Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3

Viestit - Rojekti

Vihko ja kynä ja hyvä käsiala ja selkeä systeemi, tai sitten se ultimaattinen,
eli hyttiin miniläppäri ja Excel. Sen parempaa ei saa aikaiseksi. Uskottavakin on.

Tosiaan toi automaattinen ja ilmanen ajopäiväkirja vähän nauratti  :D
Onpa hirvittävän ruma tuo uusi, hieno Elho. mutta sähköohjauksessa on kyllä jotain..

Kronen helppoheikki 3210CV mattoperän kanssa. Toiminut hyvin 2-3 kesää, ei mainittavia ongelmia. Ajonopeushan riippuu kuskista ja siitä, näkeekö koneen omistaja kun sillä ajetaan 25kmh (tai kiinnostaakokaan?) Sellasia vipu- ja nylkytys- ja revintävoimiahan ja törmäysvaaroja (kivet, ym. hätäpysäykset?) tossa on, että hirveän kovaa vauhtia ei kyllä kehtaa ajaa, vaikka kyllähän noita vetää vaikka mikä pihatraktori lujaa..

Yks juttu vaan, nimittäin nihkeän, kostean tai kasteisen kasvuston kaato. Mitä muut merkit niihin sanoo, ihan rehellisesti? Tää Krone vähän sattuu keräämään joskus. Sellasia satunnaisia, pieniä mättäitä saattaa jättää 3-10m välein, ehkä talikollinen, jos on oikeen märkää. Matto alhaalla se kerää jo isompia kasoja.

Koskaan ikinä sellasta kesää ollutkaan ettei märkää rehua olis joutunut tekemään..

Mattoperä on aika veijari, sopiva kasvusto kun on (eli ei paksu, vaan vähän heiveröisempi: tämä myös palvelee noukintaa) niin saa kolmen koneen leveydeltä karhoon. Paksu kasvusto ei nouse kun traktorilla ajaa yli, mutta tietynlainen nousee, jollonka tuo onnistuu..

Ohan se taloudellisempaa noukkia 9m karhoa kun 3 tai 6.. 90m leveässä 3m tekee 30 karhoa, 6m tekee 15 karhoa ja 9m tekee 10 karhoa..
Massikka... Ei mitää "logiikkaa" niis mallinumerois... Esim. joku 6475... ??? Valtralla menee selkeesti, esim. N 121 on 120 DIN hevosta ja ykkössarjaa, kun sitte taas joku N142 on kakkosta ja 140 hv...

Minun näkökannastani Valtrojen/Valmettien koodaukset ovat ihan ihme humpuukia, mutta se johtuu ainoastaan siitä etten ole niihin perehtynyt. Massikoihin olen, ja kyllähän niissä on logiikkaa. Etenkin jos tuntee historian. Ei sillä että olisin asiantuntija, mutta heti tulee osviittaa että mihin päin katsoa..

Joo no pelleillään vähän..  ::)  eli Valtojen merkinnät kertovat montako heppaa raKKorista löyttyy. Fergusoneissa merkinnät sisältävät monipuolisen tietopläjäyksen historiasta, mallistosta, sijainnista mallistossa, tehosta ....

Eipä sillä nyt kyllä väliä ole. Samaa numerosotkua ne kaikki traktorit ovat.

Tällä hetkellä Kronen noukinvaunut menevät yli hilseen. Kaikenmaailman ZGtä ja DGtä ja GOota löytyy. Vähän vanhemmat olivat sentään suhteellisen selkeät.. 4XL ja 6XL, mutta toisaalta sitten oli XXL ja GDL ja VIRTAHEPO...... ...
kokeiltiin kerran mutta se on liian pieni aumalle.

Juu no koko ei oo huolenaihe kun nykyinen puskija on L50:n kokoinen,parisataa kg painavampi, mutta miten vaihteisto pelas? Kuumeniko? B,C vai D .. ? jne..
Onkohan kellään tuommoista Volvon L50stä tai mitä tahansa, misson hydrostaattinen vaihteisto, maatalouskäytöstä? Ulkomaalaiset kauhiasti valittivat, että viiskymppisen vaihteisto kuumenee aumalla parissa tunnissa , kestää "vain" 10k tuntia, ja on hivenen pikkunenkin.

L70 sen sijaan olis mainio kompromissi 50:n ja 90:n välissä: ei niin kauhian painava ja suuri.

Ovat vaan harvinaisempia. Viiskymppisiä näyttäisi myynnissä olevan enemmänkin, 70siä ei näy missään  8)

Mutta tietääkö kukaan ketään, tai ihtiänsä, kun olisi joku L50:n tyyppinen aumalla?
Juuh, Rehumatti on ollu käytössä, mutta tässä vähä punniskellaan vaihtoehtoja; oli mielesä että itse itsensä lastaava rehuvaunu olis ihan hyvä; ei tarvis mitään säilörehunjakokoneketjua pistää pystyyn..
http://www.maaselankone.fi/vt.php?id=73&size=normal Tommonen ollu talossa ny kymmenisen vuotta. Loppu ne valametin käyntiinsahaukset paukkupakkasilla. Pari vuotta irrotettiin sisäsiiloista tuolla suoraan kyytiin, kunnes siirryttiin pelkkään paalirehuun.

Ettei jäisestä aumasta kuitenkaan?

Kyllä tää Bobcat taitaa silti taloon jäädä..
Juuh, Rehumatti on ollu käytössä, mutta tässä vähä punniskellaan vaihtoehtoja; oli mielesä että itse itsensä lastaava rehuvaunu olis ihan hyvä; ei tarvis mitään säilörehunjakokoneketjua pistää pystyyn..

Onha se Rehumatti joutuisa,se vaan kun se ei sitten muuta tee kuin jaa rehut. Pöydän siivous ja Matin lastaus täytyy ulkoistaa.
Joojoo no eipä kuulosta vakuuttavalta agronicmutu. Niin tosiaan silputusta noukinvaunurehusta; laaka-aumatusta aiv-rehusta on kyse.. ruokintapöydän leveys vaihtelee,se nyt on sellasta 2-3 metrin luokkaa, yli ja alle osastoittain.. ja apetta ei tehrä.

Tuo Varmolift näyttikin näpsäkältä all-in-one-paketilta, se tietenkin epäilyttää; jos se on toimiva ja tuo kauha (joka muuten näyttää hitusen hataralta?!) täyttää vaikka laakasiilosta suoraan niin miksei tuosta ole ennen kuullut..! Viimekuulemalta varmoliftillä oli pelkkiä paalikoneita..

Mutta mites tuo jos se takaseinä siellä liikkuu ja rehu sen avulla ahtautuu kohti purkukeloja ja jakomattoa; eikös se irtorehu tamppaannu mahdollisesti melko tiukkaanki vai onnistuuko ne purkukelat sen sitten höystämään ilmavammaksi? Miten tuommonen rehunsiirtomekanismi näin yleensä ottaen toimii verrattuna vaikka pohjakuljettimeen? onhan se hyvä ettei siellä mitään ketjuja ole.

Epäilyttää myös noiden moottorien koot, 16hv diesel, eikö niitä tehokkaampina saa..!  ???

Ei kellään tuommosta kauhaa satu olemaan? onko se tukeva? ei näytä siltä  :-\
Tässä on ny monenmoista mietitty, ku on melkein 100-metrinen ruokintapöytä, melko kapiakin, Bobcatilla on nyt jaettu mutta ku lisäpihaton myötä sese 100m tulee täyteen niin alkaa vähän tihkasemaan Bobcatilla ajella mokomaa matkaa (välirehuvarasto sijaitsee about 40m/60m-kohasa)

Onko noista Agroniceistä mitään kokemusta että millasia sohloja ne on? Niillä näytti tasan yks malli olevan ja videossa sillä paaleja lähinnä möhlöttiin. Että mitenköhän nuo pärjää aiv-irtorehun kansa ku ei paaleja harrastele? Saako tommosella kuinka näpsäkästi lastin täyteen irtorehukasasta (ei siis aumasta tietenkää)? Kai sinne kuutio kaks sitä tavaraa sitte meniski.. ja jos se hienosti sen jakaa pöydälle niin toihan on melko kätevä vehje?! Rehuvaunun ja Bobcatin/tjs.pikkukuormaimen välimuoto, vai mitä meinaatte? Bob-kissa tietty luuraa jossain nurkassa pöydän siivoomista varten aina joskus..

..vaikka lukihan tuolla että Agronicilla pöydänki voi siivota!

Kokemuksia ja mututuntumaa tosta laitteesta kaivattaisiin!

Tattista
ei ole

Nyt kyllä niin hienot perustelut tossa että alkaa heikottaan!

Kyllä se Volvo on ihan jees vehjes. Aisa kun kääntyy runko-ohjauksen avulla, tähtäily ja sihtailu helppoa. Näkee mitä tekee ja 10-tonnisella koneella laakasiilotkin tasailee. Vehkeelle kertyy kauhiasti tunteja ja etukuormaajatraktori lähinnä itkettäis. Soramontullekkin sillä voi ajaa.

Lämmin suosittelu. Jos siis löytyy tekemistä. Raskaiden asioiden siirtelyä, ketterää runko-ohjailua, painoa..ymsyms

ps. oho miten mä tänne päädyin.. hakutoiminnolla vahingos. Vuoden vanha ketju,no, ei ne asiat kauhean nopeesti vanhene. ostakke volvo.
Ei se puomi järkäle ole, siihen on jo hienot innovaatiot =) yhtä hianosti kippurassa säiliön päällä ku mikä tahansa muukin kuormain ellei näpsäkämminkin. Tonkalla kun on pituutta se 5-6 metriä ni mahtuu kaksiosainen kuormain päälle, vähän tukitelinestä ja muuta niin nou problem..

Täällä oli ennen ylätäyttö mutta oli se vaan rumaa puuhaa. 10 kuution vaunulla. Meinaasin vaan kun tuota ajoa on kauhian paljo vaikka on 17-mottinen tankki, miehen päivä pitenisi huomattavasti jos saisi ketale vain istua hytissä. Liikuntaa kun tulee muutenki ihan tarpeeks. Taitaa tosin johtua vaan tästä ikävästä kesästä, helvetisti lisätöitä (rakentelut) niin tuntuu tuokin vain kirsikalta kakun päällä.. kai se dieseliäkin säästäisi, vaih.. ehkä ens kesänä tuntuu täysien letkujenliittelyt ihan kevyeltä hommalta ku ei tarvi tää muuta huolehtia.

Mutta mikäs toi oli että 18 mottia sähköpumpulla 4 minuutissa? Misä semmosia sähköpumppuja on. Kaukosäädöllä? Tänne sellanen ja heti. Onko noita vähän kaunisteltu noita tankkausaikoja, täällä on ihan rajunoloinen traktoripumppu ja sillä kestää 4-5 minuuttia tuon 17 motin kanssa? Ja kun säiliön pinta vielä on korkealla niin kun letkun irrottaa niin paskaa on joka paikassa siinä ajotiellä.. joka täytöllä sulkuventtiilien välistä 5-10 litraa sontaa.. eri juttu olis jos olis maan pinnan tasalla säiliön yläreuna.

ps. joskin-juttuun; imupainemeininkiä,vai? sellanen ei onnistu, vaatis tonkka rajuja muutoksia.
Ei tuo jaksaisi Kruunua vetää  :o
Vaihtelevia nuo porukat mutta kai ne hommansa hoitavat hyvinki nopeasti kun niille antaa kunnon aikataulun? Seisoskelijatkin kun ovat yhtä kalliita kun ne työntekijät.
Ohiajomallista luiskaa on mietitty mut nuo on sijoteltu niin persuuksisti nuo pari vanhempaa tonkkaa ettei niiden kohalle moista pysty vääntelöön. Käs, betonikansi? Nyt kuulostaa vähä rajulta kattovärkiltä!

Kai se täytyy vaan hitsata kahdesta 5-metrisestä puominosasta koostuva taittopuomi niin ei tarvi letkujen kanssa pelleillä, hidastaa kauhiasti temputa letkujen ja pumpputraktorin kanssa :(
On kyllä keljua kun kaupallisiset pumppukuormaimet tuppaavat olemaan niin lyhyitä! Niillähän yltää vain ja ainoastaan näihin maahan upotettuihin, aja viereen-lietesäiliöihin.

Kaikki, joilla on puolesta välistä maanpinnan yläpuolella oleva lietesäiliö, oletteko te luovuttaneet koko pumppukuormaintouhun ja käytätte ainoastaan erillisellä traktorilla pyöritettäviä / sähkömyllyjä? Meikä kun ei kuunaan ole nähnyt kuvaa tilanteesta jossa korkealla ja kaukana olevasta säiliöstä pumpataan tavaraa! Ja kaikki pumppukuormainmerkit läpi käytynä eikä yksikään ylety..

Kun eivät varmasti uniikkeja ole nuo säiliöt. 1.2 metriä maanpinnan yläpuolella on yläpinta, ja siihen lisäksi 1.2-metrinen aita. Maavalli säiliön ja kulkutien välissä 4 metrinen. Kuormaimen pitäisi ylettyä vaunusta 5 metrin päähän - ja siitä vielä 4-5 metriä alas, säiliön pohjaan! Kai näitä muuallakin on? Onko kukaan paskarrellut sellaista hiabin veroista pitkäulottuvuuksista omatekokuormainta?
Sivuja: [1] 2 3