Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - AaPee

tilasin just tänään mäkelältä paripyörät tsa nyykkäriin. vredesteinit. otin samat kuin alla eli 600/480. alla olevat on vuoden vanhat continentaalit.

ajattelin et ajan niillä muutaman vuoden ja sit vaihdan nää uudet alle ja käytetyt parisiksi. ero tuumasarjalaisiin ei ollut hinnassa niin iso, että meinasin tälläi saavan enempi hyötyä

ei kyllä tullut mieleen ostaa pienempiä. korkeintaan käytetyt samankokoiset olisin huolinut mutten jaksanu ruveta mistään penkomaan.

Mikä Tsa? Mahtuuko edessä kääntymään kunnolla jos 480+480 rinnakkain? Mulla 135 vuodelta 2004 ja näyttäis ahdasta tuleva renkaan ja tankin väliin jos levikettä eteen laittais (en ole testannut).
Kehitys on tosiaan mennyt vähän vinoon siinä, että moottorit tulee kyllä tehokkaammiksi, mutta vaihteistot taas tuntuvat hävittävän tehoa aina vaan enemmän.. Nykymoottorin kun löisi vanhaan "suoraan" vaihdelaatikkoon niin voisi kone olla melkoisesti "vahvempi" kun uudella nappivaihteistolla.

Toisaalta, voisi 80-90 -luvun  n.120hv kutosturbokin (vaikka vahvempia hevosia pitisikin oleman) olla ihmeissään 4m suorakylvimen edessä.


Nimim. 170 lastutettua nykyhevosta 3m kylvimen edessä...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Puimuri
: 27.08.14 - klo:11:34
Yksi Claas 68 olisi kiikarissa, ihan 90 -luvun alusta ja tunteja 3300h. Kone näyttää erittäin siistiltä ja hyvin pidetyltä. Isoista remonteista ei nopealla myyjän jututtamisella saanut varmuutta. Onko nuo tunnit jo sellaiset, että kannattaa miettiä kahteen kertaan?

Toinen vaitoehto olisi JD1157 vajaa 2000h ajettuna. Hinnat niin lähellä toisiaan, että se ei peliä ratkaise (Claasiin itseasiassa parempi hyvitys vanhasta, joten jäisi "halvemmaksi").

Claas vakuutti kyllä olemuksellaan, tunneista huolimatta..
"Uutta" ja isompaa täälläkin tekisi mieli. Vanha on 1042 JD vuodelta 85 ja tunteja 2200.. Isompi olisi mukavampi, jotta aikaa jäisi muihinkin töihin mutta uskaltaako mitään ostaa kun kaikki tuntuu jostain aina hajoavan ja nykyisellä päässyt suht ongelmitta (koputtaa puuta) viimeiset vuodet.. Se aika jonka isommalla koneella säästää, menee äkkiä isompiin remontteihin?

Lisäksi, vanhan vaihtohyvitys tuntuu olevan niin onneton että pääsee hyville tuntipalkoille kun sillä jatkaa..
Nostetaanpa "vanhaa" ja iänikuista keskustelua. Nyt on pieni ongelma tulevan traktorin kevätrengastuksen kanssa.

Koneena siis 5,3t painava kutonen jossa renkaina (halkaisijalta tuohon ylikokoiset, vakio 14.9R28 ja 18.4R38) 420/85R28 ja 520/85R38. Paras vaihtoehtohan olisi taakse rinnalle vastaavat kun kapeampaa ei taida löytyä samalla halkaisijalla?

Ongelmaksi muotoutuu se, että pihapiirissä on yksi kohta josta tuo ei enää mahtuisi vaan pitäisi vähän kierrellä, ei kylläkään kaukaa. Lisäksi konehalliin pitäisi ajaa aika huolellisesti. Samaan syssyyn kävisi myös niin, että vetokoneesta tulisi leveämpi kuin kylvökone, tämä lienee kuitenkin ongemista merkityksettömin jos edes ongelma alkuunkaan.

Vaihtoehdoksi houkuttaisi 540/65R28 ja 650/65R38 ilman paripyöräjumppaa. Yleisen mielipiteen mukaan tuo ei riitä, vaan pintapaine jää liian korkeaksi. Onko ihan sietämätön vaihtoehto etelän savikoille kun ajelu on pääasiassa suorakylvöä sängelle?

Vanha isäntä on sitä mieltä, että ajellaan tämä kevät joko tuolla 420/520 yhdistelmällä ja katsellaan levikkeitä syssymmällä tai sitten kylvetää vielä vanhalla koneella johon levikkeet.
Onks Aapee Eepeeltä ;D

Njet
Nostetaanpa "vanhaa" ja iänikuista keskustelua. Nyt on pieni ongelma tulevan traktorin kevätrengastuksen kanssa.

Koneena siis 5,3t painava kutonen jossa renkaina (halkaisijalta tuohon ylikokoiset, vakio 14.9R28 ja 18.4R38) 420/85R28 ja 520/85R38. Paras vaihtoehtohan olisi taakse rinnalle vastaavat kun kapeampaa ei taida löytyä samalla halkaisijalla?

Ongelmaksi muotoutuu se, että pihapiirissä on yksi kohta josta tuo ei enää mahtuisi vaan pitäisi vähän kierrellä, ei kylläkään kaukaa. Lisäksi konehalliin pitäisi ajaa aika huolellisesti. Samaan syssyyn kävisi myös niin, että vetokoneesta tulisi leveämpi kuin kylvökone, tämä lienee kuitenkin ongemista merkityksettömin jos edes ongelma alkuunkaan.

Vaihtoehdoksi houkuttaisi 540/65R28 ja 650/65R38 ilman paripyöräjumppaa. Yleisen mielipiteen mukaan tuo ei riitä, vaan pintapaine jää liian korkeaksi. Onko ihan sietämätön vaihtoehto etelän savikoille kun ajelu on pääasiassa suorakylvöä sängelle?

Vanha isäntä on sitä mieltä, että ajellaan tämä kevät joko tuolla 420/520 yhdistelmällä ja katsellaan levikkeitä syssymmällä tai sitten kylvetää vielä vanhalla koneella johon levikkeet.
Sivuja: [1]