Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Pamppu

Mites karhun linko? Luukut näytti videossa vähän heiveröisiltä jos paljon lunta ja kiviä ohjailee.
Munkin pitäisi opetella toi nopeesti laskuttamisen taito. Tämän ja viime vuoden koneurakointi töitä on vielä laskuttamatta 850-900 tuntia. Onneksi asiakkaat on ollu aina hyvin maksukykysiä. On vaan tympeetä hommaa noi lasku- ja kirjanpitohommat, mutta silti pitäs pyrkiä kuukauden viiveeseen.
Ihan sama onko karkastua vai ei, kun hinnan ero on noin suuri orkkis ketjuihin verrattuna. Uudet ketjut vaihtaa koneeseen kuitekin 2 minuutissa. Olen ajanu noilla ketjuilla 04 vuodesta lähtien. Laskutettuja ajoja on tullut vähintään 1000 h + omat ajot.
Oon ostanu pari vuotta ketjut kronokseen/ilsboon kailatecin verkkokaupasta, 10 mm nostoketju oli jotain 10€ metri. Pari kertaa oon tilannu 10 metriä kerralla. Löytyy kyllä myös 13 millisenä. Ajettu on 300-350 tuntia, 20 metrillä ketjua. Sitä ennen ostin polarteknikiltä, hinta oli samaa luokkaa. Eikä ollu eroa kestossa. Ite jatkan katkenneita ketjuja uusia lenkkejä hitsaamalla. Alkaa vaan olemaan jo koko kone vaihto kunnossa.
Kiinostaa kans toi tr-270 linko, mutta saiskohan tilattua 250-260 leveenä. 270 on liian levee, kun nykynen esko mahtuu hikisesti ja se on jotain 250-255.
omassa överumissa kääntö hidastu, niin autto kun putsasi vaihtoventtiilistä löytyvän pienen sihdin.
ei tarvi vapaata paluuta, toimii perus liittimistä.
Omassa koneessa oli samantyyppinen vika. Kuormain nyki nostossa ja vika oli pikaliittimessä. Liittimen vaihto autto asiaan.
missäs päin hämettä? on tullut urakoitua ketjukoneella.
Käy 10mm ja 13mm ketju. On eri lokoset kummallekkin ketjulle ja työleveys on 150 senttiä.
Laita murskain traktorin perään. Joudut kuitenkin ajamaan naapurien pellon laidat ja tiet, on sitten mukavampi ajaa siirrot. Oma kronos on vm. 04/05, Ilman sivusiirtolaitetta ja hyvin olen ilman pärjännyt. Ajoa on n.150 tuntia vuoteen. Suojakotelon jalakset on joutunu vaihtamaan ja koteloa hitsaamaan, kun on kulunut puhki. Kivettömätöt kesannot olen ajanut heinäterällä, joka sietää enemmän ajonopeutta kuin ketju. Pienen läntin takia ei kannata vaihtaa. Mielestäni kaikin puolin loistava kone ja kestää kovaa käyttöä.
Jos kerta ajo ei lautasäkeellä riitä, niin sitten kannattaa kyntää! Menee sama aika ja jopa vähemmän ainetta ja syysmuokkaus on tehty kunnolla!
Ehdottomasti överumit! Kvernelandien laukasimet on samalta ajalta, kun etukuormain ilman kauhankääntöä!
Sivuja: [1]