kunnon heinässä just sen 20 kulkea.
Niin.pari puolustusta TelaLexionille kuitenkin löytyy,kaupanteossa ollu tietenkin vaihtokone josta hyvitetty ihan sairaasti.Ja ilmeisesti satotaso esimerkkitilalla aika hyvä jolloin on varaa.
Mutta onhan se niin että tuollaisella koneella pitäisi puida 400ha tai yli jotta se oikeasti kannattaisi.
Tänä syksynä vaan totuudeksi on muodostunut että 200ha yhdellä puimurilla on max.määrä mitä saa puitua.Ainakin meidän seudulla.Toki poikkeusvuosi.
Poikkeusvuosi kyllä, mutta tuo max 200ha per kone kyllä ylitettiin.
joo poikkeusvuosi oli ku tuosta lexionesta n. puoltahalvemmalla koneella jäätiin 500 hehtaarin puinti saavutukseen.
Meillä on ollu amatzonen zg-b 16001 apulannanlevitin kalkinlevitys urakoinnissa muutamia vuosia. pienellä modifoinnilla on onnistunut ihan hyvin. Eli lavalta pitää repiä pois kaikki mikä estää kalkin valumista sille matolle. Ja voin pitää ihan tehokkaana kamppeena ku siinä on 915 patu aisalla. parhaana päivänä päästy lähemmäs kymmentä rekkaa päivässä. Tosin tuo tehokkuus tuollaisessa kimppakoneessa ei niin iso asia ole ku levitettäviä kuormia ei kuitenkaan vuoden aikana mahdottomasti tule.
Kyllä meillä ainakin valmetin ihan vakio perät kestäny. oli muutaman vuoden palanvedossa 8050 (tapilta 209 hv) ja
8400 (tapilta 235 hv). Kolmenvuoden palanvedon aikana ei kertaakaan aukastu kummastakaan perää ja sen jälkeen molemmat molemmat traktorit oli vielä vuosia ihan normi maatalousajossa. Palanveto oli kantosella suolla aika villiä hommaa ku traktori saatto yhen vuoron aikana sammua sen 30 kertaa täysiltä kierroksilta ku palakoneen terä osu kantoon, mutta valmetit vaan kesti.
Kyllä kalkitus on paras syksyllä sängelle ennen kyntöä. niin on sitte heti ens kasvukaudelle maassa vaikuttamassa.
Tämän kevään saalis äkeellä oli juontoketju, 2 rengassokkaa ja pöyhimen piikki. Aikasemmin on löytyny hevosen kenkiä, sepäntakoma nostoketjun koukku ja äkeenpiikkejä.
Hardin Commanderin puomistoa voisin kyllä kehua. Ja twininä tietysti. Toisaalta taasen hardi masterin twin puomistolla ei sitte teekkään yhtään mitään jos on vähäsenkään kolosempaa peltoa. Tuolla commanderilla tulee aika paljon vuodessa ruiskutettua ja en voi kyllä moittia.
Kyllähän tässä keväällä on muutamia rekkoja levitetty. mutta suosisin kyllä syyslevitystä sängelle jos vaan millään on mahollista niin saa heti seuraavaks kesäks aineen vaikuttamaan ku se on kynnettynä maahan.
joo voi pian olla että pysyn vielä ripakuviollisessa, vaikka jonkin verran niittohommia tehdäänkin jolloin nurmella liikutaan. no entä onko kellään kokemusta alliancen palapinta renkaista että kestääkö ne tie ajoa miten?
traktoriin pitäs eturenkaat ennen kevättä uusia. niin millasia raati suosittelisi? palarenkaat ollu mielessä ku tiellä ajoa on jonku verran. Tekeekö niillä sitte pellolla mitään? Palarenkaat kuitenkin olis kulutus kestävyydeltään aika hyvät. Miettiny että saattasivat pelkästää eturenkaina mennä? Palarenkaat kuitenkin olis kulutus kestävyydeltään aika hyvät. Mites sitte sopii palarenkaiden koot yhteen normirenkaiden kanssa? Renkaat olis koossa 540/65 30 ja 650/65 42