Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - vilda

nyt Nivalassa Kujalassa.
tänään työnäytöksiä  Kannuksessa ja Nivalassa..
Siis tuollahan ei voi mitenkään säädellä karhon leveyttä? vai voiko..

Ulosoton kierrosluvulla voi säädellä.

Tervetuloa tutustumaan lähemmin näyttelyssä, mutta sen verran voisin tuohon sanoa että ROC:n ja roottorikarhottimen vertailu on kuin vertailisi lentokonetta ja polkupyörää, molemmat on tarkoitettu liikkumiseen mutta hieman eri lähtökohdilla.. Hinnasta sen verran että listahinnassa on kuusi numeroa, mutta näyttelytarjouksessa yksi vähemmän.

Just... Epäilen kyllä että pitää olla kova puhumaan että näitä saa kaupaksi, siis enempää kuin muutaman esittelykappaleen maakuntiin. Koska kuitenkin 99,99 % ajaa niillä polkupyörillä ja 0,01 % lentokoneilla ;D

Hyödyt on kyllä kiistattomat mutta suuret pitää olla ongelmat roottorikarhottimien kanssa jos tähän pitää lähteä...

Ehkä vertaukseni oli hieman huono osuva, tarkoitin suunnittelun lähtökohdallisia eroja eli ROC:n lähtökohtana on ollut rakentaa ilman kompromisseja (=joka kohteeseen haetaan siinä parhaiten toimiva ja parasta laatua oleva,eikä halvin osa) kone joka on äärimmäisen toimintavarma ja pitkäikäinen ammattikäyttöön. Esim. RT950 sarjan vanhimmilla koneella on takana jo n. 24 000 ha ja kone jatkaa edelleen töissä ilman että takana olisi mitään suurempia remontteja. Urakointikäytössä tärkeässä osassa on myös karheen laatu, vähemmän roskaa/kiviä = vähemmän murheita jatkoketjussa; ilmavampi ja tasainen karhe ; tarvittaessa,esim. vähällä tavaralla, on mahdollista siirtää myös kertaalleen karhotettu karhe yms.
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa. 
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä.  :-\

 Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..

Ei kai sentään.... Kaks pitkää kuljetinta, noukkarit + suunnittelukulua... 35 - 45 tuommoselle keksinnölle vois olla maksimihinta kokoluokassa 9m (kolme pikkukoneen karhoa yhteen)

Itsehän olisin tehnyt tuosta semmoisen että se keräis karhon keskelle, tulis luonnolliset linjat seurata noukinvaunulla jos kiertää ulkokehiä kasaan.

RT950:ssähän (videoilla näkyvä kone) on 3 kpl kuljettimia.. ja sivulle syytävyyden ideana mahdollisuus ajaa tarvittaessa jopa 18 m samaan karheeseen ja karheiden helppo uudelleen järjestely vaikeamman mallisilla pelloilla.

Mutta olet aivan oikeassa että keskelle karhottavalla on omat puolensa ja käyttökohteensa ja uskonkin että ROC:n tuotevalikoima laajenee sentyyppisellä ratkaisulla jo lähitulevaisuudessa..

No paljasta nyt edes vähän hintahaarukkaa tai edes hinnan suhdetta perinteisiin samankokoisiin roottorikarhottimiiin

niin, ennenko sepät alkaa väsätä omia vastaavantyyppisiä koneita  ;D
mitäs tuohon nyt tarviis, noukkimia... kuljettimia... hydrauliikkaa ja kuljetuspyörät. Ei muuta  ;)

Tervetuloa tutustumaan lähemmin näyttelyssä, mutta sen verran voisin tuohon sanoa että ROC:n ja roottorikarhottimen vertailu on kuin vertailisi lentokonetta ja polkupyörää, molemmat on tarkoitettu liikkumiseen mutta hieman eri lähtökohdilla.. Hinnasta sen verran että listahinnassa on kuusi numeroa, mutta näyttelytarjouksessa yksi vähemmän.
Hintaa on varmasti tuplat tavalliseen verrattuna, tonuttiin jopa kolminkertainen, lieneekö etuja samassa suhteessa. 
Toki maajusseilta saadaan taas tukimarkat pois uudella, erikoisella härpäkkeellä.  :-\

 Isot pojat puhuu sadasta tonnista. Tiedä häntä..

Ei kai sentään.... Kaks pitkää kuljetinta, noukkarit + suunnittelukulua... 35 - 45 tuommoselle keksinnölle vois olla maksimihinta kokoluokassa 9m (kolme pikkukoneen karhoa yhteen)

Itsehän olisin tehnyt tuosta semmoisen että se keräis karhon keskelle, tulis luonnolliset linjat seurata noukinvaunulla jos kiertää ulkokehiä kasaan.

RT950:ssähän (videoilla näkyvä kone) on 3 kpl kuljettimia.. ja sivulle syytävyyden ideana mahdollisuus ajaa tarvittaessa jopa 18 m samaan karheeseen ja karheiden helppo uudelleen järjestely vaikeamman mallisilla pelloilla.

Mutta olet aivan oikeassa että keskelle karhottavalla on omat puolensa ja käyttökohteensa ja uskonkin että ROC:n tuotevalikoima laajenee sentyyppisellä ratkaisulla jo lähitulevaisuudessa..
ROC noukinkarhotin nyt Suomessa. Etuja perinteisiin karhottimiin mm. Puhtaampi karhe: ei enää maata pitkin raapimista, vaan kuljetinmatto hoitaa homman, eivätkä kivet löydä enää tietään karheeseen. Puhtaanpi työn jälki: noukkimet seuraavat pellon pintaa tarkasti. Joustavuus: karheen voi tarvittaessa heittää vaikka sarkaojan yli ja karheen koontipuolta voi muuttaa vauhdissa. Kommentit, epäilyt ja kysymykset ja huomiot tervetulleita. Luonnossa voi ihmettelemään tulla Farmarissa viikonloppuna, osasto C29 ja työnäytöksistä ilmotetaan myöhemmin..
videoita: http://www.youtube.com/watch?v=cRWZ0gbcrA0 ja lisää (ja parempia) videoita aiheesta löytyy käyttäjältä denuba youtubesta.
Sivuja: [1]