Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - mf_185

Eli ongelmana on se, että deutsista on mennyt webasto rikki, eikä ole varaa korjauttaa/laittaa uutta. Ajattelin sähkölämmitintä tilalle, mutta lähes kaikki toimivat 230V jännitteellä, lukuun ottamatta pienitehoisia (150W) keraamisia lämmittimiä, joilla ei käytännössä tee mitään. Monet 230V laitteet toimivat muuntajan jälkeen 12V jännitteellä. Huonona esimerkkinä play station 2. Sitten kysyisinkin, että miten on näiden defan lämmittimien kanssa. Onko niissä muuntajaa, että loppujen lopuksi ne toimivat 12V jännitteellä? Jos näin on niin lämmittimen saisi helposti kytkettyä suoraan akkuun. Toki sulake väliin ja paksua virtajohtoa.

Kiitokset vastauksista jo etukäteen  8)
en ymmärrä tuota turbokuumetta itsekkään...turhaa hyvän koneen pilaa...halvemmaksi tulee ostaa kone,jossa valmiiksi tehtaalta turbo >:(
 Siinä vielä tietämättömämpi? Jos ei sul oo ollu kumpiakaa ni vois olla vastaamatta?  + pietäänlö teillä raktorien kauneuskilpailuja??  ??? Mutta yleisesti ei kovin ruosteinen kaunista oo.  :P
[/quote]       itse asiassa ei ole ollut valmettia,fiattia eikä caseakaan,eikä tule koskaan olemaankaan,mutta sen verran voin sanoa että noin 2000 tuntia on turvemaalla tullu 5150 ajettua, ja lähes saman verran 8400 valmettia, vaikka nyt näin isoista koneista täällä ei puhetta ollutkaan,niin silti valitsen pyhällä hengellä casen,jos pakko olisi...8400 valmetista kun ei siellä ainakaan ole vetämään viioitinta suurempaa työkonetta, ja maxumilla vedettiin tuplaimuvaunua!söi vähemmän öljyä,ja polttoöljyä,toisin kun valmetti söi !

Muutamia vastauksia minulle esitettyihin kysymyksiin:
- kokonaisbudjetti on 20 000€ sis. alv. Enempää ei ole varaa tarkoitukseen laittaa. Siispä uusi ei ole vaihtoehto.
- vanhempia Caseja en ole pitänyt juurikaan vaihtoehtona. Syynä on lähinnä se että kohdalleni ei ole osunut siedettävän hintaista kohtuu ajotunneilla olevaa yksilöä. Mielestäni näitten hinnat tuppaavat olemaan varsin kovia ikä huomioon otettuna.
110-90 turbo siinä retro peli.5130 hengetön ja turha antaa pisteitä hienouksille jos käyttöä vähän mutta jos kuppi kallistuu casen suuntaan harkitse 5150.
         siinä tietämätön. jos on fiiatti ihmisiä suosittelee fiiattia,jos on case ihmisiä suosittelee tietenkin casea,itse vihaan molempia merkkejä,ja viimeisenä valmettia!valmettia en suosittele oikein kellekkään,ja syö polttoainetta niinku mikäkin!! mutta jos jommankumman täytyy valita,ehdottomasti case, se näyttää jo silmissä paremmalta!ja tehokkaammalta,enkä usko että on hirveä syöppökään!
mulle on kerrottu että 600 sarjalaisen rattia saa muutettua ilman sitä säätöominaisuuttakin,mutta miten??kertokaa!
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: MF 675
: 10.07.09 - klo:19:36
Osta samantien 690. On puhtia paremmin.
   jos haluaa 675 ostaa niin ei sen muita pitäs haitata,tykkäsin 675 enemmän kun 690 koska oli nopeampi ja pehmeämpi ajaa,vaikkakin vähän laiska,mutta ei liian laiska!
mikä on tuo muunnin valmetin 615 715 815 ja 915M?mitä se muunnin tarkoittaa ja mitä hyötyä siitä on? ja mikä on turbiinikytkimen hyöty ja tarkoitus? en löytänyt täältä samasta aiheesta kysymyksiä,joten tein uuden keskustelun...ja vastatkaa asiallisesti :)
onko tuollane oikeasti varastettu ja millo?
meillä on 690 super 4wd ajettu 9015h, eikä konetta aukastu kertaakaan, kiertää 2400rpm,huollot on kuitenkin tehty. kone ei syö öljyä juurikaan,ja polttoaneen kulutuskin on vähäinen mitä vertaa esim saman ikäluokan valmettiin. 690 on vedetty 4 siipisiä 14" auroja, ja hyvin vetää!traktorin ohjaamo on kyllä viihtyisä,lämmin eikä mikään meluisakaan..amos kirjoittaa huonona puolena lämppäri,se on sen oma mielipide,mutta mun mielipide on se,että traktorin hytti on todella lämmin,kovallakin pakkasella!
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: MF 675
: 08.07.09 - klo:02:47
kokkolassa vai oliko ylivieskassa muutama kk sitten mut se oli 690 takapotku,iha siisti
seuraavaks joku kysyy että mitä se öljy on ja onko abceellä... :D

Yks, kaks, kolme, neljä, viis, kuus, ja vasta sitten *****ilua!!!

yleensä jos tollanen merkkivalo palaa niin öljyä on vähän..


ninhän se on...mutta missä sitä öljyä sit on vähän?ku se todennäköisesti niinku aiemmin jo mainitsivat että pääsee paineet jostaki kusemaa?
hei!minulla on tuollainen M-F 690, ja siinä ei mene neliveto päälle ampumallakaan!missä vika?ja kojelaudassa palaa valo, missä on ratas,ja rattaan keskellä joku pisara,ja rattaan molemmin puolin nuolet,jotka "puristaisi" ratasta??mikä on vika,ja kuinka kallis? aina kun nelivetoa yrittää laittaa päälle,niin valo syttyy, ja valo palaa joskus ajon aikanakin,mutta nelivetoa EI ole saatu päälle??
TERVE!oisiko kenelläkään käytännön kokemusta traktorista massey ferguson 675?olisin tekemässä traktorikauppoja kyseistestä mallista, onko lujia moottoreita noissa,ja onko traktorit kuinka nopeita maantiellä,ja onko näissä mitään tyyppivikoja?kun traktorillani ajetaan puita,ja lähimpään metsäsaralle on matkaa n.30km!se matka oli tuskallinen 185 ketjut päällä,joten laitoin sen pois,ja nelikkoa tilalle!järkeviä vastauksia kiitos! :)

1984 kototilalle hankittiin tuommoinen 675T, oli vuoteen 2001 asti, 1997 lisättiin etukuormaaja.

Huomioitavia juttuja, Vakiokone (turbomalli) ja/tai ilman etukuormaajaa:

- Ketterä

- Pirteä

- Ohjaamo sopivan väljä

- Oli muuten loppuun asti tiivis kone

- Väännön nousu hyvä (omaan makuun, kun jonkun pitää kuitenkin sekaantua)

- Jos hankit konetta joka on vielä "ruuvaamaton", älä nosta syöttöä/kierroksia kuin korkeintaan aavistus, syyt seuraavaksi

Huomioitavia juttuja, jo "ruuvattu" kone ja/tai etukuormaajalla:

- Etuakselin ripustus pettää

- Etunavat pettää

- Kytkin pettää (ei kestä liikaa tehoa eikä kasojen siirtelyä)


Noin 6700h oli mittarissa ilman ongelmia meidän koneessa vuonna '97, sitten laitettiin etukuormaaja ja sen jälkeen alkoikin kytkin/etuakseli rempat. Vaihteensiirtäjän (1+2+3+R) haarukka katkes kaksi kertaa, kuormaajan lisäyksen jälkeen.

Eli jos kuormaajaa ei ole keulalla niin varmaankin turvallinen ostos, jos on niin en voi kyllä suositella, vaikka massikka onkin.... :o

Jos kone tosiaan on Turboton laite, ruuvaamaton, on se varmaankin melko hyvä voimansiirroltaan/koneeltaan. 675 turboa ei valmistettu tehtaalla vaan ne tehtiin suomessa joten 675:n teholla ei laatikko ja konetta kyllä (pitäis) saada rikki.

Näihin koneisiin saa myös edelleen täydellisiä turbopaketteja jos lisäpaukkuja kaipaat. Sen 15-20 heppaa saa tosi halvalla, ei vaan pidä innostua ettei voimansiirto rupea temppuamaan.

Ajonopeus ei kyllä paljoa kasva MF 185 verrattuna, meidän kone kulki noin 35km/h, se oli vakiovehje. Rengaskoon muutos ja pikkuisen lisää kierroksia.

Metsätyöt sillä tehtiin vuoteen '97 asti, silloin kakkoskone vaihtui nelikoksi jolla ruvettiin tekemään metsähommat, 13 vuotta sillä siis puut haettiin ja juu, oli reilu pohjapanssari.

On se ihan ok kone.

Toivottavasti näistä jotain apua!
       

mitä tarkoitat ohjaamo sopivan väljä??? kävin testimäs kyl tollast,parempi kulkea hyttii,ja hiljasempi hytti ku 185...mutta onko nopeuksis suurtA EROA?
eräs kertoi,että M-F 690 kulkisi vakiona syncropoowerilla 40km/h?pitäneekö paikkaansa?
olen tykästynyt 600 sarjan massikkaan nyt..mutta kumpaa suosittelette,690 vai 675? kummassa nopeampi maantienopeus?metsäkäyttöön...metsäpalstat 35 km pässä,siksi saisi olla ehkä nopeampi traktori kun 185...kummat kestävämpiä,onko missään heikkouksia?
Sivuja: [1] 2