Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Kyl niitä tuolla tienpäällä joutuu muutaman kilometrin kuskaa. Miten olette takalaitanosturista tehny rampin elukoille? Joutuu varmaan ainakin jatkamaan ja miten lastausta helpottavat ajoaidat? Minkä verran kopissa pitää olla ilma-aukkoja?
Tuolla olis tuommoinen kärry
http://haumet.fi/galleria.html
Talikko kivet ei koskaan ole ongelma vaan ne pään kokoiset joita on ihan hirveästi... Talikko kivethän keräilee nopeasti vaikka niitä olis kuinka paljon.
Tuolla kun päästelee menemään ei päänkokoiset kivet ole todellakaan mikään ongelma!
http://www.youtube.com/watch?v=yDrsG0fqJi8&feature=youtu.be
Kyseisessä sylinterissä on läpimenevä mäntä, eli sinne putkeen työntyy sylinterin toinen pää. Tällä saadaan yhtä nopeat liikkeet molempiin suuntiin, ja siinä ne hyvät puolet sitten olikin. Eli, se sylinterin mäntä on varmasti ottanut kipeää, ja tiivisteet on paskana. Eli todennäköisesti se sylkky on antautunut paljon enemmän, miltä se näyttää nyt.
On näköjään sylinterin osien nimet vähän hakusessa
, mutta asiaan tossa ei oo kovin iso ja kallis remppa. Kyseessä on ns. keskimäntä sylinteri eli yläpuoleiseen vääntyneeseen suojaputkeen työntyvä männänvarsi on vaurioitunut ja särkenyt varrentiivisteet, siitäpä vuoto. Uusi männänvarsi ja tiivisteet paikoilleen ja ei ku hommiin. Kustannus satasen luokkaa jos itse osaa purkaa ja kasata.
Oli uudessa koneviestissä asiallinen juttu etukarhotuksesta
Pitää ensi kesälle hankkia etukuormaaja ja siihen paalipihti.
Millainen pihti toimii isojen pyöröpaalaimella tehtyjen säilörehupaalien siirtelyssä, kun yhdistelmäkone jättää paalit kyljelleen ja ne pitää nostaa pystyyn? NHK-grip tai vastaava ilmeisesti pätevä pellolla lähikasaukseen, mutta entä kuormaus kärrylle tai pinoaminen /pinon purkaminen esim. kaksi paalia päällekäin tapauksessa?
On näköjään tullu tuonne NHK-keskus.fi sivuille videoo noista pihdeistä. Ei näköjään haittaa vaikka olis kolmekin paalia päälekkäin.
Eikös tuolla gripillä pysty käsittelemään noita paaleja mistä asennosta tahansa. Jos tarttee kääntää paali pystyyn niin ote paalin päädyistä eli pihti lasketaan paalin päälle ja puristetaan pihti kiinni ja tämän jälkeen pihti käännetään kauhasylinterillä pystyyn ja kas kummaa paali on pystyasennossa ja paali lepää alakaaren päällä joten paalia ei tartte puristella että pyssyy mukana, on varmaan reuhun säilymisen kannalta varmasti hyvä asia että ei tartte puristella ulkovaipalta ja irrotella muovin limityksiä
Tarkoitin NHK-grippiä
Eikös tuolla gripillä pysty käsittelemään noita paaleja mistä asennosta tahansa. Jos tarttee kääntää paali pystyyn niin ote paalin päädyistä eli pihti lasketaan paalin päälle ja puristetaan pihti kiinni ja tämän jälkeen pihti käännetään kauhasylinterillä pystyyn ja kas kummaa paali on pystyasennossa ja paali lepää alakaaren päällä joten paalia ei tartte puristella että pyssyy mukana, on varmaan reuhun säilymisen kannalta varmasti hyvä asia että ei tartte puristella ulkovaipalta ja irrotella muovin limityksiä
kuuklettelin tossa äsken ja tuli hakusanalla kivenraivauskone mielenkiintonen kone vastaan , onkos tuommoisesta koneesta kokemuksia. Näyttäs ainakin olevan järeämmin tehty kun nää muut kotimaiset konneet. Tuon konnen kuva löytyy
www.haumet.fi osoitteesta ja siellä kuvagalleriassa.
Bondioli&Pavesi nivelakseli, koko 5, halkaisijaltaan 160mm kitkalevyillä oleva kytkin.
Jotkin valmistajan säätöarvot kytkimen kireydestä on varmasti olemassa, niitä kaipaisin, reilu 20v sitten lumilingon mukana tulleista ohjekirjoista ei löydy.
Vai vedetäänkö säätö tyyliin; niin kirelle että traktori sammuu kun heittosiivikolle tarjoaa patikan päätä, sitten pultteja varttikierros takasin...
Onko kytkin ollu taivasalla tuon 20v?