Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - tsjah69

Juu tuo kyseinen vaihteisto ei vakuuta mua ainakaan tuossa lusikka-haarukka yhdistelmässä: siirtymisissä 4 vaihteella kun mennään niin jos tulee pikkasenkin tiukempaa mäkeä niin ei kisko edes omaa painoansa (8 tn) ylös ilman pienemmälle vaihtamista. Pitäiskö sen mennä mukisematta vai onko vikaa?


Peruskurottajassa se on tietenkin pikkasen haastavaa, mutta esim.

"Multifarmer on ensimmäinen maatalouskurottaja, jossa teleskooppipuomi, koneessa takana 3-piste nostolaitteet ja voiman ulosotto."

Itellä ajatuksena käyttää perusmallia ja tehdä sen lisähydrauliikkapiiriin avulla patentti jolla tavara otetaan koukkuun. Vetohommat olis harvinaisempia ja matkat max 20 km.

Morjensta pöytään,

tarvis TIETOA että mites tommonen hydrostaattinen vaihteisto soveltuvuu peräkärryn tms vetoon. Ajatuksena on ois hommata 2000-luvun kurottaja yleiskoneeksi ja sillä olis lumitöiden (en siis ole maatalousyrittäjä) ja raksahommien lisäksi vetää
- 1. traileria jossa pieni 3 tn kaivuri ja muita vastaavan painosia koneita
- 2. kippaavaa peräkärryä johon saa ottaa 7 tn tavaraa.

Onko siis kokemuksia miten moiseen ko. "4-lovinen" vaihteisto soveltuu (joka ilmeisesti kaikissa kurottajissa löytyy)?

Tuubissa löytyy videoita joissa kyntävät Merlon Multifarmer'illa/ Turbofarmerilla ja niissä on ko. vaihteisto vai olenko väärässä? VAi saako siitä erilaisia versioita?

Kiinnostukseni perustuu siihen että moinen kulkee 40 km/h ja hintaa on saman verran kuin 20 vuotta vanhemmalla EK-traktorilla.

Kiitos vastauksista jotka EIVÄT ole mutu-pohjalta.



Sivuja: [1]