Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - SimoN103

VastuuGroupin sivuilla puhutaan vain TyEL vakuutuksesta, voikohan sinne liittyä ylipäätään jos on MyEL vakuutus?
Mitä tuo Vastuugroupiin meneminen maksaa käytänössä, kun tuosta hinnastosta ei ottanut mitään selvää?
Tuota yrittäjärekisteriä ei ole vielä nuijittu pöytään, muut on. Tuo Vastuugroupin pakkomyynti sapettaa, kun yksinäisenä yrittäjänä (ei renkejä) siitä ei mene urakanantajalle muuta olennaista tietoa kuin verovelka. Verovelkatodistuksen saisi verottajalta ilmaiseksi, mutta sehän ei Yhtiölle riitä.
Onko täällä ihmisiä, jotka auraa puutavarayhtiöille?
Itselle tarjottiin  auraus sopimusta puutavarayhtiöstä, joka edellyttää että liittyisi Vastuu Group:piin, liittyisi PEFC Yrittäjärekisteriin ja vastuuvakuutus kanssa pitäisi olla miljoonaan euroon saakka. Noista tulisi kai jonkun verran kustannuksia minulle.
Onko muilla vastaavia?
Auraus tapahtuu alueauralla, ei millään perälevyllä  :)  Neljä liittymää on tiessä ja kaksi auton kääntöpaikkaa tien päässä, mitkä kuuluu putsata puhtaaksi tuon 18km lisäksi.

Jokaisella tekijällä menee tietysti erimäärä tunteja/aikaa tuossa. Siksi sitä kyselenkin, että mitä te siitä ottaisitte?
Minkälaista hintaa pidätte kun auraatte tietä? Kaipailisin sellaista kilometri tai juoksukilometri hintaa, omasta mielestä tuntihinta ei kerro paljoakaan.

Itselle tuli 18 km pitkä yksityistie uutena aurattavaksi viime talvena ja nyt tarvitsisi keksiä hinta mitä siitä veloitan. Mikä olisi asiallinen hinta, joka tyydyttäisi molempia osapuolia? Pari tuntia tuossa menee aikaa (laskettu jo vähän matka-aikaakin siihen). Osakkaita siinä yksityistiessä on maksamassa pirusti.

Onko mielestänne sama hinta kun pyydetään auraamaan jokin tie tai kun tarjouspyynnön kautta aurataan tie?
Onko nämä G-Sarjalaiset toimineet?
N-sarjassa hinta karkaa niin kovaksi, niin tämä mallisarja kiinnostaisi, etenkin G125 se eco ominaisuuksien vuoksi.
Olisko porukalle tullut tässä välissä lisää kokemuksia?
Vanha ketju, mut herätellään henkiin...

Minkä verran hydraulilohkoja Elho tai Kronos traktorilta vaativat minimissään? Entä lohkoja tarpeellisilla lisävarusteilla?
Mikä olisi hyvä peräkärry klapien kuljetukseen? Kärryssä tulisi olla ainakin kippi. Miten Anssemss ja Saris , kumpi parempi ja mitä eroa niillä on? Miten kärryjen jousitus?

Arvioisin kilometrejä tulevan vuodessa n.8000 kärryyn (josta lähes kaikki kesä/syksy aikaan) ja vetopelinä on neliveto Rav4.
Onko muuten kukaan laittanut tätä murskainta metsätalouden verotukseen, miten verottaja tähän suhtautuu?
Olisi omalle kohdalle itselle edullisempaa toimia näin, omistan pari metsäautotietä, tosin on peltojen ojanvarsiakin.
Ruuvilinko ei tule kysymykseen, saapi pelätä kiviä.  Eli siis pitää olla lapasyöttöinen peli.
Lingon vaihto olisi edessä, entinen on Leppä 255. Tuosta ei mene nuoska lumi läpi. Mistä lingosta se menisi parhaiten?

Ala-talkkarissa on muovipinnoite siivissä, onko jollain kokemusta siitä, toimiiko muovipinnoite ja nuoska menee läpi siitä? Erityisesti malli AT 251 V kiinnostaisi minua koska siinä on nuo muovit siivissä ja alennusvaihde.
Sivuja: [1]