Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Vilkutin

tuota magneettisatulaa tarviikin koittaa, juu eilen surffailin mm. wanhawoima sivustolla ja siellä päädyin siihen että kyseessä lienee joku olympia moottori.
itellä oli aikoinaan vm.91 L200 4WD, se oli jo silloin saman ikäistä nelikko hiluxia pirusti kankeempi. Sitä en tiedä sitten oisko aikojen saatossa korjaantunu. Noita vanhoja mitsuja en suosittele.
Päiväää, sain vihdoin rekisteröityä vielä tänne uudellekkin foorumille.
Onko täällä maamoottori tuntijoita, ja kuka tietää miten tuon saa taas antamaan kipinää. Kun magneettisuus hävinny. Tässä vähän kuvia;

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Konekuvat/Koneita+ja+vehkeit%E4+Padasjoelta/ty%F6t+ja+sekalaiset+kuvat/Remontit/Maamoottori_rojekti_syksy_05/
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Konekuvat/Koneita+ja+vehkeit%E4+Padasjoelta/ty%F6t+ja+sekalaiset+kuvat/puunajoa/koivurankaa+ja+mezzo.JPG
Alkuun oli 515 patu, reilu 10vuotta ajettiin. Kerran nous kuormaaja pois kääntöpesästä ja rojahti rakkorin takalasista sisään. Myös pystypylväs repes irti.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Konekuvat/Koneita+ja+vehkeit%E4+Padasjoelta/ty%F6t+ja+sekalaiset+kuvat/Remontit/Patu515+Remonttia/pysty_puomi.jpg
ja
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Konekuvat/Koneita+ja+vehkeit%E4+Padasjoelta/ty%F6t+ja+sekalaiset+kuvat/Remontit/Patu515+Remonttia/puomin_akseli.jpg


Nykyään sama kronoksen 120D kärry, hudraulivedolla. Kuormaajana ollu nyt abaut 3vuotta Patun 304T, hydr. esiohjauksella.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Konekuvat/Koneita+ja+vehkeit%E4+Padasjoelta/ty%F6t+ja+sekalaiset+kuvat/puunajoa/polttopuita_suoraan_pannuhuoneeseen2.jpg

tästä uudemmasta patusta sen verran sanottavaa, että napeilla toimivat tukijalat tahtoo renata kokoajan, ilmeisesti kosteuden takia. Muuten toiminu asiallisesti. Käyttöpaine pitäis olla 190bar, tuosta mezzosta 5000h jälkeen ei lähde varmaan kovinkaan paljoa. Eli lisäpumppua tarvis ruveta suunnitteleen. Ehkä taakse, ulosotto toimiseks tai sitten keulapumppu keulapumpussa vaan harmittaa tuo pituus, kuormaaja pitäis laittaa takasiltaan ja siihen joku risukoura.   Kellään sopivia sovitteita?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Xenonit
: 25.12.08 - klo:21:17
Laviskassa muutossarjoja iso kasa. H4 mallissa se huono että virran kulutus niin pieni ettei jaksa polttaa pitkien merkkivaloa, eikä saa normaalisti otettua lisävaloille herätevirtaa. Tähän auttaa kun laittaa piuhojen väliin normipolttimon palamaan konehuoneeseen, kulutusta "tuottamaan". Muuten erittäin hyvät en palaa enää halogeeneihin.


Tuo polttimo palamaan konehuoneeseen on melko huono ratkaisu... itselläni oli hiluxissa sama ongelma, vastus väliin. Itsellä vielä niitä vastuksia ylimääräisenä. H4 sarjasta kyse itselläni.
Sivuja: [1]