Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - anakonda

Joo olen kans ihmetellyt sampo 500 ja se lisensi sinisenä on arvokaita puolassa. Mitä toi linkissä oleva NH CX on maksanu uutena?

Toinen juttu. Ulkomailla jotkut koneet ne myy paaaljon enemän kun meillä, hinta uutena ehkä halvempi uutena? Esm. viimevuonna ostatin etumurskaimen, hinta Suomessa jäleenmyyjällä n.8000 +alv. Kysyin suoraan tehtaan salesmannilta, 1500 ennakkotilaus. Siihen rahti päälle niin olis silti saanut 3kpl tuotuna!

En vaihda , mutta olen kattonut mm. NH noi T5 paremat mallit. Suomessa ne harvat vaihdokit pyytävät yhtä paljon kun uudempi malli kaikilla varusteilla diilerin pihalla Saksassa?
Melko rankka juttu. Koneita menisi Suomeen kaupaksi vielä paljon, paljon enemmän, jos olisi tiedossa, että tuollaista kampetta saisi näinkin edullisesti.

Monella ulkomaisella konevalmistajalla riittäisi, kun olisi suomenkieliset kotisivut ja yksi suomenkieltä taitava edustaja. Kauppa kävisi jo hyvin.

Itseäni kyrsii noi kaivinkoneen kauhat. Ostin niitä pari kappaletta ulkomailta puolen kymmentä vuotta sitten. Tulivat tonnilla ketale pihaan asti. Samaan aikaan pari kotimaista kauppiasta myi samoja kauhoja 80% kalliimmalla hinnalla. Siihen luonnollisesti alvi päälle. Itellä ei ole enää kauhojen tarvetta, mutta pari kolleegaa on valitellut, että kauhojen saaminen tehtaalta on vaikeutunut huomattavasti. Epäillään, että nämä isot ostajat pääsee jotenkin lobbaamaan tätä suoramyyntiä vastaan. Tämmöinen tuote olisi vaan niin julmetun helppoa ostaa suoraankin, ilman välikäsiä. Kun ei siitä välikädestä saa mitään muuta hyötyä kun, että rahaa jää matkalle.

Sitten oma lukunsa on tämä hintatason nostatus. Kävin kattomassa liikkeen pihalla Junkkarin peräkärryä. Meillä ihan samanlainen, sama vuosimalli, ei mitään muuta eroa, kuin liikkeen kärry vielä paremmassa kunnossa. Pyydettiin 6500e verolla. Muuten hyvä, mutta me maksoimme omastamme 5100e verolla uutena. Periaatteenkaan vuoksi en tommosta hintaa maksa käytetystä koneesta.

Onko sitten ihme, että koneitten hinnat nousevat koko ajan. Tähän ei auta muu kuin raaka kilpailu joka välissä. Euroopasta saisi tuoda moninkertaisen määrän roinaa tänne, että nämä ylilyönnit tasoittuisi. Tuo meidän maksama kärrynhinta oli silloinkin jo jonkinlaisessa nousuputkessa. Metallien hinnat lähti nousuun 2004-2005 kieppeissä, muistelen, että Tuhtikin nosti pariin kertaan kärryjen hintoja ja seuraava korotus oli jo tulossa, kun tehtiin tuo oma kauppamme.

Se on hieman kaksjakonen homma toi käytettyjen koneiden hinnoittelu.
Tietysti se tuntuu hölmöltä, että kymmeniä vuosia vanhat koneet maksaa enemmän kuin uutena.
Miettikääpä sitä toista isäntää joka ostaa sen ihan uuden koneen. Uusien koneiden hinnat nousee muutaman prosentin vuosivauhdilla ja vanhojen koneiden arvo pitäisi laskea roimasti. Kuka niitä uusia sitten ostaa, kun välirahat on jotain ihan tähtitieteellisiä. Jonkun on kuitenkin ostettava niitä uusiakin, että saadaan käytettyjä.
Yhtä on vaikea nimetä, mutta on niitä muutamia huonoja ollu.
Nh traktori
Mf traktori
Kongkilde kylvökone.
Nämä ehkä kalleimmat kokeilut.
Mulla ei hermo pitäny..laitoin pelit kiertoon..sitte muistivat vielä perrään soittaa ja *****illa et mitä sää nyt tommosta menit tekemään.
Mullekkin on uran aikana sattunu pari traktoria jotka täyttävät tämän maanantaikappaleen kriteerit..
Onhan se ihan älytön tilanne, kun ostaa uuden laitteen niin se ei toimi päivääkään.
Jotenkin ymmärtäisi jos joku osa alue vaikka vaihteisto ei toimi, mutta kun vikaa on joka paikassa.
Kyllä siinä on takuu asioiden kanssa aika kädetön olo, kun takuu aika loppuu ja viat jatkuu.
Näistä kahesta vaihtoehosta massikka tuntu hallinta laitteiltaan paremmalta, ja paremmat rahoitus ehdot on konekeskuksella.
Juurikin tuo kone. Valtra ja massikka oikeestaan ihan samoissa hinnoissa..sen puolesta olis voinu ottaa kumman tahansa.
7000 sarjan nh menee vaihossa.
Valinta osu verkuun..katotaan onko siitä töihin.
Kysymys kuuluu kumpi näistä?
Näissä kommenteissa tulisi muistaa konekaupan toinenkin puoli. Ns. suomalaisille konekauppiaille työnnetään yleensä ne loppuun ajetut värkit sieltä nurkista ja niistä pitäis saada vielä kelvollinen hyvitys. Sitten kun puhutaan tuontikoneista ja niiden edullisesta hinnasta niin harvoin niihin menee mitään vaihdossa tai hyvitys hinnat ovat huomattavasti alhaisempia. Asioissa on aina molempien osapuolien näkemys.
Vapaa sana / Vs: Suomi seisoo sit.
: 11.09.15 - klo:22:24
Vihdoinkin hallitus tekee jotain tavallisuudesta poikkeavaa..tämä suunnanmuutos olisi tarvinnut tehdä jo vuosia sitten. Ei kukaan voi vaatia vastikkeetonta palkkaa..pekkaset, arkipyhät, ylityölisät, lomaltapaluurahat yms. listaa voi jatkaa loputtomasti. Saavutetuista eduista ei voi luopua siitähän tässä on kyse eikä mistään muusta. Ay liikkeet pelkää asemansa horjuvan kun niiden toimivaltaa rajoitetaan lakipykälillä, joita vastaan ne eivät pysty toimimaan.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Dyna vt
: 13.08.15 - klo:08:57
Peura on ilmeisesti ymmärtäny miten homma pitää toimia. nh  täydellinen laatikko 50t herkii naurattamasta.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Dyna vt
: 12.08.15 - klo:22:44
Ei todellakaan ole halpoja korjata.olen saanu henk. kohtasesti parinkin portaattoman laatikon täystuhoa seurata ja voin sanoo et se on karkeesti kolmasosan uuden traktorin hinnasta.
Miks niitä pittää nostaa? Mulla on usseita 7000 sarjan konneita 300hv moottoriteholla ja ei niitä ole tarvinnu mihinkään muuttaa. Mut jos tarvii ni eiköhän noi huoltomiehet oo sitä varten ettei ite tarvii arpoo asioiden kanssa mitä ei hallihe.
Meillä vakuutukset lähitapiolassa ollu aina. Aikasemmin toimi kiitettävän hyvin korvas aina rikot yms. mitä nyt ylipäätään oli vakuutettu. Nyt kun s-ryhmä sekaantu puljuun ni homma on muuttunu täysin. Vakuutus tarkastajat ylimielisiä kaupunkilais snobeja jotka nyt just tietää miltä raktori näyttää. Urakointi koneita ei kuulemma enää vakuuteta konerikoilta. En ole katkera asiasta, mutta asiat voitaisiin hoitaa hieman asiallisemmin niin vois olla jatkoa tälle vakuutus yhteistyölle. Tällä hetkellä tunnustellaan muidenkin yhtiöiden tarjouksia.
Sivuja: [1] 2