Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - fiat450

Noissa vanhoissa mekaanissa ratkaisuissa (ainakin fiiussa ja joissakin sata-sarjan valmeteissa) on erillinen voimanoton kytkin (kytkin levyt) jolla VOA:n saa pehmeästi päälle kunhan on vain rusauttanut väkivaltaisesti ns. "rattaat hampaille". Niissä ainakin toimii tuo eräänlainen vaiheittain käynnistys käsipeleillä. Käsittääkseni tuo TL:n kytkentä on sähköhydraalinen. Eli pukkaako siellä sähkollä ohjattu hydraalihärrävärkki sitten suoraan "rattaat hampaille" vai onko siellä kytkinlevyt pehmentämässä kytkentää? Voisko joku valaista yksinkertaista :)

Tuollainen "sähköhydraulinen" kytkin vissiin toimii ilman mitään murheita erilaisten VOA käyttösten kamppeiden kanssa kuten pyöräpaalain, silppuri, niittokone, lietemylly tai hakkuri. Kokemuksia?


Tässä kuutioimassa vanhan 780 fiatin korvaamista uudemmalla New Holland:illa ja alkoi tosissan pohdituttamaan tuo voimanoton kytkentä. Vanhassa fiatissa on varsinkin ruuvia pyöritettäessä mahdollisuus hieman "hiihdättää" voimanoton kytkennässä joka antaa hieman armoa koneelle (varsinkin ruuvia pyöritettäessä) mutta tuossa uudessa tuntuu ampuvan sen suoraan päälle (TL 90 vm.99 ja ryömintäloota).

Onko tuo tosiaan kertarysäyksellä päällä?

Onko ainoa mahdollisuus pysäyttää moottori pehmeän kytkennän aikaansaamiseksi (ei vaan taija jyrsin pyörähtää startilla ? :) )..

Nimimerkki "Josko sittenkin vielä yhden kesän vanhalla.."

Sivuja: [1]