Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - ajjv


>>Naurista. Moni tila laittaa tänä kesänä ja ei korjuu velvoitetta. 70 hehtaaria on suurin ala, mihin yks isäntä oli siemenet tilannut. Aika >>riittävän hyvän kannattavuuden sillä saa.



>Tais olla sellasiakin vaatimuksia kuin; riittävä siemenmäärä, alueelle sopiva kasvi, kasvinsuojelu ja rikkakasvien leviämisen ehkäisy.

>Noi kaksi viimeista voivat olla hankalia jos sattuu tarkastus.

>ötokkätorjuntaan hyönteisverkkoa tai roxionia.

>Hoiteleeko rikkakasvit viljelyvuorotuksella, kitkemällä, haraamalla tai torjunta-aineilla. Mcpa on halpa ja tehokas ja samalla tulee >torjuttua ohdake ja valvatti.

>Ihanan halpaa.

Tuohon kun lisätään kaalikasvien typpilannoituksen tarve 150-200kg/ha ja Kaliumia 200kg/ha, niin lannoitelaskua tulee 500€/ha. Jos siis haluaa kuitata ne avomaan vihannesten tuet tukitarkastuksen jälkeen. Tuskin katsotaan tukiehtojen mukaiseksi viljelyksi jos vähän salttua heittelee nauriinsimenten kaveriksi.
Dyna 6:ssa tuo on TOC (top of clutch) anturin vikakoodi, eli kytkinkipolkimen yläasennon tunnistava anturi.
Löytyiköhän tähän MF6475:n käynnistymisongelmaan joskus syyllinen ?
Kasvintuotanto / härmän torjunta
: 10.07.15 - klo:23:02
Härmän torjunta viljakasvustossa - Strobit, Tebokonatsoli,protio- ja propikonatsolit, yms. Helppoa hommaa periaatteessa, mutta mitenkäs torjut viljakasvuston Härmässä ?

No et mitenkään, se vaan kasvaa ja kasvaa, asymptoottisesti kohti 10 vehnätonnin hehtaarisatoa - aina.
Jos talvella on aikaa, niin peli on jo hävitty. Pitää alkaa vaikka lumen myynti etelä-suomeen.
Onko tämän lapsellisempaa ja ja vähemmän maatalouteen liittyvää topiikkia ?
Eikö ?
No siinä tapauksessa, E60 530d 275 ja 600 ja VW Transporter 176 ja 446. Kilsoja senverran, että ei pääsisi edes Datsun Micraan suoraan vaihtokauppaan jobbarilla mutta ei kyllä kiinnostaisikaan.
Bemarin diisselikuutonen on ikuisempi mylly kun Meseen 220, jos vaihtaa joskus öljyt edes.
Selvinpäin en olisi viitsinyt osallistua näin häpeälliseen keskusteluun.
Hiihtokelejä pitelee - huomenna.

A
Onko jollain tiedossa v. 2014 pohjoisen hehtaarituen maksatus aikataulu ? Mavin sivuilla (päivitetty 4.12) oli maininta, että tuki maksetaan hakuvuoden joulukuussa, mutta ei tuolla päätukien maksatus aikataulussa ole sellaisesta mainintaa.
Vuoden 2013 tuki taisi tulla joskus tämän vuoden helmikuussa.

A

No onhan tuo Busa muutenkin ylipainoinen lehmä radalle mutta eipä sitä sinne ole tehtykään. Suoralla tiellä menee menojaan turbotettuna vaikka olisi Rossi sen kuussatasen puikoissa.


Kyllä. Linkissä listaa LIY:n syksyisestä tapahtumasta:

Joo, kunnioitettavia lukemia. Oma kisakuussatanen kulki joskus 2000-luvun alussa Räyskälän kilometrin suoralla 272, eli reilun satkun hitaampaa. Mutta radalla on sen suoran päässä aina se mutka, tai siis n. 10 mutkaa ja se tekee hommasta aina vähän vähän mielenkiintoisempaa.
Ei se vakiosääntöjen superbikekään kulkenut kun 312 todellista kiirettä joskus 2002, kun kotikunnan "lentokentällä" soviteltiin välityksiä kohdalleen mutta kyllä silläkin hikeen pääsi sopivan syheröllä radalla.
Suoralla toki melko puuduttavaa puurtamista tuommoinen mutta voittaa Dextan kyydin kuitenkin vauhdissa, jos ei mukavuudessa.
Pienetkin routaröykyt tahtoo jo tuossakin vauhdissa hankaloittaa ohjaustangon ääreen nukahtamista, kun nuo ohjauskulmat joutuu radalla säätämään aika jyrkiksi, että saa romut kääntymään jotenkin siellä suoran loppuessa.

A

http://liy.fi/tulokset/

Niin tässäkin

https://www.youtube.com/watch?v=DDWqJe1dCgY :(
[/quote]
Eix tos sun mopedis o aika työläs starttaus? nykii ny jotai dolmareit käyntii.. Mut tänkää litratehot e häpeile sahavirityksii eikä monttareit, ollaksee 1.3l ja 500bhp
https://www.youtube.com/watch?v=h2EjXGJpLhg ja keulii myös +200 ylinopeuksis ja lähtee ilma nykimisii käyntii  ;)
[/quote]Keulii myös hitais vauhdeis,ja käynnistyy myös pakkasella 8)
[/quote]

maikolan hakki ajoi astarolla tuollaisen ison busan rinkiin kuussatasella ;D
[/quote]

Helppo homma Hakille jos vastassa harrastelija mutta ei sekään kuussatasella kisaa ajanut kun olisi joutunut ajamaan mua ja Erkkaa vastaan :-)

No onhan tuo Busa muutenkin ylipainoinen lehmä radalle mutta eipä sitä sinne ole tehtykään. Suoralla tiellä menee menojaan turbotettuna vaikka olisi Rossi sen kuussatasen puikoissa.

A
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: MF 6480
: 18.05.13 - klo:23:33
2007 voi olla 6.6l commonrail-kone Perkinsin tai Sisun koneella tai sähköohjatulla ruiskulla varustettu 6l Perkins. Tehossa ei isoa eroa mutta väännössä CR-koneen hyväksi aika paljon.
Hydrauliikan pitäisi olla muuttuvatilavuuksisella pumpulla varustettu 110l/min. Jos on 100l hammasrataspumpulla, niin voi  olla pumppujen vaihto pian edessä, jos ei ole muistettu hydeöljyjä vaihdella ohjeiden mukaan. Pumput on kalliita.
Hiljainen hytti ja mukava kone, varsinkin jos on jousitettu malli,  ja hinta - laatusuhde on suomessa kohdallaan. Vikakoodeja tarjoilee lähes JD:n malliin, niinkun kaikki uudemmat koneet mutta useimmiten ei vaadi kuittausta kummempia toimenpiteitä.
Massikassa on toimiva etujousitus ja myös hytinjousitus, jos jälkimmäinen on mallia ilmajousitettu.  Jostain syystä (nokkapainoinen?) 6-koneiset MF:t ilman etujousia ovat kauheita paukkurautoja, joten kovasti suuri ero etujousilla ja ilman.
6480 ei ainakaan tarvinnut 6000 tuntiin mennessä etulinkuille muutakuin rasvausta. Jos jotain sen jälkeen, niin se on seuraavan omistajan päänsärky. Painavilla auroilla siirtoajossa ja routaheitoissa suurin ero, ilman jousia vaatisi apupyörät aurojen alle mutta jousilla ei tarvi edes hidastaa.
Jos on tarvetta pitkiin siirtoajoihin keväisillä sorateillä, jossa mukavasti ojarompuja ylitettävänä niin on mukavuuden lisäksi turvallisuustekijä. Ikävä keulia vastaantulijan nokkaan aurojen kanssa.
4-koneinen 6400:n hytinjousilla ja vaimennetulla kuormaajalla pääsee lähes samaan muualla, paitsi noissa keväsissä routaheittojen sukelluksissa. Normi siirtoajon nypytys on aisoissa mutta syvemmät sukellukset koettelee kuskia ja konetta.
Iso ero CNH:n tuotteisiin, jotka lähinnä aiheuttaa merisairautta jatkuvaa tarvetta tarkistaa onko vikaa aurauskulmissa vai ihan jousituksen suunnittelussa. Jälkimmäiseen on päädytty.
Valttereita ei viitsi edes kommentoida, jos N-sarjalaisen hinnoittelulle on yleensäkin jotain muuta katetta kun isänmaallisuus (amerikkalaisille ?) niin olisi mukava kuulla. Käytettyina saa puoleen hintaa joka suhteessa parempia. Hydrauliikkakin ihan vitsi sen hintaiseen koneeseen. Ellei sitten Advance, joiden hinta vielä huonompi vitsi.
Laitoin YV:ä tasojyrsimestä..
Joo classikki mallit Valtrasta ja Nyykkäristä toteuttaa useimmat noista toiveista mutta ovat vähän painavan puoleisia riviviljely-pyörille, mistä juontaa tuo toivomus alle 5tn painosta. Fiiu on kyllä kovaa rautaa mutta vähän meluisa kampe pidempiin sessioihin, joita riittää kun työleveys työkoneissa on keskimäärin 1,5m. Vaatimukset senverran ristiriitaisia tuossa osa-aikaisessa sirkkelinterä-pyörillä ajelussa, että ei kai siihen valmista parasta vaihtoehtoa ole. Pitänee tehdä itse puusta, tai parista eri traktorista. Isoo kone vaatimuksen kyllä täyttää tässä tapauksessa jo 6l,ei tarvi olla 7,5l.
Autotronic-boksi saa käyttöjännitteet suoraan akun plusnavan lisäkkeeseen ruuvatulta johdolta (ainakin 4:s koneissa) ja hyvällä tuurilla korjaukseksi riittää tuon johdon irroitus, hapettuman poisto ja takaisin kiristäminen. Tuo boksi tekee mitä haluaa, jos käyttöjännite tippuu tuosta syystä.
Ei ole iso työ kokeilla auttaako. Halvempaakin kun uusi boksi keskon hinnoilla, ellei omalle työlle laske kovin montaa tonnia/tunti.

A
Voisi löytyä markkinoita traktorille, jossa olisi mekaaninen etujousitus ja -hytinjousitus, hiljainen ohjaamo, kova laatikko, mekaaninen ruisku, isoo mylly, painoa alle 5tn ja kaikki sähkökytkimet mekaanisia. Eikä siis yhtään elektronista ohjausboksia moottorille, jousitukselle, vaihteistolle, nostolaitteelle, kojetaulun instrumenteille
 tai työvaloille.
 Moottorinohjauspuolella taitaa tulla nykyään päästörajoitteet vastaan, mutta muuten tuo olisi ihan tehtävissä ja hintaa tulisi 30% vähemmän kun nykyisillä, kun softa- ja elektroniikkamiehet voisi lomauttaa suunnitteluosastolta suunnittelun ajaksi.
Ylläpidon osalta kustannukset ensimmäisen 20 käyttövuoden osalta varmaan jäisi 10%  nykyisestä, kun jäisi ne vuosittaiset viikon vianetsintä ja boksinvaihtotalkoot väliin.
Eipä tuo varmaan valmistaalle olisi kovin hyvää bisnestä kun jälkimarkkinointitulot jäisivät saamatta ensimmäiseltä 20 vuodelta,  mutta näin loppukäyttäjälle kyllä kelpaisi.
Ja lääkkeeksi on turha tarjota vanhaa valamettia, kun se ergonomia pitäisi olla ei-rampauttavaa ja -kuurouttavaa tasoa.
Sivuja: [1] 2