Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Fordson Majorin Käynnistysongelmat
: 14.05.08 - klo:21:31
Kiitoksia kommenteista!
Puristuspaineita ei ole mitattu, mutta veivin paikalta jakoavaimella pyörittämällä kaikki pytyt "pistää vastaan" samallalailla, ja mielestäni vielä huomattavan kovasti, melkein (puoleksi) yhtäraskas pyörittää avaimella kuin 10 tuntia remontin jäjkeen ajettu belarus 805
Minkälainen majorin veivi alunperin on(kuinka pitkä vääntövarsi)? Kauhistuttaa ajatuskin veivillä starttaamisesta vaikka juju kuulemma on nimenomaan puolipuristimen käytössä.
Kone ei syö öljyä, ei ainakaan huomattavassa määrin. Ja käy savuttamatta heti kun on käynnistynyt
Eikö väljät koneet pääsääntöisesti pölläyttele startatessa savumerkkejä ja käy kylmänä huonosti ja kitkua sinistä savupilveä ympäriinsä?
Epäilen tosiaan sitä että elementit väljiä, eivät jaksa tehdä painetta että avaisi suihkun kärjet (muuten kuin pakkosyöttö päällä, jolloin elementtien tehollinen iskupituus suurenpi) tai toinen vaihtoehto voisi olla että takaiskuventtiilit elementin yläpäässä vuotaisivat, jolloin paine ei nouse riittävän suureksi pienillä kierroksilla.
Kyllä mielellään sitä vikaa korjais muualta kuin pumpusta, on nimittäin se kaikkein kallein paikka.
Puristuspaineita ei ole mitattu, mutta veivin paikalta jakoavaimella pyörittämällä kaikki pytyt "pistää vastaan" samallalailla, ja mielestäni vielä huomattavan kovasti, melkein (puoleksi) yhtäraskas pyörittää avaimella kuin 10 tuntia remontin jäjkeen ajettu belarus 805
Minkälainen majorin veivi alunperin on(kuinka pitkä vääntövarsi)? Kauhistuttaa ajatuskin veivillä starttaamisesta vaikka juju kuulemma on nimenomaan puolipuristimen käytössä.
Kone ei syö öljyä, ei ainakaan huomattavassa määrin. Ja käy savuttamatta heti kun on käynnistynyt
Eikö väljät koneet pääsääntöisesti pölläyttele startatessa savumerkkejä ja käy kylmänä huonosti ja kitkua sinistä savupilveä ympäriinsä?
Epäilen tosiaan sitä että elementit väljiä, eivät jaksa tehdä painetta että avaisi suihkun kärjet (muuten kuin pakkosyöttö päällä, jolloin elementtien tehollinen iskupituus suurenpi) tai toinen vaihtoehto voisi olla että takaiskuventtiilit elementin yläpäässä vuotaisivat, jolloin paine ei nouse riittävän suureksi pienillä kierroksilla.
Kyllä mielellään sitä vikaa korjais muualta kuin pumpusta, on nimittäin se kaikkein kallein paikka.