Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Kiitoksia vastauksesta. Pieni virhekin perjantaina tullut kun puhelimmilla aiheesta kirjoittelin
Miten on käykö kyseiseen hommaan kun tähän mennessä on kapeemmilla menty???
Jos pellolla ei pysy pinnalla ilman etulevikkeitä kannattaa pysyä poissa Se etuakselin taaksepäin kallitus caster? helpottaa kääntymista mutta levikkeiden kanssa käännettäessa kaikki paino menee uloimmaisen varaan ja sellainen vipuvarsi rikkoo valuosat.
Kyllä pellolla on pysytty pinnalla ilman levikkeitä ainakin tähän asti... toi kasteri sitten sen etukääntökotelon taappaa jos kerran ongelmia on ollut että öljyt tulee pihalle
Nelimukisissa venteissä kytkin kuin unelma. Kolmosesta en tiedä. Tuskin huonompikaan. Kuutosissa hiukan jäykempi.
Ja jos nyt puhutaan ergonomiasta ja etukuormaajakäytöstä, niin valmetista ei saa hyvää tekemälläkään. Jaa miksi? Fentin ohjaamossa on kaikki siellä missä pitää, silloin kun istut penkillä ja teet töitä.
Kaikki tarvittavat vaihteet yhdessä kepissä. Etukuormaajaa / ulkopuolista hydrauliikkaa ohjataan yhdestä vivusta ilman mitään vaijerivirityksiä. Ja käytännössä ranteella kääntäen käden levätessä penkin käsinojalla. Jos synkrot kunnossa, vaihteita voi heitellä sisään vauhdissa suuntaa vaihtaessa.
Ja turbiini. Aivan loistava etukuormaajahommiin.
Ja valmetti. No kyllä sillä metässä pärjää, mutta etukuormaajakoneena kamala.
Tuossa fentissä oli kyllä pikavaihteet erillisessä kepissä kojetaulussa ja lattialla oli ilmeisesti sitten ryöminnän keppi jos en täysin väärin nyt muista?
Onko tuo etukormaaja joku tehdas asenteinen vai kuinka jos ei ole perus vaijeri keppiä sijoitettuna johonkin kapiiniin?
rengastusta olen ajatellut eteen 420 ja taakse 520 siihen sitten vielä ympäri levikkeet jos budjetti salliin niin etuakselin kestävyys arveluttaa kun fentin merkkihuolto vähän niinkun vieroksui etuakselin levikkeitä
Aloittaja kyseli traktoria myös metsätalouteen, ei noita tuontikoneita voi metsään viedä ilman pohjapanssarointia jne. Sata sarjan Valmetin voi, se on tehty sinne. 700 on sopivan kokoinen ja ketterä metsässä pujotteluun. Linnavuoren kolmos turbo menee pienellä polttoaineella ja vääntää hyvin.
Onhan se satasen etuakseli järeä koneen muuhun kokoon nähden. Ongelma näissä pikkukoneissa on ollu että niillä yritetään liikoja... aattelee sen aikaista maataloutta mihin ne on aikanaan synnytetty.
Tämä pohjan muotoilu oli itselläkin aika tärkeä osa tätä haku prosessia kun metsässä tulee kanssa ajeltua, mutta kun tuossa fentissä olisi se pohjapanssarointi valmiina ja turbiini kytkin. Maavaraa en päässyt tutkiskelemaan kun kone oli korjaamolla osina.
Etuakselin kestävyydestä olisi sellainen että paripyöriä ja etukuormaajaa tarvitsisi kestää ja fentin remontti ukko puheli että fenteistä on kääntökoteloita murtunut...
Fendt olisi turbiini kytkimellä joka sai minutkin innostumaan. Vaihteiston toiminta ja kuinka jäykkä kytkin on polkea kiinnostaisi kun sitä ei päässyt kokeilemaan, ajelin tuossa 900 valmettia ja omastamielestä kytkin oli todella jäykkätoiminen
Aika kova hinta vain 1989 mallisesta 9000h ajetusta fentistä ilman etukuormaajaa kun noin tonnin vaille 20t€
Fenttiin olisi ilmeisesti mahdollista saada perävaunu jarruventtiili kun nestetoimiset jarrut toisin kuin 700 valtraan, mutta valtraa taas ilmastoinnilla joka olisi kyllä kiva varuste
tuskin tuolla kasari teknologialla pääsee yhtään parempiin piireihin saunomaan
Tässä katsellut maa ja metsätalouteen yleis etukuormaaja konetta ja tähän mennessä on kiikaroitu valtra 700 sähkönostolaitteilla.
Tänään kävin kuluttamassa sähkönostolaitteilla olevaa 307 LSA penkkiä ja kone oli odotuksia mukavampi varsinkin ikään nähden.
Onko teillä kokemuksia kyseisen mallin fentistä että millainen peli on pidemmän päällä ja varsinkin verrattuna valmettiin? Tyyppiviat vuotava kato, kardaanijarrun jumittaminen ja putkien vuotavat tiivisteet olikin tiedossa. Lähinnä ergonomia ja käyttömukavuus kiinnostaa.
Hienoa olisi jos kokemusta molemmista traktorimallin ohjaamoista.