Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - turos_88

olihan se aika kiero se takaputki. Heitti reilun 10mm. silmän kohdalla... Sen seurauksena takatanko otti reunaan kiinni ja oli ilmeisemmin vängännyt ja syönyt takatiivisteen horoksi... että näin...
Tilttisylinteri työnti öljyt pihalle siitä hitsauksen yläpuolelta olevasta reiästä. Ihmetyttää vaan että mikä aiheutti tuon. Kone ollut tosiaan itsellä vasta vuoden ja eipä ole kuormaajaa oikeastaan vielä edes hirveästi käytetty. Sen verran katselin tuota sylinteriä, että edellinen omistaja oli saanut sen takatangon suojaputken vääräksi. Ilmeisesti ajettu johonkin oviaukon yläreunaan tms. Putki heittää puolivälistä n. 1mm. Voiko tuo millin heitto olla syynä tuon takatiivisteen pettämiseen, joka tod. näk antautui. Onko tuo sylinteritangon takatanko kuinka tiukka tuohon suojaputkeen, että suojaputki voisi ottaa kiinni tuohon takatankoon.

Mikä muuten tuon takatangon merkitys on? Onkohan kenelläkään vastaavia kokemuksia ko. sylinterin vuodoista/ korjauksesta. Ei ainakaan erityisen kestävältä rakenteelta vaikuta jos antautuu noin pienestä. Hintaa sylinterillä on varmasti se +1000€ että sinänsä ei huvittaisi alkaa kylmiltään vaihtamaan koko sylinteriä...
joo kyseessä on tuo 1004.40t moottori, imusarjan ja syöttöpumpun välinen  ilmaputki pitääkin tarkastaa heti kun ehtii. sitten seuraava vaihtoehto purkaa taas imuputkisto ja tarkastaa putkien puhtaus
Elikäs ongelma on että alkaa nykimään(kierokset humpaa +- 50rpm) ja kiihtyvyys häviää kun traktori saavuttaa n. 1800-1900 kierrosta. Äärimmäisen kiusallinen vika mihin ei yksikään huoltomies ole osannut sanoa mikä vaivaa. vika ollut päällä kohta n. 2 vuotta.

Vian huomaa parhaitten maantiellä kun vetää isoa kärryä tai muuta vastaavaa. Menohalut yleensä häviää pienimpäänkin ylämäen tapaiseen kun ko. kierrokset saavutetaan.

Vaihdettu on syöttöpumppu ja turbo. Imupuoli on paineistettu tankin ulkopuolelta ja todettu pitäväksi.

Äkkiseltään oma arvio on että keittoa sen tekee lisää mieli, mutta syytä ei löydy miksei se sitä saa
eli etukuormaaja on varustettu sähköisellä ohjauksella ja faster pikaliitinpöytä helpottamassa etukuormaajan kiinnitystä. nyt tuli ongelmaksi, ettei pöytä pidä kun kuormaajan irroittaa traktorista. Venttiilit jäävät tavallaan auki ja öljyt tulevat pihalle kaaressa. Mistä mahtaa johtua. enkö osaa irroittaa kuormaajaa niin, että venttiilit lukittuisivat vai onko venttiilit kenties jumissa?
Joo-o, näinhä siinä oli käyny, että varusteluettelo ei ollut täydellinen, soitto suolahteen paljasti, että koneeseen oli asennettu turbiini vaikka lopullisesta varusteluettelosta se puuttuu... Onneks näinpäin... pakkojen luistamisesta pitäs jäädä vikakoodi koneen muistiin. Ja ainakii vanhemmissa öljynpaineen valo tapas rueta vilkkasemmaa ku alko olla lopuillaa...  Eipä ensimmäinenkään omistaja tiennyt, että turbiini oli vaikka oli reilu 1000h ajellu... toisaalta ilman turbiinia oli sen aikanaan ostannu :D
Eli n. 1400 tuntia ajettu peli kyseessä, itsellä ajossa n. 100h. ollut esittelykone alkujaan, joten varusteet ihan ok. luokkaa. Nyt alkanu ihmetyttää, että kuuluuko Hitechissä pakkojen luistaa noin rankasti, vai onko varusteluettelosta jäänyt turbiinikytkin mainitsematta.

 Nimittäin jos lähtee H-alueella tyhjäkäynnillä liikenteeseen niin kone ei liiku(ei vedonvapautus käytössä) mutta lähtee hiljaksiin liikkelle ku kiekat nousee... saman olen huomannut nyt tuolla paksuissa hangissa ajaessa, että kun kiekat laskee aina lähelle tyhjäkäyntiä nii meno lakkaa... Voiko olla käytännössä uusi traktori(2008), että joku pakka ois antanu näin pahasti myöten... Tuskin nuo pakat luistattamista erityisen hyvin kestää?

Onko tää Hiteckin ominaisuuksia, koska aiempaa kokemusta ei hiteckistä ole. Hi-trollilla oon ajanu aikasemmin ja viittais kyl vahvasti nuo ominaisuudet/oireet siihen. Silti jotenkii epäilyttää kun ei oo listalla mainittu. kaikki huollot on tehty merkkihuollossa.

Pitäs saada vähä tietoo, et uskaltaako pistää vallun äkeen eteen kevväällä..
Paljon on käyttäjästä kiinni turbon kestävyys, tietty
mahdollinen valmistevikakin aina mahdollinen.

paljonko tunteja koneessa?

turbon saa äkkiä vanhaksi on/off tyylisellä käytöllä,
eli laakista käyntiin,talla pohjaan, samaten sammutus urku pohjasta
äkkiseltään,  pieni lämmityskäyttö ja tasauskäyttö paikallaan.
samaten ilmansuodattimen kunto ratkasee, kannattaa vaihtaa
tiuhempaan kun ohjekirjan mukaan käytön mukaan.
ja vähän laadukkaammat öljyt kun universaalit.

oliko lastuttaessa mitattu ahtopaineita? ei pitäis
kyllä tolla syötön lisäyksellä nousta liikaa.

8050:n mittariin tais ehtiä kertyä peräti 1500 tuntia. Aika kevyellä käytöllä ollu. Lähinnä 4,5m äkeen edessä, talvella lumikoneena ja nyt tänä kesänä sitten kvernen 470 noukkarin edessä. Ei huonolla käytöllä ole kyllä särjetty, mutta kaippa se sitten sattu se kuuluisa maanantai-kappale sitten tälle kohdalle ja se sano ittensä hommasta irti. Nyt vaan täytyy selvitellä se valkoisen savun syy...
Holset hx 40 super 16 pakopesällä. Tuon vakioahdin kestää helposti 200hv ottaa joten vikaa on todennäköisesti ollu jo aiemmin.. Holsetin kustannus on noin 750e sis alvari. Luultavasti tehonlisäystä haettiin muutoin kuin lastuttamalla koska 8050 on mekaanisella pumpulla.

Eipä muuten ole kun sähköisesti ohjattu pumppu. vuosimalli on muistaakseni -03. Sitä pohdittiin jo aiemmin, että olisko ollu turbo lopuillaan jo ennen lastuttamista... Osa konemiehistä on sitä mieltä, että valkoinen savu kylmällä koneella kertoisi turbo-ongelmista? oletteko samaa mieltä? Tuo vallu on isännän mukaan savuttanu valkoista savua käynnistäessä jo pidemmän aikaa... Holsett olisi hintansa puolesta kyllä ok, mutta ei sovellu perus maatalon koneen turboksi mielestäni mitenkään erityisen hyvin. Huonosti tuo vääntöä alakierroksilla. Enempi urakoitsijoiden joilla kierrokset pyörii lähempänä 2000 ja yli.
Naapurin isännän 8050:n turbo meni täysin paskaksi lastutuksen jälkeen. Laittovat muistaakseni tehoa lastulla jotai 30-40hp lisää valtuutetun huoltomiehen toimesta. 50 tuntia kesti turbo, sitten meni laakerit ja nyt puolet turbosta löytyy moottorista. >:( Huoltomiehen mukaan olisi pitänyt kestää, mutta näin kävi ja tarkoitus olisi laittaa koneeseen isompi=kestävämpi turbo. Mikä olisi tuolle teholle sopiva ahdin, jotta vastaavankaltaiselta jatkossa vältyttäisiin? Paikallisella huoltamolla olisivat mieluusti myyneet turbon, joka toimii vielä yli 300 hp tehoilla. Toisaalta lisäteho ei koskaan ole pahitteeksi, mutta kustannukset täytyisi pysyä kurissa...
Sivuja: [1]