Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Maanmatonen

Ihan täysin tarkkaa tietoa ei ole tuon Jaakko- elementin sopimisesta keskenään muiden valmistajien osiin, mutta lähes sata varma olen ettei sovi. Antti osti 90- luvun alussa Jaakko- tehtaat tuotteineen päivineen. Valmistivat ainakin alkuun esim. koneiston osia tarvittaessa. Kuvat luulisi olevan tallella. Eli kysyisin sieltä pohjia. Toisaalta ei ne ihan mahdottomat ole itsekään valmistaa levystä hitsaamalla, saa samalla haluamansa kartion kulman eli jyrkkyyden.
Itse mittasin Valmet 900 latausta kun merkkivalo paloi himmeänä. Kyseessä 65A laturi, 55A sieltä tuli ulos kun kaikki kuluttajat oli päällä, eli varaa jäi vielä. Merkkivalon himmeys ei siis haitannut. Mutta sinuna mittaisin jännitteen lisäksi paljonko sieltä tulee virtaa ulos amppeereina. Ja tosiaan kuluttajat päällä mitatessa.
Kiitos vastauksista! Pohjapanssarin päällä menee kyllä pohjapropppuun päättyvä letku  joka tulee hyvään paikkaan, alaspäin suunnattuna  passarissa olevasta reiästä läpi, mutta letkun lähtöpaikkaa oikeastaan mahdoton paikallistaa. Pitänee koettaa siirrellä letkua pitkällä pyöröteräksestä taivutetulla koukulla ja katsoa lampun sekä peilin avulla mihin se menee. On tosi ahdas paikka! Ohjekirja on, mutta siinä on kaikissa nesteen vaihdoissa kuva irtonaisista komponenteista, joissa täyttö- ja tyhjennys aukot näkyy hyvin. Kääntövaihdekkin on kuvassa irtonainen, proppu kyljessä, kerrotaan vain että irrota tyhjennys tulppa. Toisaalta tuo pohjapanssarin läpi tuleva proppu ei oikein voi olla mikään muukaan, mutta epäilyttää silti. Pitää kokeilla avata sitä varovasti ja haistella tuleeko sieltä hypoidiöljyä. Merkkikohtainen tietämys edelleenkin tervetullutta!!!
Tietääkö joku miten saa kohtuullisella vaivalla vaihdetuksi Hyundai 55-7 kääntövaihteen öljyt? (55-3 lienee aikalailla vastaava) Tutkin tänään pajalla tuon käännön öljynvaihtomahdollisuutta: koko vaihde on niin pahassa paikassa, ettei edes pohjaproppua pääse näkemään, ei edes puolen metrin varren päässä olevalla peilillä. Mikäli pohjaproppu on suunnattu kohti polttoainesäiliötä kuten ohjekirjan kuvan mukaan näyttäisi, öljyt saisi ilmeisesti vaihdettua irrottamalla polttoainesäiliön. Kiitos neuvoista jo etukäteen.
Sivuja: [1]