Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - kaupunkikone

Kiitoksia kommenteista!

Puristuspaineita ei ole mitattu, mutta veivin paikalta jakoavaimella pyörittämällä kaikki pytyt "pistää vastaan" samallalailla, ja mielestäni vielä huomattavan kovasti, melkein (puoleksi) yhtäraskas pyörittää avaimella kuin 10 tuntia remontin jäjkeen ajettu belarus 805 ???
Minkälainen majorin veivi alunperin on(kuinka pitkä vääntövarsi)? Kauhistuttaa ajatuskin veivillä starttaamisesta vaikka juju kuulemma on nimenomaan puolipuristimen käytössä.
Kone ei syö öljyä, ei ainakaan huomattavassa määrin. Ja käy savuttamatta heti kun on käynnistynyt
Eikö väljät koneet pääsääntöisesti pölläyttele startatessa savumerkkejä ja käy kylmänä huonosti ja kitkua  sinistä savupilveä ympäriinsä?

Epäilen tosiaan sitä että elementit väljiä, eivät jaksa tehdä painetta että avaisi suihkun kärjet (muuten kuin pakkosyöttö päällä, jolloin elementtien tehollinen iskupituus suurenpi) tai toinen vaihtoehto voisi olla että takaiskuventtiilit elementin yläpäässä vuotaisivat, jolloin paine ei nouse riittävän suureksi pienillä kierroksilla.

Kyllä mielellään sitä vikaa korjais muualta kuin pumpusta, on nimittäin se kaikkein kallein paikka.
Itselläni ei ole kokemusta impulssinaulaimesta, mutta senkon runkonaulaimesta kylläkin.
Ensimmäinen asia joka kannattaa päättää, on se että ostat 34 asteen naulaimen eli n.s paperisidottu.
21/22 l. muovisidotusta tulee muovit silmille!
Tuosta naulaimen kestoiästä voi olla montaa mieltä, mutta ainakin senkon naulaimet ovat lähes ikuisia oikein käytettynä. (puhdas- kuiva paineilma, ei juoteta tenttua eikä pyöritellä hiekassa eikä pudotella)
Tiedän useita yli 10v ammattitimpureilla olleita pyssyjä, ja eivät suostuneet myymään vaikka yritin ostaa.
Kuulemma kuormalavoja tehdessä eivät kestä kuin 3 vuotta, vaikka ei ammutakkaan 24/7!
tokihan kaikkia koneita on huollettava, sehän täytyy muistaa (öljysuihkaus letkuliittimeen n. 1000 naulan välein, tiivisteet uusia 3 vuoden ammattikäytön välein...)
Minä olen kokeillut n.s halpakaupan nauloja, ja ne eivät toimi minun senkossa (fp601), vaan sattuu syöttöhäiriöitä lähes joka lippaalle. Päätinpä että minun naulaimella ei ammuta kiun senko-nauloja, jotka on mielestäni paljon parempia ja loppujen lopuksi lähes samanhintaisijakin kuin nuo "halpakauppa" naulat

P.S miten impulssinaulaimessa estetään putoaminen katolta/tikkailta? minun senko on roikkunut lukemattomia kertoja letkusta, kun on meinannu tippua. tokihan letku on aina tiellä, mutta .....
Majorissa alkaa jo ikä painaa (52v.), ei  lähteä käyntiin ilman pakkosyöttöä edes lämpimänä.

Tuleeko kellekkään mieleen että mikä vois olla syynä? Myös pakkosyötöllä pitää startata pitkään n3-6 sekunttia, ja lähtee käyntiin pytty kerrallaan.

Käynnistyvyyteen ei suuresti vaikuta vaikka ennakkoa kääntää 10 astetta myöhäselle tai 10 astetta aikaselle, joskin myöhäsellä kitkuaa ja täysin voimaton, aikasella alkaa käymään hivenen karkeammin.
normaaliennakolla käy normaalisti, eikä kitkua eikä savua.

Startti pyörittää nähdäkseni normaalisti, ja siirtopumppu toimii.

Minusta haiskahtaa väljältä syöttöpumpun elementeiltä, olisiko kenelläkään elementtejä/pumppua kohtuuhintaan. (vai otanko suihkut pöydälle ja pudotetaan avautumispainetta hivenen)

P.S Majorin pääasiallinen homma on mökillä saunapuiden ajo ja nurmikoiden niitto, mihin se sopii paljon paremmin kuin tuo Belarus. ;D
Sivuja: [1]