Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - meomi

Kiitos Räkkyjoosepille noista ohjekuvista, kuvat selvitti monta asiaa, esim siellähän on kartiorullaolaakerit, elikkäs vaikeampi purkaa ilman peräkotelon purkamista.
Teoriassa ajatus oli purkaa kytkinpesä pois ja jos koprat mahtuis tuosta rakosesta kotelon sisään vois yrittää jonkunsorti ulosvetäjällä vetää akselit peräpäästä ulos ja samalla reijästä nostella hammaspyörät pois ja 540 rattaan lukitus.
Laakerien sisäkehien irroitus akseleista (jos ovat tiukat) voi olla mahdotonta, noinkin ahtaanoloisessa paikassa.
Siis jos koprat mahtuu aukosta.
Tuossapa räjäytyskuvaa koneistosta, voipi arvailla onnistuuko tuon 540r akselin vaihto ilman takakotelon irroitusta.
Juu akseli oli saanut siipeensä jo aikaisemmin edellisellä omistajalla, poorit oli jo kierteellä ja vähän vääntynyt, elikkäs katkeaminen oli vain ajan kysymys.
Sopiva kivi siirtosiiven ja lingon rungon väliin ja akseli poikki.
Onkos tuossa 605 ollenkaan ajovoimanottoa, kun ei ole tuota koskaan tullu selvitettyä, alempi akseli 540 ja ylempi (enempi uria) 1000 kierrosta.
Onkos tuo takakotelo oma erillinen könttä jonka sisällä nuo ulosoton ja ajovoimanoton rattaat ja kytkin, elikkä kun kopan ottaa irti niin ne tulee mukana ja pysyy kopassa kiinni, eli ei tarvii pihalta keräillä mitään irto-osia.
Juu meni tuosta 605 tuo VO akseli poikki, uuden akselin laittaminen vaatii vissiin takakotelon purkamisen, lienee työläs homma, mutta tarkoitus olis yrittää.
Kysysin olisko jollain kokemusta tuon takakotelon purkamisen suhteen ja onnistuuko tuo purkaminen ja varsinkin kasaaminen ilman ammattilaista.
Sivuja: [1]