Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Smpsa

Kierroksia tulee lisää ku ruuvaa vaan pumpun kyljessä olevan kaasuvivun rajotinta poispäin.
Vanhempi 5150 kiertää 2700 ja kulkee 41. mx120 ku ottaa 2700 kierrosta niin nopeutta on 47, aine toki sitten varmasti maistuu. Ihan hyvää reserviä noi kierrokset on ylämäkiä varten, muttei sitä normaalisti viitti ajella ku jolla 2400 kierroksella 42-43, kulkee siihen asti viel kevyesti.

Aikalailla se on sama miten noita pikavaihteita käyttelee, oman mielen mukaa. Kone vaan kannattaa sammuttaa aina pikavaihde ykkösellä, automatiikka muuten turhaan kelailee niitä käynnistäessä.

Tyhjänä ei tarvi kytkimeen koskea ku lähtee liikkeelle suunnanvaihtimella nelosalueen ykkösellä. Kuorman kans sitten kolmosella liikkeelle ja nelosella loput.
Kytkimen johdot ovat ok niin pitkälle kun sivupaneelin sisällä kulkevat.

Meillä taisi hankautuneita johtoja olla myös hytin alla...

Ok, katkaisija on kuitenkin pysynyt tässä koneessa täysin ehjänä. avasin ja tarkistin senkin.
Kytkimen johdot ovat ok niin pitkälle kun sivupaneelin sisällä kulkevat.

Lokareiden napit putsasin ja voitelin syksyllä, ei toimi nyt niistäkään. Enkä usko vian olevan niissä.

Asentoanturin suunnalta voisi vikaa ruveta etsimään, mistähän löytyy?
Ongelmana on että nostolaitteet eivät kuin nosta, eli laske eivät millään.

Vetovastussäätöjä on pyöritelty ja kaikenlaista kokeiltu.

Nosto/Lasku katkaisija on putsattu ja tarkistettu.

Mistäs seuraavaksi vikaa etsimään?

Ookko olllu Casen mies jo enne näitä malleja, vai vakuuttiko nämä sitte ku kävit koeajolla?

Tuo mx120 tuli 2000, oli tarjouksessa valtran ja jontikan kanssa. Myyjä teki niin paljo paremman tarjouksen kuin muut, eikä mitään merkittävää eroa jontikkaan kuin hiljaisempi koppi ja paremmat varusteet.

Toisena koneena oli vierellä 705 valmet, mutta käyttö väheni kokoajan.
Vuosi sitten tuli ostettua tuo 5150, ja nyt on valmet myyty.

Eli ei Caseja ennen näitä ollenkaan.

Huollosta nyt ei voi kovia pisteitä tarjoa, ei täältäpäin löydy oikein asiantuntemusta, mutta eipä näissä hirveästi ole murheita ollut.
Maxxumeissa pitää mittari hyvin kutinsa jos on vaan  mittari kalibroitu oikeille renkaille, testattu vanhemmalla sekä uudemmalla gepsin kanssa.
Talossa -00 120mx, etujousituksella, 650/540 rengastuksella, ilmastoinnilla, ilmapenkillä, lisähydrauliikalla, kuormaajalla Q970, tunteja pian 4000
Erittäin mukava kone ajaa, pitkä akseliväli, rauhallinen, sopii käteen, erittäin tilava ja hiljainen koppi. Vetokoukun näkee jatkettuna suoraan kopista, ei peileille tarvetta.

Kone on mukavasti vääntävä, hieman kierroksia lisättiin, kulkee nyt 47km/h @ 2700 kierrosta, auttoi kummasti mäkien nousuja.

Tähän koneeseen tykästyneinä taloon ostettiin toiseksi koneeksi vanhempi 5150 maxxum, ei ole paljon eroa, uudemmassa kehittyneempi koppi, tämä kone on 13.6-28 eturenkailla erittäin ketterä.

Kummassakin koneessa on pikavaihteet kerran takunnut, joku ohjausrelevika, ei kallis korjata.

Hyviä etukuormaajakoneita, kiitos suunnanvaihtimen ja 4 portaisen pikavaihteen, myös vakaita, ei perse nouse ilmaan ihan heti.


Hyviä pelejä tehdä töitä
Sivuja: [1]