Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - hancci

Olisikohan massikkamiehen palkki uudempaa mallia kuin hanssin?

Juu tuo on se uudempi versio, jota Taarup/ kverneland ei enää käytä vaan teki oman palkin.
Teräpalkin laakeripukit kun on pultattu sisältäpäin ei sitä ilman halkaisua saa irroitettua ja itse laakeri valupesässä on sellaisella kertakäyttö rautalanka lukituksella et sitä ei käsittääksen oikein saa valupesää rikkomatta oikein pois. Jos on oikein sepän vikaa vois sen pesän toki sorvailla uuden jos löytää sopivan laakerin. ja periaatteessa aina kun palkki halkaistaan pitäisi välirattaiden muoviholkit uusia.
Käyntihäiriön syy melkein satavarmasti sähköinen siirtopumppu pa säiliössä. Kuumenemisen termari tai vesipumppu tai visko, siis jos kenno on puhdas ja nestettä riittävästi.

 Levy halpa, booriakseli kallis, siinä on semmonen hupsun kuskin varalta laitettu sulake. Jos normaali ajulla ei kuulu mitään ylimääräistä, niin eteenpäin...

Juurikin näin. kuormaajalla saa etupäälle niin paljon kuormaa ja renkaalle pitoa, että on hyvä kun levy luistaa, eikä etuaksila säry. Jos etupään veto luistaa ns, normaali ajossa voi pakkaan lisätä levyjä.
Mun on sähköventtiili kerran vaihdettu takuuna n. puolen vuoden käytön jälkeen, jonka jälkeen taas toimi. Nyt alkaa olemaan taas vähän samoja oireita. Kuormaaja on tosin jo kymmenvuotias.

Versun pumppu ei paina liitintä vasten, kun kyseessä on ls hydrauliikka. Asiasta mainitaan ohjekirjassakin joten hydelohkoa ei tarvitse muuttaa yksitoimiseksi.

Kaikissa nykyajan jontikoissa on myös sellainen systeemi että ei tarvitse käänellä mitään vipuja yksitoimisen/kaksitoimisen välillä.

Hei mullahan on nykyajan jontikka,  jossa näin on. JD 3130 -74.



Eiks ls-hydrauliikka oo sitten erikseen ja se antaa öljyt ilman mitään vipuja.
Vähän reilu parikyttuhatta rullaa pyörittelin, Muuten oiva kone mut kuivan oljen paalaus on tuskaa.
Paali ei pyöri ja jos pyörii ei tule kammiosta ulos. Hieman samoja ongelmia kuivalla heinällä, mut ei niin pahasti. Tekniikka vahva ja toimiva, verkotus varma, paitsi hapolla ajaessa talmaa satunnaisesti syöttötelaa ja kietoo sit tietysti verkon sinne.
Deeressä säätyvätilavuuspumppu, ei tarvitse erikseen yksitoimista venttiiliä vaan toimii samassa lohkossa
yhtälailla yksi / kaksitoiminen.
Kemppi minarcilla täälläkin hitsattu ongelmitta.
Looran 3,25 puikkoo voi vetää kerralla ei pauku lämpöreleet.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Winneri
: 02.09.12 - klo:11:42
Oisko väärinpäinen rele laitettu joskus vahingossa?
I han K aikista H uanointa! Kierrän kaaaaaukaaaa!!!
vaijerijontikoissa 6900 ja 3050 tunteja saa ajaa ihan tosissaan että saa 300h mittariin vuodessa. uudemmissa koneissa tulee aina liki 1000h että heilahtaa. Paálauksessa huomasi eron selkeimmin. 6900 veti yhdistelmää ennen noin 200h vuodessa kun viime vuonna 6630:aan tuli tunteja paalauksessa 430h. Kuitenkin ajoa on saman verran.

Jontikoissa ollut sähkömittarit vuodesta -80, 40-sarjan tullessa markkinoille.
Käy tunnin tunnissa moottorin käydessä, jos vaan piuhat on yhdistää. :)
Sivuja: [1]