Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Buster

Vai niin siellä.....täällä varmaan naapuri puhkois renkaat tai sit vettä tankkiin.....se on sitä :o ;D ;D 
Pitemmän ajan seurannan perusteella keskinopeudeksi kun laskee n 30km/h pois lukien metsätiet, ne on asia erikseen. Eilen oli tuiskupäivä ja ensimmäisellä kerralla ei risteyksiä tarvinnut tehdä tarkasti, kunhan liikenne toimii. Sateen lakattua toinen auraus ja sipistelyt.
NO johan koskee kovasti, mutta annetaan olla etteivät lakkauta tätäkin palstaa, mutta eilen aurasin 400jkm ja tänä aamuna 90 ja hyvä on toimivilla laitteilla tehdä töitä, eikä lukea AkuAnkkaa ja kaivella tikkuja kynsien alta.
Ohi, onneksi täällä riittää molempia, ja opettele ymmärtämään luettu teksti, sinusta loistaa vähän vihreää valoa, mutta se ei kyllä liity lumitöihin, vaan johonkin karjalaiseen ka......n. ;)
Nyt löytyi RotenRaspin esite...www.valtra.fi     kunnallistekniikan sovellukset/tieterät, tosin prototyypin kuva mutta idea selviää. ;)
Kumpihan kone olisi parempi vesakoiden alas ajossa kela- vai ketjumurskain, ajettavana niin kyläteitä kun metsäteitä? Epäilyttää ne kelakoneiden terien kestävyys kun varsinkin syrjäteillä on puut vähän paksumpia ja kiviäkin joukossa. Ajomäärä jota on tarjottu ajaa on kuitenkin useampi sata km, eli mikään huono ei kestä.
 :) Joo, vaimo hoitaa robottinavetan valvonnan ja minun tehtävänä on ulkoiluttaa Valtraa ja Jontikkaa....
 ;D tuo on kyllä sinun juttusi tuo! Mutta ihme kyllä ei niitä käytettyinä ole myynnissä ollut, eli hyvä peli ja ostahan sinäkin.
Tapanani on ainakin koekäyttää tarvitsemiani koneita ennen hankintaa eikä ostaa kuulopuheiden mukaan, kokeiltuani päädyin oikeaan laitteeseen, eikä kaduta. Samaa Raspia voin käyttää useammassa traktorissa missä milloinkin tarvitsen.ps.kuinka tasaat alaterällä tosi upottavat paikat tai tasaat rakennuksenpohjasorat oikeaan korkoon....jää tekemättä nähty on. varmaan riittää nyt tämä keskustelu.
Heh. Ei taida olla kummastakaan käyttökokemusta...kuvien katselu ei ole riittävä perustelu.... :D
Ni omatekemä kyhäelmäkö oli.....En ihmettele jos oli raskasvetoinen vai etkö osannut käyttää???? :)
T-190 edessä korkealla siivellä vinoetuaura ja takana Roten Raspi
kolmosluokanteitä  ja tiehoitokunnanteitä joissa n.25 risteystä ja kääntöpaikkaa
mittariin tulee 240km lisäksi pysäkit ja näkemäalueiden phdistukset ja metsäautoteitä ylitöinä.Polanteen ajossa omatekemä höylä jolla painoa joku neljä tonnia.Taksa oltava oikea kun pa-kulutus töistä riippuen 15-25 litraa tunnissa.
Roten Raspissa tulee mukana sellainen työntövarsi jolla painatetaan laitetta vaikka takapyörät ilmaan, tosin siinä on käytettävä järkeä että kuinka paljon 
painattaa ja kun säädöt on kohdallaan sitä on helppo käyttää, koska riittää pelkän nostolaitteen käyttö. Kun hydrauliikalla laitetaan työpaine hoitaa paineakut vakiopainatuksen vaikka käytät laitteen yläasennossa....todella helppokäyttöinen ja nopea laite. Terä nousee , riippuu tietty traktorin koosta mut mulla T-190:ssä ainakin puolimetriä jos tarvii, mutta sitten ei paineakuissa riitä kapasiteetti et joutuu lisäämään työpaineen uudelleen.
Tien aurauksessa riittää kun nostaa parikymmentä senttiä. Valtran myyjillä on kuvia ja esitteitä laitteesta. Terä on jotain puolimetriä korkea et myös märkä lumi rullaa hyvin ja terän kääntökulma jotain 30 astetta. Norjaankin sanoivat Valtran myyneen tätä laitetta.
Olen vuoden verran tehnyt Raspilla monenlaisia töitä asfalttipohjista lumitöihin , tienmuotoiluun ja lanaukseen todennut näppäräksi monitoimilaitteeksi, jota on helppo käyttää, ja joka on helppo kiinnittää ja irroittaa traktorista aina tarvittaessa. Joistakin muunmerkkisistä olen kuullut että tekevät aallokkoa ja että pehmeillä ja uraisilla teillä ja pihoilla ei oikein tasaaminen onnistu, mutta tukipyörien ansiosta ei Raspilla ole ongelmia ollut, ja lumenkin pystyi poistamaan sulapohjaisilta pihoilta repimättä pohjia auki. Asiakkaatkin tyytyväisiä kun siisti jälki.
Millaisia kokemuksia muista"lanoista" teillä olisi
Sivuja: [1]