Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - jebou

Eli siis onko niitä tarpeellista rasvata joka välissä vai ei? Jäi nyt hieman epäselväksi.
Ja siis nivelristikoita etuakselin päissä tarkoitin ja jarrut kytkeytyy nelivedon kautta ts. kun jarruttaa niin neliveto kytkeytyy päälle ja etupyörät jarruttavat, ei siis taida oikeita jarruja olla...

Etuakselin keinun rasvaus ohjekirjassa mainitaan ja se oli merkitty joka 10 vai 50 tunti tehtäväksi. Poistinko jonkun kestorasvan toisesta päästä rasvaamalla nipan? Täytyy siis ilmeisesti ottaa mukaan rasvauskohteisiin aina etupäätä rasvatessa myös nivelristikot?

Ihmeellistä miettimistä, mutta tarkka traktorinomistaja ei jätä mitään sattumanvaraan. Järki sanoo, että rasvaa niinkuin vanhempiakin Valtroja, mutta myyjien ja ohjekirjan ohjeet tai paremminkin niiden puute sotii vastaan maalaisjärkeä.
Tyhjennän apulannan vain, jos lannan omistaja vaihtuu seuraavalle pellolle. Lannan puotan K:sta ostetulle pressulle, missä nostolenkit ja pohjaventtiili.
Lajikkeen vaihdon koittaessa ajan siemenen, mikäli mahdollista, mahollisimman tyhjäksi, ja puotan loput veräjälle. Jos jostain syystä tyhjennettävää on 50-200Kg, puotan siemenen puoli konetta kerrallaan rumpuputkesta tehtyihin kouruihin, jotka sitte kippaan suursäkkiin. Jos tavaraa jää yli 200Kg, pitänee ensin vaillentaa säiliötä ämpärillä suursäkkiin. Tässäki hommassa pätkä rumpuputkea on kätevä apu. Ämpärihommiin ei onneksi ole tarvinnu ryhtyä vuosikausiin...

Kuulostaa kätevältä tuo rumpuputkiviritys. Millainen se siis käytännössä on? Puolikas rumpuputkea? Mikä halkaisija? Miten viritys pysyy "pystyssä"? Millä nostat täynnä olevan putken?
Myyjä sanoi minulle uutta konetta esitellessään, että etuakselissa ei ole pyörien nivelissä rasvanippoja, kestovoideltuja tjsp sanoi olevan. No, minä uskoin enkä ole edes yrittänyt etsiä. Rasvasin ohjekirjassa(kin) mainittua akselin runkoon kiinnityksen kahta nippaa ja traktorin alla ollessani huomasin nivelissä nipan, jonka päältä oli suojatulppa irronnut. Pyöräytin rengasta ja katsoin niin myös toisella puolella oli nippa suojatulpan sisällä. Eli kyllä siellä oli nipat 2kpl/rengas... Rasvasin jo hätäpäissäni toisen puolen kunnes rupesin miettimään, että onko ne vain "hätävarana" ja siellä todella on kestovoidellut nipat, vai ketä tässä nyt yritetään huijata? Käyttäjän käsikirja ei maininnut nippojen rasvauksesta mitään nopealla vilkaisulla. Aiheutinko nyt jtn ongelmia rasvaamalla normaalia vaseliinia nipasta sisälle?
Kasvintuotanto / Vs: kylvötapa
: 06.05.14 - klo:15:33
Jaan pellon vielä ruiskutusurilla sopiviksi kaistoiksi, saa päisteessä kurvata loivemmin.

Siis millä tavalla tämän toteutat? Teetkö gepsillä ruiskutusurien kohdat ensimmäisenä vai mitä tarkoitat tuolla kaistojen jaolla?
Kasvintuotanto / kylvötapa
: 04.05.14 - klo:23:56
Millä tavalla kierrätte peltoa kylvettäessä? Ympäri kokonaan vai aluksi vain ja sitten pitkää vetoa? Onko ongelmia jälkimmäisellä tavalla päisteiden tiivistymisessä jos ne heti aluksi jo?
Meni säröille sähkösäätöisen peilin lasi valtrassa. Millainen homma se on vaihtaa? Saako pelkän lasin vaihdettua vai pitääkö koko lämmityselementti yms vaihtaa? Missä hinnoossa ne on?
Vaihdoin moottoriöljyt JD 6400. Kaadoin öljyä ehkä hieman liikaa moottoriin takaisin n. 5mm yli tikun karhean kohdan, mutta tarviiko tästä huolestua? Ei löydy tähän hätään öljyn imemiseen sopivia välineitä ja töitä pitäisi päästä jatkaamaan traktorilla? Pohjakorkin jos avaa niin voi käydä köpelösti ja koneesta valuu kaikki öljyt pihalle. Onko nuon vähäinen ylitys vaarallista?
En siis ole mikään traktorihuoltaja enkä kovin kokenut huolloissa muutenkaan, mutta ajattelin että täältä saan vastauksen ongelmaani.
Sivuja: [1]