Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Noissa kaiketi aika yleistä että syöttöpumpulla menee paineventiili rikki (/paskaa väliin) jolloin laskee siirtopumpulta tulevan polttoaineen suoraan paluulinjaan ja kone kärsii kokoajan pa-pulaa vian huomaa luonnollisesti teho puuttena. Ventiili hintaluokkaa muutama kymppi ja vaihto onnistuu kotikonstein about 10 min. ruuvaus yms jutut ei auta ennen venttiili kunnossa...
On jo aika vanha keskustelu, mutta löysin tämän kun etsiskelin vinkkejä laiskan TS100:n piristämiseen.
Missäs paikkaa tuo syöttöpumpun paineventtiili on?
Kiitos etukäteen
NH TS100 es aloitti pakkasten myötä vilkuttamaan kojetaulussa stop-viestiä, ja samalla öljynpaineen mittaripalkki laski nollaan ja öljynpaine-kuvake vilkkui.
Ongelma esiintyy tyhjäkäynnillä ja yleensä kaasua lisäämällä se poistuu. Kai tuo tarkoittaa moottoriöljyn painetta, eikä vaihteisto/peräoljyä? Voi olla tyhmä kysymys, mutta minulla ei ole mitään käsitystä miten ko. masiinan vaihteisto toimii, vaatiiko se hydrauliikalta öljynpainetta tms.. Mittaritaulussahan on se normaali moottorin öljynpaineen varoitusvalo, se ei ole vilkkunut. Mistähän tässä alkaisi vikaa etsimään?
Minne kannattaa Loimaalta romurautaa kärrätä? Paljonkohan tonnista mahtaa nykyään saada?
Pitäisi hankkia etukuormaintraktori pikkutilan kevyeeseen käyttöön. Budjetti on noin 15000e + alv. Muutama vaihtoehto on jo kiikarissa:
Valmet 665
Fiat 80-90 hi-lo
Valmet 6400
Tuo isompi Valmet menee pari tonnia yli budjetin ja mittarissa on kolme kertaa enemmän tunteja kuin muissa. Siinä olisi kyllä turbiinikytkin jota kovasti etukuormainkäytössä kehutaan. Onkohan se lisärahan väärtti?
Millaisia kokemuksia kyseistä koneista ihmisillä on, suosituksia tai haukkuja? Mitä vikoja noista pitäisi tarkkailla, vai olisiko parempia vaihtoehtoja?
Toki viestiä voi laittaa, jos jollain olisi vastaava kone myynnissä.