Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Jarikka

Omassa 10m leveässä korjaamossa päädyssä yksi 4,5m ovi. Harvoin kokenut sitä kapeaksi, aivan hyvin mahtuu ajamaan kaksi konetta rinnakkain. Tietysti pituutta hallissa sen verran että ei aivan oven eteen tarvi jättää. Tuo 7m tuntuu hiukan liioitellulta tuon levyiseen, kuitenkin monesti työpöydät ja kaapit joutuu toisella seinällä pitää. 5m ovi kaukosäädöllä varmasti hyvä :)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: JD 6620
: 02.02.13 - klo:11:45
Ihan mukava kone on ajaa. Itsellä juurikin samanlaisella koneella noin 5000h takana. Tuo oma on mallisarjan aivan ensimmäisiä (vm2003), ja jonkun verran kehitystyöhön joutunut haluamattani osallistumaan :P. Polttoaineen siirtopumppuja sai takuuseen vaihtaa yhtenään, takuuajan jälkeen tuli tuo paranneltu versio  >:(. Sama homma pumpussa joka kierrättää jäähdytinnestettä vaihdelaatikossa, siihenkin sitten olivat kehitelleet paremman ja osaa sai vaihtaa enemmänkin että sen sai käymään. Hydraulilohkojen askelmoottorit on kanssa kaikki yksitellen vaihdettu, uudet on kylläkin aivan samanlaiset päällepäin, tiedä sitten minkä aikaa kestää. Kaikenlaista muutakin pientä ollut, ei nyt muista kaikkea. Nyt jos ostaisin niin en ainakaan tuon mallisarjan ensimmäisiä ottaisi, loppupään koneissa nuo käsittääkseni korjattu jo tehtaalta lähtiessään. Tietysti jos nuo jo vaihdettu vanhempiin niin siitä vaan, joitain tuhansia nuo on tulleet maksamaan, pumput muistaakseni noin 2000€ askelmoottorit 700€ kpl. Ainiin, AP laatikossa ei mitään, pyöränpultitkin kestänyt moitteetta :P 
Kumpaa olette sekoitelleet jäähdytysnesteeseen? Täälläpäin kraanavesi sen verran rautapitoista että rupesin tuohon uusimpaan koneeseen nesteitä vaihtaessa miettimään että kumpaakohan käyttäisi. Kustannuksenahan puhdistettu vesikään kovin suuri ole. Vai onko jotain miksi akkuvettä ei kannattaisi käyttää jäähdyttimessä?
Onko kokemuksia mikähän mahtaa olla Deutz-Fahr 33.30 puimurissa vikana kun ykkönen ei kestä päällä? Muut vaihteet toimii moitteetta, mutta ykkönen ei pysy muuten päällä kuin työntämällä kokoajan vaihdekeppiä kädellä eteenpäin. Tuntuisi se pohjaan menevän mutta pomppaa viimeistään kymmenen metrin ajon jälkeen pois. Onkohan näissä tämä miten yleinen vika, vai puintien jälkeen vain ruvettava tutkailemaan mikä mättää? On meinaa lakoviljan puinti aika hankalaa kun toisella kädellä pitelee vaihdekeppiä toisella ohjailee pöytää ja jollain olisi vielä ohjattavakin :D Pystyvilja menee toki kakkosellakin.
Sivuja: [1]