Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3

Viestit - paali-inssi

Kyl niitä tuolla tienpäällä joutuu muutaman kilometrin kuskaa. Miten olette takalaitanosturista tehny rampin elukoille? Joutuu varmaan ainakin jatkamaan ja miten lastausta helpottavat ajoaidat? Minkä verran kopissa pitää olla ilma-aukkoja?


Tuolla olis tuommoinen kärry  http://haumet.fi/galleria.html
http://www.nettikone.com/suokone/pk-1s-palakone/1254935

Meillä on ollu tommonen kiekko ku tos konees (ei mun  kone mutta kiekko samallaanen) ei tarttepelätä jos on kiviä että tulee osia tosin on kuppiteräkiekkokin uusille soille menee kannikoon kivemmin kun toi tsvn tekemä kiekko kupit on hitsattu pikkusaumalla liinni että ei lähe irti jos sattuu hilipaamaan kiveen ;D ;D ;D

Löytyykö noita ässän kuppiteriä muualta kuin Suokoneelta.
Talikko kivet ei koskaan ole ongelma vaan ne pään kokoiset joita on ihan hirveästi... Talikko kivethän keräilee nopeasti vaikka niitä olis kuinka paljon.



Tuolla kun päästelee menemään ei päänkokoiset kivet ole todellakaan mikään ongelma! http://www.youtube.com/watch?v=yDrsG0fqJi8&feature=youtu.be
http://www.avs-yhtiot.fi/fi/hytar_news_hpp-190.html    Eipä jää kintaan jälkiä klapuihin tolla koneella.
Kyseisessä sylinterissä on läpimenevä mäntä, eli sinne putkeen työntyy sylinterin toinen pää. Tällä saadaan yhtä nopeat liikkeet molempiin suuntiin, ja siinä ne hyvät puolet sitten olikin. Eli, se sylinterin mäntä on varmasti ottanut kipeää, ja tiivisteet on paskana. Eli todennäköisesti se sylkky on antautunut paljon enemmän, miltä se näyttää nyt.

On näköjään sylinterin osien nimet vähän hakusessa ::) , mutta asiaan tossa ei oo kovin iso ja kallis remppa. Kyseessä on ns. keskimäntä sylinteri eli yläpuoleiseen vääntyneeseen  suojaputkeen työntyvä männänvarsi on vaurioitunut ja särkenyt varrentiivisteet, siitäpä vuoto. Uusi männänvarsi ja tiivisteet paikoilleen ja ei ku hommiin. Kustannus satasen luokkaa jos itse osaa purkaa ja kasata.
Tässä vähän faktatietoo arvon foorumilaiset ahmetista. Ensimmäinen kone valmistettiin 25 vuotta sitten ja kaikkiaan niitä valmistettiin kymmenkunta kappaletta. Tuo You Tubessa oleva kone on uusin kehitysversio eli juhlavuoden malli 8). Parannuksia ja muutoksia on päivitetty uusimpaan versioon eli kivikokoa on kasvatettu max. 500 mm
työleveyttä lisätty, voimansiirtoa järeytetty, hydrauliikka muutettu sähköohjatuksi, kippauskorkeutta lisätty. Jos herrää kysymyksiä niin koitan antaa vastauksia!

Hinta??????????? ;D
Kerro ihmeessä!


http://nhk.fi/tks/muut-167/ahmet_550_-kivenraivauskone-206.html

Kone on NHK-keskuksen ja Haumet Oy:n myynnissä kannattaa kysellä hintoja sieltä  ;)
Oli uudessa koneviestissä asiallinen juttu etukarhotuksesta
Lainaus käyttäjältä: rene link=topic=29995.msg489146#msg489146 [quote
Tuo karhotin on vaan tavattoman hyvä siirtämään joka ainoan pikkukiven mitä pellossa on, muutenkin ominaisuuksiinsa nähden kallis kun ei tuo ole juuri vanhaa keskipakopöyhintä kummempi. :( :(

On tainnu olla koneen säädöt aika pahasti hukassa jos on noin päässy käymään. ??? ???
Pitää ensi kesälle hankkia etukuormaaja ja siihen paalipihti.

Millainen pihti toimii isojen pyöröpaalaimella tehtyjen säilörehupaalien siirtelyssä, kun yhdistelmäkone jättää paalit kyljelleen ja ne pitää nostaa pystyyn? NHK-grip tai vastaava ilmeisesti pätevä pellolla lähikasaukseen, mutta entä kuormaus kärrylle tai pinoaminen /pinon purkaminen esim. kaksi paalia päällekäin tapauksessa?
On näköjään tullu tuonne NHK-keskus.fi sivuille videoo noista pihdeistä. Ei näköjään haittaa vaikka olis kolmekin paalia päälekkäin.
Eikös tuolla gripillä pysty käsittelemään noita paaleja mistä asennosta tahansa. Jos tarttee kääntää paali pystyyn niin ote paalin päädyistä eli pihti lasketaan paalin päälle ja puristetaan pihti kiinni ja tämän jälkeen pihti käännetään kauhasylinterillä pystyyn ja kas kummaa paali on pystyasennossa ja paali lepää alakaaren päällä joten paalia ei tartte puristella että pyssyy mukana, on varmaan reuhun säilymisen kannalta varmasti hyvä asia että ei tartte puristella ulkovaipalta ja irrotella muovin limityksiä
Tarkoitin NHK-grippiä
Eikös tuolla gripillä pysty käsittelemään noita paaleja mistä asennosta tahansa. Jos tarttee kääntää paali pystyyn niin ote paalin päädyistä eli pihti lasketaan paalin päälle ja puristetaan pihti kiinni ja tämän jälkeen pihti käännetään kauhasylinterillä pystyyn ja kas kummaa paali on pystyasennossa ja paali lepää alakaaren päällä joten paalia ei tartte puristella että pyssyy mukana, on varmaan reuhun säilymisen kannalta varmasti hyvä asia että ei tartte puristella ulkovaipalta ja irrotella muovin limityksiä
kuuklettelin tossa äsken ja tuli hakusanalla kivenraivauskone mielenkiintonen kone vastaan , onkos tuommoisesta koneesta kokemuksia. Näyttäs ainakin olevan järeämmin tehty kun nää muut kotimaiset konneet. Tuon konnen kuva löytyy www.haumet.fi osoitteesta ja siellä kuvagalleriassa.
Bondioli&Pavesi nivelakseli, koko 5, halkaisijaltaan 160mm kitkalevyillä oleva kytkin.

Jotkin valmistajan säätöarvot kytkimen kireydestä on varmasti olemassa, niitä kaipaisin, reilu 20v sitten lumilingon mukana tulleista ohjekirjoista ei löydy.

Vai vedetäänkö säätö tyyliin; niin kirelle että traktori sammuu kun heittosiivikolle tarjoaa patikan päätä, sitten pultteja varttikierros takasin...  ::)
Onko kytkin ollu taivasalla tuon 20v?
Sivuja: [1] 2 3