Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - velmatti

Ei vaan mulla on etukuormaajan lohkot kahdella elektrolla plus varustelukitus joita siis käytetään tolla ilotikulla. Taakse taas on 6 lohkoa joista kahta käytetään vaihtokytkimellä tolla ilotikulla ja kahta niillä pienillä kytkimillä kyynärnojassa ja sitten keinukytkintä sivukonsolissa mistä käytetään kahta lohkoa.

Nyt siis haluaisin käyttää noita kahta takalohkoa samalla kun etukuormain on käytössä eli kaluaisin kolmannen ja neljännen vivun sinne kyynärnojaan. Kyynärnojassa on suojakannet noissa paikoissa mutta millanen projekti sen vivun laittaminen on ja onko edes mahdollista.

Ok, nyt ymmärsin. Onnistuu tuokin samoilla reunaehdoilla mitä aiemmin kirjoitin, eli ilman ylimääräisiä vikakoodeja ei onnistu. Tässä tapauksessa yksi lohko pitää huijata etulohkona koska yksi tikku on varattu komannelle etulohkolle 3F. Tämäkin onnistuu väyläosoitteiden muuttamisella.
Sulla ei siis ole kuin kaksi lohkoa takana?

Homma onnistuu mutta ei ilman ylimääräisiä vikakoodeja. Voit lisätä nämä kolmannen ja neljännen lohkon tikut käsinojaan ja kertoa huoltotyökalulla että koneessa on neljä takalohkoa. Lisäksi pitää muuttaa lohkojen väyläosoitteet. Tällä tempulla kaikki toimii, mutta järjestelmä herjaa puuttuvista ykkös- ja kakkoslohkosta.
Taitaa vasta 11 päivä olla ensiesittely eurotier messuilla..

Tai sitten EIMA italiassa ?
Tier 4 final -päästötason moottoreissa scr -järjestelmä huolehtii pakokaasujen puhtaudesta ilman dpf-suodatinta, juuttuvageometristä turboa tai pakokaasujen egr-takaisinkierrätystä.
Eli siis urean menekkiä vaan lisätty? Miks ässissä sitten on kierrätys?

Isommissa teholuokissa urean kulutus kasvaisi liian suureksi, Suolahden tuotteiden teholuokassa pysyy vielä maltillisena.
Vieläkö nämä menee ilman egr kamppeita vai joko näissä on urea +egr? Rohkeasti vaan ostamaan, kyllä se tehdas päivittelee pahimmat virheet ensimmäisillekkin ostajille.

Ei ole egr:ää, eikä hiukkasloukkuja. Pelkällä urealla hoituu.
Vika tuskin pystyy olemaan sähkopuolella. Joko mekaniikka on jäykistynyt niin että ei palautusjousi jaksa palauttaa, tai hydrauliikassa paineet karkaa osittain väärälle puolelle. Veikkaan ensiksi mainuttua ja tämä ei sitten perustu mihinkään faktaan.  ;D
Lokasuojanappien vikakoodi on tuo 15 ainakin vanhemmissa.
Ja nyt muistin et ärsyttäähän siinä toinenki feature! Miksi käsikaasun säätönuppi toimii väärin päin?
Aina kun on nupit kaakossa ni sillon pitää olla täys rähinä päällänsä eikä mikään tyhjäkaynti!!! PRKL!   ;)

Tämä johtuu erään markkina-alueen lainsäädännöstä, joka vaatii kyseisen toimintasuunnan. Näppärä kaveri kääntää potikan takaa johdot toisin päin :)
Kylläpä se on oikeasti aika haastavaa aikaa monellakin teollisuden alalla kun alihankinta ei ole kunnolla elpynyt edellisestä lamasta ja nyt taas vedetään jarruja päälle joka puolella. Kysytään pitkää pinnaa asiakkailta... Kuka se asiakas sitten sattuukin olemaan ketjun eri vaiheissa.
Alle 140 hv tulevat vasta vuonna 13 vai 14 kusimääräyksen piiriin.
Eli ei tarvitse vielä "vanhoja malleja " ostaa.

Kaikkien yli 75 kW moottorien, jotka valmistetaan vuoden 2012 Tammikuun alusta lähtien on täytettävä Stage 3B/Tier 4i päästönormit... Sen voi vielä saavuttaa joko SCR (urea) tai EGR (pakokaasujen takaisinkierrätys) -tekniikalla, hyvät ja huonot puolensa kummassakin...

Vuoden 2014 (yli 130 kW) tai 2015 (yli 75 kW) alusta tulee voimaan seuraava päästönormi, Stage 4/Tier 4 final, jonka jälkeen kaikilla onkin sitten oltava sekä SCR että EGR. Eli ei moottorit ainakaan yksinkertaisemmiksi käy...

Juuri näin, muutaman kuukauden liukumaa tässä on, mutta ensi kesänä ei enää nykymääräyksen mukaisia yli 75kW koneita saa valmistaa.
Onko kukaan muuttanut yhtään käyttömukavammaksi advancen sähköisen vetokoukun laukaisun?? Tuo kahden keinukytkimen takana oleva käyttö on hivenen tympeä ja hidas käyttää. Huomattavasti näppärämpi olisi kun vetokoukun nostoa ja laskua voisi hallita nostolaitteen säätöpyörällä ja sitten kun vetovarret on nostettu ylös voisi koukun vain laukaista yhdestä keinukytkimestä painamalla. Siispä ehkä hivenen epäselvästi selvitettynä?? Mutta onko kukaan perehtynyt kuinka koukun laukaisu on oikein kytkettynä?? ainakaan äkkinäinen ei saa mitään tolkkua kytkennästä!??  ???
Siispä jos joku on jotain viritellyt, niin vinkkiä tulemaan!!

Olethan huomannut että nosto/lasku -kytkimen ollessa kuljetusasennossa (ylhäällä) pakkolaskunapilla saa vetovarret ylös niin kauan kuin nappia pitää pohjassa?

http://valtra.fi/extras/documents/FI_TLS_D-F.pdf sivu 61 kappale "Nostotoiminto"

... niin tämä koskee ainoastaan Advancea/Versua/Directiä.
Onko kukaan muuttanut yhtään käyttömukavammaksi advancen sähköisen vetokoukun laukaisun?? Tuo kahden keinukytkimen takana oleva käyttö on hivenen tympeä ja hidas käyttää. Huomattavasti näppärämpi olisi kun vetokoukun nostoa ja laskua voisi hallita nostolaitteen säätöpyörällä ja sitten kun vetovarret on nostettu ylös voisi koukun vain laukaista yhdestä keinukytkimestä painamalla. Siispä ehkä hivenen epäselvästi selvitettynä?? Mutta onko kukaan perehtynyt kuinka koukun laukaisu on oikein kytkettynä?? ainakaan äkkinäinen ei saa mitään tolkkua kytkennästä!??  ???
Siispä jos joku on jotain viritellyt, niin vinkkiä tulemaan!!

Olethan huomannut että nosto/lasku -kytkimen ollessa kuljetusasennossa (ylhäällä) pakkolaskunapilla saa vetovarret ylös niin kauan kuin nappia pitää pohjassa?

http://valtra.fi/extras/documents/FI_TLS_D-F.pdf sivu 61 kappale "Nostotoiminto"
Sivuja: [1]