Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - 6pack

17000 tuntia valmet 705-4 kourakuormain takasillassa.Jäi vielä ehjäksi kun kone lähti vaihtoon.
Oiskohan tarkoittanu että polttoaineen siirtopaine alhainen...?
Kesälöpöt?
Lainaus
joillekin maille sopii vuodesta toiseen.
  Hep!
Lainaus
on helppo siirtää konetta ,kun istuu naama sivulasiin päin
Laita taakse polkimet,toisella eteen,toisella taakse,kaksikärkiset jolloin samalla avaa jarrun ja kytkee vedon.Eli korvaa siis ht.n ajotapin täysin.
Johdotkin vedetty valmiiksi taakse maton alle,liittimet vain kiinni...
Sit halvin tapa käännellä etupyöriä  on haaroittaa orbitrolilta  letkut pikaliittimillä ulkop.hydr.venttiilille.Tieajossa pikaliittimet sitten irti!
Kannattaa laittaa käsijarrulle pakko-ohjausnappi (palautuva).

Tällainen paketti paljon halvempi kuin valtran oma taka-ajolaite ja voi ajaa samalla kun käyttää nosturia.
kun on taakseajolaite niin ei tarvi jakkaraa niin usein pyöritellä...
Kasvintuotanto / Kiekkokone/kevytmuokkaus
: 01.07.10 - klo:17:34
Onko kukaan koettanut syksyllä muokattuun sänkeen kylvää keväällä tavallisella täyskiekkokoneella?Esim Simulta. Siis ilman minkäänlaista kevätmuokkausta? Savimailla ei varmasti onnistu mutta entä kevyet maat? Oikeat suorakylvökoneet kun on niin pirun painavia ja isoja.Kevyillä mailla riittäisi pienempi vannaspainotusreservi.
Oletko harkinnut takasilta-asennusta,omalla kohdalla se ainut oikea paikka kun on niin sekalaista käyttöä.
Näkyy olevan "ihmeellisen" vähän ajettuja mezzoja ja nollaviitosia. Hmm...
Tenkanen hyvitti vanhasta vaunusta paremmin kuin paikallinen kauppias.
Ostin 12 tn maansiirtovaunun nyt kesällä,ihan ok vaunu.Tiivis takalaita ja lukitukset toimii hyvin,myös kuiva vilja pysyy sisällä.Matala rakenne,mahtuu pienenkin puimurin tyhjennysputken alle ja silti on tilvuutta vaunussa.Vastaavasti telin liikevara on turhan pieni.Valojen johdotus takana ala-arvoinen,joutuu parantelemaan itse myös valojen kiinnitystä.Nostin ylemmäs ja laitoin keinumaan akselissaan.Takapuskurin riisuin pois ennen ensimmäistäkään kuormaa,olisi pohjannut kantoihin ekana.
Viljaluukku piti tehdä ja takalaidan rajoitinketjut laittaa,pressun naruille kiinnikkeet vielä puuttuu.Pohjaan täytyy vähän tukia lisätä,mennyt hiukan notkolle yhdestä tukivälistä,ei tullut otettua hardox-pohjalla.Kokonaisuutena vois sanoa että rahalle sain todella hyvin vastinetta.
meillä 705 -90 ollu uudesta asti,rapiat 15000 mittarissa ja kalleimmat murheet oli nostolaitteen kynkät jossain 8000 tunnin kohdalla.vesipumppuun korj.sarja samoihin aikoihin,bendix ratas,nyt piti etuakseliin vaihtaa ristikot,tiivisteet ja joku laakeri(kalleita osia mutta työ itseltä),hd-pumppu.Kone ja loota avaamatta vielä.
Kaiken kaikkiaan melko lailla käteen sopiva traktori,vaikkei niin kovin erkonoominen olekaan...niin ja lähtee pakkasellakin käyntiin...
niin kyllähän nettikoneesta käytettyä löytyis mutta kun ei niissä takuuta eikä tiedä laakereiden rasvauksesta...
tarve olis olla mahd. kevyt koska enimm.peltoajoa eli kuorkin perät jää pois.
kiitokset asiallisista vastauksista,etenkin Pertulle ja Kimmolle.
Luulen että multiva ja tuhti pomppaa korokesarjan kanssa hinnaltaan yli meikän budjetin mutta täytynee kysellä tarjoukset niistäkin ennen päätöstä.Varmasti todella hyviä vaunuja kumpikin mutta ehkä liian kalleita miun käyttöön.Ei niin paljoa ajoa kuiteskaan ole.
Junkkarilla ei taida olla pienempää maansiirtovaunua kuin joku 13tn? Ainakaan niiden sivuilta ei löydy.
Niin joo 500 renkailla oli tarkotus ottaakin.
Jatketaan kuulostelua...
No niin alkaa vastauksia tuleen kivasti mutta jos joku n. 10 tn vaunun omistaja jo viitsis avautua ja kertoilla kokemuksia.
Kun miun vaunun kriteerit tosiaankin on 10tn/10K€...
Sivuja: [1] 2