Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Visionaari

Tähän automaattiin varaosien saanti vaan sattuu kestämään välillä hiukan aikaa.          Sähkökatkon jälkeen täytyy aina käynnistää manuaalisesti.

Muuten ominaisuuksia riittää.   

Mutta onko se kaiken kaikkiaan hyvä, vai onko joku muu parempi?

Mitäs tollanen H&L kustantaa? Löytyy myös tuon näköisenä ~8t€ pintaan.
http://www.milkline.com/en/herd-management/feeding-devices/automatic-feeding-devices-milkine-com/index.aspx?m=53&did=933
Hana pitäis olla maitohuoneen seinässä. Pankkikortilla toimiva hana. Mielellään sillä korkeudella, ettei tarviis autosta nousta (drive in). Ja sijainti isoon kaupunkiin vievän valtatien varressa.

Omaan pulloon myynti, ja tyhjiä pulloja vois olla myös automaatissa myytävänä.

Samalla systeemillä, miksei samalla automaatillakin, voisi myydä myös tuoretta leipää.

Auki 24/7 ja vanhaksi menneet leivänjämät syöttäisi karjalle.

Tämmösiä myyntikioskejahan löytyy, ja sijoitus mieluummin johonkin kauppakeskuksen aulaan kuin tienvarteen . http://uudet.smartfarm.fi/index.php?mact=Products,cntnt01,details,0&cntnt01sortby=product_name&cntnt01sortorder=asc&cntnt01productid=10&cntnt01returnid=60
ensin menee puintikierroksen ~7km/h ilman ongelmia, ja sitten seuraavalla kierroksella täysin samalla kasvustolla ei jaksa pitää kierroksia, vaan nopeutta on laskettava 3-4km/h ettei tyystin puintikelan nopeus romahda.

Ajatko oikeasti noin kovaa 2035 sampolla? Paljonko menee hukkaan ja minkälaista kasvustoa?
No, nyt ollu puitavana pystyyn kuivanutta ohraa, sato ~2-3t/ha, joten kyllä vielä pysyvät koneessa. Kunnon sadolla ei toki voi ajaa noin kovaa.
eilen huollettiin omaa 2035:ttä joka tuli tälle syksyä. koneella ajettu 400h ja vuosimalli 04. polttoainesuodattimet ja kaikki ilmansuodattimet alkuperäisiä !? oli pikkasen eri tehot sekä moottorissa että ilmastoinnissa putsarien vaihdon jälkeen.
Ilmansuodattimen kyllä putsasin, mutta se saattaa olla vanha, vaihtoon..
Polttoainesäiliö on paljon alempana kuin moottori. Polttaineletkussa vuoto säiliön ja siirtopumpun välissä. Letkussa jatkuva alipaine ja letku hapertuu ajan myötä. Alipaineesta johtuen päällepäin ei näy minkäänlaista märkyyttä. Meillä Claasissa vastaavat ongelmat loppuivat tuon putken uusimisella.
Pitääpä vielä katsoa toi letku, muistelen kyllä sen uusineeni viime vuonna. Siirtopumppu olis vielä vaihtamatta..
Mikähän mättää -97 Hydro2035 Sampossa, kun voimaa on välillä hukassa? Eihän tossa värkissä toki liikaa voimaa ole koskaan, mutta ensin menee puintikierroksen ~7km/h ilman ongelmia, ja sitten seuraavalla kierroksella täysin samalla kasvustolla ei jaksa pitää kierroksia, vaan nopeutta on laskettava 3-4km/h ettei tyystin puintikelan nopeus romahda. Ja taas saattaa kulkea ongelmitta täyttä nopeutta? Tehot tuntuvat olevan parhaiten tallessa heti puintiin lähtiessä. Olen kokeillut vaihtaa tankin korkin kankaaseen (jos tekee alipainetta tankkiin), polttoaineletkut on katottu, polttoainesuodatin jalkoineen (oli kallis) on vaihdettu, mutta ei auta.

Pitäisikö vaihtaa polttoainepumppu seuraavaksi? Ruiskutuspumppu kävi ruuvattavana jo ennen tätä ongelmaa, jotta alitehoiseen puimuriin sai vähän jytyä.
Sivuja: [1]